Автор Тема: България!  (Прочетена 627312 пъти)

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11780
  • Рейтинг: 1177
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1710 -: 06 Април 2021, 20:27:22 »
Благодаря Красене!!!

*****************************

Изборите минаха и плъхчетата не могат да се организират нещо!
Само един май разпродава всичко (гаражна разпродажба - 3 на цената на 1) и казват че дори джипа му продал...има обявата в сайта дори!!!
"Мястото на срещата не се променя" - (съветски криминален сариал с Висоцки) и просветените твърдят, че Божков им приготвил стаи до неговата, за да чуват как се смее!
От БДЖ първи се усетиха (виж новините) и си намериха повод да спрат закупуването на нови трамвай...пардон - мотриси!!!
Виждате ли, като още не са отишли с букетчета в Банкя, сЯ ще пътуват с каквото има в БДЖ!
Жалко, че платихме ония самолети - и те бяха единствени допуснати до преговори, ама...сигурен съм, че
този дето се натегна на краварите, сега съжалява, що те май му пратиха селския бик отзад...с 200 км/ч!!!

*****************************

България я е имало и ще я има и за напред във времето, така че, да се насладим
на един чудесен клип от дрон със заглавието "София - Виена на Балканите!":
https://www.youtube.com/watch?v=2aGij0bOjLk
Приятно гледане!
 bg&flag

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 524
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: България!
« Отговор #1711 -: 16 Април 2021, 18:13:02 »
На 16 април 1925 г. комунистически терористи извършват атентат в катедралата по време на опелото на генерал Константин Георгиев, председател на Софийската организация на управляващата коалиция Демократически сговор. Експлозията е така силна, че войниците от почетната рота, останали отвън, са повалени от взривната вълна. Убити са 193 души, между тях трима народни представители, 10 генерали и 26 офицери. Ранени са 343 човека, много от тях остават затрупани под развалините или по-късно умират от раните си. Между ранените са министър-председателят Цанков, министърът на вътрешните работи ген. Русев, подпредседателят на Народното събрание Борис Вазов, председателят на парламентарната група на мнозинството Андрей Ляпчев, митрополит Стефан, Атанас Буров.
Това е най-големият терористичен акт в българската история както по броя на жертвите, така и по последиците. Още навремето наричат 16 април 1925 г. Кървавия Велики четвъртък.
На 27 май 1925 тримата атентатори Коев, Задгорски и Фридман, са обесени публично в София. Между 1927 и 1933 г. храмът е възобновен.
Светла им памет на невинните жертви! Време е да им издигнем паметник!

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11780
  • Рейтинг: 1177
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1712 -: 16 Април 2021, 18:58:54 »
Сред починалите от раните си е и моят прадядо Иван Манчев.
Светла им памет на загиналите от терористът на планетата от това време  - Комунистическият  интернационал.



Off-Topic:
Днес, следобед Народното събрание на Република България с пълно единодушие от 214 депутата,
като толкова присъстваха в момента на гласуването, реши и създаде парламентарна комисия,
с председател Мая Манолова, която да е бесрочна и да провери за последните десет години,
всички договори, сделки, конкурси,
концесии и т.н. на всички държавни фирми и такива с 50% държавно участие.
Както и работата на всички държавни министерства, агенции и институти (като НАП, НОИ, БАН и т.н.).
В хода на предложенията освен известните ни от политическите дебати, протести по улици и площади,както и сигнали към прокуратурата,
допълнително бяха включени още доста, между които поименно са добавени Топлофикация - София,
и което дефакто ни вълнува и нас, АПИ, НКЖИ и БДЖ!!!
Тъй като обема на работа (от предложените първоначално 4 години, ГЕРБ увеличиха да е за последните 10 години).
комисията ще събира данните от всички национални контролни агенции (за финансов контрол,одити и т.н.) и ако прецени,
ще прави допълнително, самостоятелни разследвания с оторизация при наличие на злоупотреби,
да предава материалните доказатества на българската прокуратура и правосъдие.

В сряда вероятно ще бъде допълнително предложено и  вероятно прието и налагане на мораториум върху всякакви сделки,
концесии, подмяна на ръководители, продажби на фирми и болници, с държавно или общинско участие,
за периода на правителството в оставка и
до избиране на следващо политическо гласувано такова ( май ще е валидно и за евентуални служебни и
програмни правителства, което така или иначе е в разрез с техните специални задълженяе).

Тъй като има вероятност да се изпусне срока за представяне на българският план за справяне с ковид пландемията,
която има и финасова част в размер на около 12 млрд. , Народното събрание задължи в сряда, на 21 април 2021 г.
министър-председателя на правителството в оставка (и в момент на отпуска) да се яви и да обясни същността на плана и дали ще бъде представен
в срок (30 април 2021) на Европеската комисия. Което той за сега отказва да направи - както  да оповести плана,
така да спази срока на Европейският съюз. Сякаш наказва изстрадалия български народ за това, че май вече му няма доверие.

Мотивацията за това задължение прито в парламента, е на първо място,
че той е длъжен да го направи по конституция и дефакто е подчинен на парламента,
и изборът между здравето на народа и българската икономика,
и "важното" за което той си е взел отпуска, вместо да представи плана в срок пред Евросъюза?

Впрочем по съвсем "джентълменски" и в духа на депутати, избрани да представляват суверена, парламентарната
група на ГЕРБ, чрез непрестанни крясъци и тропане по банките, осуети изслушването на финансовия министър,
да направи моментен отчет (снимка по документи към 31 март 2021) за състоянието на хазната като наличностти и необходимостта от нови заеми.
 
Двете оспорвани точки по този въпрос, бяха отложени за следващата седмица.
Дано този път България, да стигне до истината за нашите избранници!
И дано всички, този път не забравят да изпълнят, обещанията  и програмите  си, дадени пред суверенът, до край!!
 bg&flag

Дълго мислих как да реагирам на това, тъй като в правилата към момента няма изрична забрана за политически коментари, а само за такива “с остър политически характер (призиви на действащи партии и групировки)” (1.11). Дали горното е такова, е въпрос на тълкуване. Че е политически коментар е безспорно, но колко точно е остър и дали и какви точно призиви съдържа вече е спорно и нееднозначно - всеки може да го тълкува както си иска, според собствените си политически пристрастия.
Затова ще запазя мнението като offtopic и предвид бурната реакция и докладването на част от участниците във форума
ще помоля автора, както и всички останали, да се въздържат от подобни постове в бъдеще, в който и да е раздел или тема, вкл. и в общите приказки извън хобито. Неспазването на тази учтива молба ще тълкувам като нарушение на правилата и това ще води до съответните последствия.
Има много други медии и платформи, далеч по-подходящи за целта, отколкото е точно този сайт. Нека тук да си говорим за влакчета.

Dispatcher
« Последна редакция: 19 Април 2021, 11:06:57 от Dispatcher »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1896
  • Рейтинг: 186
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: България!
« Отговор #1713 -: 16 Април 2021, 22:57:48 »
Не желая в този форум да присъства каквато и да е следа от политика, политически пристрастрия или намеци за такива!!! Това е форум за ЖП моделизъм и най-малко темата "България" заслужава да бъде опорочена с това!

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11780
  • Рейтинг: 1177
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1714 -: 18 Април 2021, 09:42:52 »
.......

 &bgflag
Най-после истински кадри с мн.добро качество от автомобилния завод в Пловдив (1967):
https://www.youtube.com/watch?v=SRln_8gQPpI
В един от кадрите се вижда и уникален екземпляр (един произведен) от
"БулгарАлпин" 1300 - кабрио!!!

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11780
  • Рейтинг: 1177
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1715 -: 26 Април 2021, 21:14:40 »
В цифровизираната част от една френска библиотека (националната):
Гара Шумен от 191х г.

Между впрочем, добре че видях означението на вагона, а в последствие и надписа под снимката, защото е в албум от Турция!....
 &bgflag
« Последна редакция: 26 Април 2021, 21:17:11 от pach »

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11780
  • Рейтинг: 1177
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1716 -: 29 Април 2021, 16:15:55 »
Кратка история на линията Девня-Добрич и една от затихващите по нея гари - с.Вълчи дол.
Файлът е кратък в ПДФ - историята на създаването.
http://morskivestnik.com/mor_kolekcii/izsledwaniq/images/ZheleznicatadoDobrich.pdf
А той е изваден от сайта на "Морски вестник" от март 2014:
http://morskivestnik.com/compass/news/2014/032014/032014_41.html

А всичко това бе намерено, поради едно кратко филмче,
от поредицата "10 000 крачки" на БНТ, от 21 октомври 2020г и
повторно излъчено по БНТ, в парламентарната пауза:
https://bnt.bg/news/zhp-garata-vav-valchi-dol-284814news.html?page=13

Впрочем настоящият началник гара Вълчи дол, разказва някои
данни и показва някои предмети от миналото на гарата, включително
няколко запазени семафорни фенера от 20-те години на миналия век!
 &bgflag


pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11780
  • Рейтинг: 1177
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1717 -: 03 Май 2021, 08:32:31 »
Христос Воскресе, юнаци!!!
Отец Григорий е гост в сутрешния блок на БНТ-1 !!!
 &bgflag :hi: :hi: :hi:

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11780
  • Рейтинг: 1177
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1718 -: 31 Май 2021, 08:42:11 »
Публикуван на 27.09.2011 г.
1.Парна Атракция с 01.23 през Април 1990 по маршут София-Волуяк-Перник-Кочериново.
2. Старата парна 26.26 с товарен влак от Волуяк за Сливница
3.Старата парна 26.26 атракционен влак по маршута Белово-Септември-Белово:
https://youtu.be/s7fM2zPQ2PE
Да изпием кафето под пАрата на БДЖ-26.26!

Втората част:
https://youtu.be/ceyvnyIZ9z4
« Последна редакция: 31 Май 2021, 08:48:39 от pach »

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 405
  • Рейтинг: 74
Re: България!
« Отговор #1719 -: 31 Май 2021, 18:23:03 »
Хиляди благодарности на Пламен за споделянето !!!!

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4245
  • Рейтинг: 463
  • HO,Z Само БДЖ Klosterreichenbach
    • toniemi2
Re: България!
« Отговор #1720 -: 14 Юни 2021, 19:31:56 »
https://photosynthesis.bg/statia/Nepoznatiat-fotograf-izlozhba-s-fotografii-na-Georg-Voltz.html?fbclid=IwAR1jPSewvya-z2t-nGgWor-afoPOIVVK1Kgce4mUjPUD8orYdJIXJsnv6A4

НЕПОЗНАТИЯТ ФОТОГРАФ - изложба с фотографии на Георг Волц / 17.06.21 - 11.08.21 / София

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 524
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: България!
« Отговор #1721 -: 18 Юли 2021, 16:29:05 »
Безсрамници! Толкова малко индустриални паметници имаме...
Комин в Княжево, строен през 1881 г., беше съборен заради търговски център.


Спиртната фабрика в Княжево, построена през 1881 г. от французи, наскоро бе окончателно разрушена. Нейният 35-метров зидан комин, издържал на всички земетресения през ХХ век, бе съборен последен, за да се разчисти теренът от 6 дка на бул. "Цар Борис III", където ще се появи голям търговски център.

Фабриката е била със статут на архитектурен паметник на културата, който я е пазел, но й е бил отнет. "Бившата административна сграда на спиртната фабрика е отписана от списъка на паметниците на културата на 26 февруари 1993 г.", съобщиха от Министерството на културата за "Дневник", без да уточняват по какви причини. Отписването е станало с писмо на тогавашния НИПК, поясни арх. Петър Петров, директор на Националния институт за недвижимо културно наследство (НИНКН), както сега се нарича бившият НИПК.

"Коминът, който не беше разклатен, както и самата спиртна фабрика, бяха сред символите на Княжево заедно със сградата на Школата за запасни офицери. Сега всичко това е съборено", казва Александър Иванов от сдружение "За Княжево" (вижте видеото в края).

Кметът на район "Витоша": Заверили сме плана за събарянето



"Ние сме заверили плана на собственика за събарянето", обясни кметът на район "Витоша" Теодор Петков (ГЕРБ). Той не знае какво точно ще се строи, защото все още в района не са внесени инвестиционни намерения.

Събота по обед, 26 юни. След минути коминът ще рухне.

© Мариана Александрова

Събота по обед, 26 юни. След минути коминът ще рухне.


Собственик на терена отскоро е фирма "Проект Княжево" ЕООД, създадена през май 2019 г., която изкупи целия терен от осемте наследници на някогашните фабриканти (тя е собственост на "Буллип" АД). "Ще има търговски център със зелени площи, с градинки, но повече нищо не мога да кажа", лаконично очерта инвестиционните намерения представител на фирмата.

Кмет на София произвеждал до 2000 тона спирт

Фабриката е построена от французина Иполит Шарл Бержие през 1881 г., когато получава монополни права да произвежда спирт за цялата Софийска област за срок от 10 години. Той построява в Княжево едно от най-големите индустриални предприятия в България - с капитал от 1 млн. франка и с 40 работници.

По това време кмет на София е Иван Хаджиенов (1881-1883 г.), който изчаква края на концесията и купува фабриката от Бержие. Годишното производство на спирт достига до 20 хил. хектолитра (2000 т). През 1920 г. той я продава на белгийски и холандски индустриалци, като дялове в нея е притежавал и княжевецът Иван поп Савов Докторов. Освен производствени халета фабриката е имала отделна административна сграда с общежитие за работниците.

Във фабриката е било приютено читалище "Братя Миладинови"

"Това е била първата спиртна фабрика в България. Нейният комин си стоеше солидно на мястото, имаше само лека пукнатина. Той издържа всички земетресения и бомбардировки през ХХ век, но сега бе съборен. Трябва да се знае, че в административната сграда на фабриката през 1917 г. е бил първият адрес на нашето читалище "Братя Миладинови", разказа още Александър Иванов от сдружение "За Княжево".

Спиртната фабрика е била със статут на паметник на културата, който е отнет през 1993 г.

© "Енциклопедия "София", БАН

Спиртната фабрика е била със статут на паметник на културата, който е отнет през 1993 г.


След национализацията през 1947 г. в халетата се е произвеждал оцет и затова започнали да я наричат "оцетната фабрика". В последните години на соца била превърната в склад за продажба на едро на вино.

"След реституцията всички винарски фирми се изнесоха, а наследниците на някогашните фабриканти я продадоха на компанията "Проект Княжево", която е създадена за застрояването на терена", обясни Иванов.

https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2021/07/18/4227255_komin_v_kniajevo_stroen_prez_1881_g_beshe_suboren/?ref=home_layer2