Както вече писах, изключително важно при самоделките е предварителното проучване кой възли и агрегати са еднакви на различните локомотивни серии, кое от какво може да се ползва, кое с какво може да се замени и т.н. За целта е много важно да се разполага с чертежи, снимки, скици и всякаква литература, свързана както с проекто-модела, така и с моделите-донори!
Като пример искам да дам BR44, правен от два котела на BR01. При 01 надлъжната част на котела се състои от 5 звена- 1-вото е празно, 2-рото с питателен дом, 3-тото с пясъчник, 4-тото с парен дом, и 5-тото празно. При BR44 тази част на котела се състои от 4 звена- 1-во с питателен дом, 2-ро с пясъчник, 3-то с парен дом, и 4-то с втори пясъчник! Димните камери и стоящите котли са еднакви (външно).
Така че, за да се моделира котел на BR44 е достатъчно да нарежем на звена два котела от BR01 и да налепим нарязаните звена по конфигурацията за BR44! Естествено всички тръби по котела се издялкват и се правят нови такива от стоманена и медна тел. По същия принцип Васко изработи котела на BR45, но там конфигурацията е друга.
Ходовата част на BR44 прилича много на тази на BR50 и BR52, но междуосията са различни- 1700мм за BR44, и 1650мм за BR52, но пък междуосията на BR86 отговарят точно- 1700мм. Остава само да се добави 5-тата сцепна колоос!
В моя случай обаче аз съм използвал рамата, колелата и сцепните щанги на BR52, тъй като разликата в междуосието от 50мм е твърде малка, при мащаб 1/87 тя е едва 0,57мм!