Автор Тема: :) За любителите на ПАРАТА ...  (Прочетена 291405 пъти)

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 331
  • Рейтинг: 103
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #1020 -: 17 Април 2021, 16:19:49 »
Цитат на: Vlado link=topic=1380.msg121482#msg121482 date=1618642803
База Асеново. Вдясно е 46.03,която вече е в движение, а отляво другата запазена 46-ца от втората доставка.
46.13 е вляво

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11804
  • Рейтинг: 1186
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #1021 -: 27 Април 2021, 22:02:08 »
Фантастично!!!!!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=ASgIZXrjkjg
 :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
 :locomotive: :locomotive: :locomotive: :locomotive: :locomotive:

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11804
  • Рейтинг: 1186
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #1022 -: 28 Април 2021, 08:29:37 »
Хайде де...кафето ви изстива така! ;)
Грег, хората освен, че работят истински - изгледах всичките им клипове по ремонта и ревизиите през годините,
на локомотив 01 202, попаднах и на тази им забава. Не можели "дъртите" да се забавляват щото нямало компютри...
Предполагам, че всичко е направено и за събиране на средства:
https://www.youtube.com/watch?v=mVYPprUw4ig
За жалост въпреки средната възраст на момчетата, не виждам наоколо 20 годишни...
С пенсионирането и на тези майстори, сигурно и локомотива ще го пенсионират, щото няма
да има кой да го поддържа. Впрочем нашите парни локомотиви дали минават такива ремонти и подръжки!?
Или само след оглед и ремонт на най-износеното, им теглим една боя и ....хайде да изкарва пари!!!!
Успешен ден на всички!

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11804
  • Рейтинг: 1186
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #1023 -: 13 Юни 2021, 20:05:35 »
Капитален ремонт на BR-58.
Филмчето е по-скоро пропагандно, от ранния социализъм изглежда,
но все пак е атрактивен за гледанее:
https://www.youtube.com/watch?v=mxYvBUmBn7g

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4306
  • Рейтинг: 481
  • HO,Z Само БДЖ Klosterreichenbach
    • toniemi2
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #1024 -: 29 Юни 2021, 23:21:45 »
https://www.youtube.com/watch?v=KSfT1SzPTWs

Поредното фантастично видео от Иво Радоев!

Trainspotting (BG) - Steam locomotive 16.27 (DR 42) from Gorna Oryahovitsa to Plachkovtsi

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1883
  • Рейтинг: 1140
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #1025 -: 09 Септември 2021, 22:00:43 »
Скоро излезна тоя лок на Роко:

Въпросът ми е - съществувал ли е тоя лок с такава червена ловрея?
Аз не намерих информация...  :scratch_ones_head:

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 331
  • Рейтинг: 103
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #1026 -: 12 Септември 2021, 15:36:48 »
Виждал съм 05.001 в Нюрнберг с червена аеродинамична обшивка, така че вероятно и 01.10 са били с такава.

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 13
  • Рейтинг: 14
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #1027 -: 15 Септември 2021, 18:20:25 »
Цитат на: gregary link=topic=1380.msg122248#msg122248 date=1631214043
Скоро излезна тоя лок на Роко:
(Image removed from quote.)
Въпросът ми е - съществувал ли е тоя лок с такава червена ловрея?
Аз не намерих информация...  :scratch_ones_head:
Ами те и Роко си го пишат: Какво би било ако...

Понеже локът е бил способен да се движи със скорост 150 км/ч, според нормите на DR за цветовете на локомотивите, тази серия е можела да бъде боядисана в тази ливрея. Но по времето на доставката на локомотивите, DR е бил вече под управлението на Вермахта, експресните и луксозните влакове са спрени от движение и локомотивите са били доставени с черната ливрея.

Май е имало поне един (01 1001) с фотографската ливрея - сивата варна боя, която след фотосесиите се измива, за да се покаже отдолу стандартната ливрея.

Мислех да поръчам този лок, но червената боя ме смущаваше и затова се разтърсих за повече информация и горното е което намерих.

Както Петко писа, 05 001 е бил с червена ливрея по случай Олимпидата в Берлин (1936 г.) и е с олимпийските кръгове на тендера.

Иван

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 845
  • Рейтинг: 529
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #1028 -: 18 Септември 2021, 08:24:54 »
Цитат на: IvanC link=topic=1380.msg122274#msg122274 date=1631719225
Ами те и Роко си го пишат: Какво би било ако...



Както Петко писа, 05 001 е бил с червена ливрея по случай Олимпидата в Берлин (1936 г.) и е с олимпийските кръгове на тендера.

Иван

Малко уточнение:
Компанията Borsig произвежда двете машини със серийни номера 05 001 и 002 през 1935 г. Модифицираният 05 003 с предна кабина и изгаряне на прахообразни въглища последва две години по -късно. Инженерът Адолф Волф отговаря за строителството.
Опростената облицовка на първите две 05 ги затваря напълно и достига до няколко сантиметра над горния ръб на релсите. Двигателят беше достъпен чрез ролетни щори. Червената боя е избрана за визуално подчертаване.
На 14 май 1936 г. той достига депото Хамбург-Алтона, където се използва за бързи влакове FD за Берлин. Поради летните олимпийски игри през 1936 г. тя рисува олимпийските пръстени на търга през това време.
източник: https://www.dampflokomotivarchiv.de

От горенаписаното следва, че червената ливрея е типична за Бр 05 от самото им създаване. За Бр 01 1067 освен стандарната черно - сива ливрея би бил вероятен и камуфлаж, но нищо не пречи на РОКО да си фантазира, особено когато липсват качествени, достоверни фотографии на тази машина.....