Моят 06 060 най-после пристигна в събота. Това е вторият шестак, защото първият пристигна с повредите, описани по-горе в темата.
В кутията има "книжка" или по-скоро листовка с указанията за употреба и понеже моят е със звуков декодер, с листче с функциите на бутоните, във формат много подобен на този, който използвам за всички мои локомотиви с декодери. Това беше приятна изненада.
Иначе разочарованията продължават:
1. Кошът не прилепваше към рамата в единия край и се наложи да използвам метода на Тони.
2. В движение локомотивът се клати много - прилича на клатенето на локомотивите на Пико от 70-те години на миналия век. Колоосите не изглеждат криви и ще трябва да разглобя талигите, за да намеря причината. Това ще стане, като се прибера в къщи.
3. Блистерът вече е спукан от едната страна. Уплътних го максимално, доколкото можах, за да издържи пътуването до в къщи. У дома ще му направя ново легло за кутията.
4. Звукът на дизела не е добре балансиран по ниво с другите звуци - прекалено силен е и заглушава много от тях. Ще трябва да разуча този декодер (ESU) и да му променя настройките за силата на звука на отделните звуци.
5. Звукът за скърцане на ребордите не се чува. И тук ще трябва да си поиграя с настройките на декодера.
6. Това ми беше известно от самото начало - платката на локомотива е направена за 21-пинов декодер, т.е. стил Марклин. Според мен би трябвало да е по модерния PluX22 стандарт. За мен това не е особено голям проблем, защото поръчах моя локомотив с декодер. За брат ми е проблем, защото иска да си поръча локомотива без декодер и да му сложи "ням" декодер на ZIMO, които са PluX16 или Plux22.
7. Прожекторът свети едновременно с надбуферните светлини. За по-голяма реалистичност би трябвало да може да се пали и гаси независимо от надбуферните.
8. Функцията за гасене на задните червени надбуферни светлини автоматично пали предните светлини. Това предполагам се дължи също на надстройки на декодера, които трябва да открия и променя. Освен това задните червени надбуферни са две, докато при тези локомотиви на БДЖ е по-популярно да свети само дясната по посока на движението.
Имам и други забележки по локомотива, но ще спра до тук, че мнението стана дълго.
Иван