Автор Тема: Контактна мрежа  (Прочетена 59542 пъти)

liro

  • Trade Count: (24)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2327
  • Рейтинг: 273
Re:Контактна мрежа
« Отговор #150 -: 17 Април 2012, 21:17:36 »
КМ е от бижутерска тел но тепърва както казах ще се прави както трябва.За нея ми помогнаха в много неща доста хора и лошото е че вместо това да се коментира тук във форума където му е мястото се минава на лична или направо на скайп.За съжаление е така като има много  критици дето..........Ще изредя хората който ми помогнаха къде материално къде с ЛИЧЕН ОПИТ : тониво33 Гого Владо колегата ми Марин със някой спойки колегата ватман с изолаторите и ....  
Жалко пак ще кажа че истинските неща се коментират на лична или скайп но.....В крайна сметка виждам че са вложени минимални средства което за много от нас не е маловажно и макар и монтирана за 1-2минути без прогонване просто ей така резултата ми харесва.Какво ли ще е като се направи като хората ще видим.Стигам до извода че звената могат да се правят с поялника дори на метър или колкото е нужно.Като ми остане време ще снимам матрицата.Грешката в нея е че дървото е Чам и поялника го прегаря и така затруднява процеса но както се казва "Проба грешка-проба стана"
Това изказване отиде за друга тема ама...

Локомотива е на Роко а 3те вагона към него на Лилипут.

Тони най-производния и с 1:1 в механиката е Ае 6/6 ама ти си го знаеш де
« Последна редакция: 20 Април 2012, 10:11:39 от liro4605 »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1667
  • Рейтинг: 147
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Контактна мрежа
« Отговор #151 -: 17 Април 2012, 21:59:11 »
Миро, точно като попитах за телта да ли е кантал, сега казваш, че е "КМ е от бижутерска тел". До колкото знам е на ролки както тинола, пак е вид кантал със сребърен припой. Пробвай да ли като се пусне локомотива да взима ток от пантографите няма да се нагрява като реотан. Опитай, знам че зависи и от сечението на телта. Сблъсквал съм се този проблем. Ще чакам да кажеш как е минал експериментът.  :hi:
P.S. В своята тема: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2078.0.html , до колкото си спомням, Тошко (bdz43r) бе описал своя опит за контактна мрежа.
« Последна редакция: 17 Април 2012, 22:07:49 от TheJackal »

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1453
  • Рейтинг: 529
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Контактна мрежа
« Отговор #152 -: 17 Април 2012, 22:02:04 »
Цитат на: liro4605 link=topic=2514.msg76685#msg76685 date=1334686656
КМ е от бижутерска тел но тепърва както казах ще се прави както трябва.За нея ми помогнаха в много неща доста хора и лошото е че вместо това да се коментира тук във форума където му е мястото се минава на лична или направо на скайп.За съжаление е така като има много  критици дето..........Ще изредя хората който ми помогнаха къде материално къде с ЛИЧЕН ОПИТ : тониво33 Гого Владо колегата ми Марин със някой спойки колегата ватман с изолаторите и .... 
Жалко пак ще кажа че истинските неща се коментират на лична или скайп но.....В крайна сметка виждам че са вложени минимални средства което за много от нас не е маловажно и макар и монтирана за 1-2минути без прогонване просто ей така резултата ми харесва.Какво ли ще е като се направи като хората ще видим.Стигам до извода че звената могат да се правят с поялника дори на метър или колкото е нужно.Като ми остане време ще снимам матрицата.Грешката в нея е че дървото е Чам и поялника го прегаря и така затруднява процеса но както се казва "Проба грешка-проба стана"
Това изказване отиде за друга тема ама...


Миро, готов си за темата "Контактната мрежа на liro4605"... и не се притеснявай от изказвания в стил "и на мен не ми е ясно щото не съм пипал , ама не е както си го направил..". Дето се вика плявата винаги може да се чисти.. знаем се с модераторите. За мен винаги споделянето на опит е било ценно и за това аз лично няма да спра да го правя и ще споделям какво ръчкам и какво получавам като резултат, защото винаги мога да имам коректив и да се пръкне и по- добра идея.

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11744
  • Рейтинг: 1164
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Контактна мрежа
« Отговор #153 -: 18 Април 2012, 09:16:08 »
Този абзац е преместен в темата "За форума по принцип"
Dispatcher


Колкото до споделяне на опит, все пак искам да поправя Чакала в две части:
Цитат на: TheJackal link=topic=2514.msg76693#msg76693 date=1334689151
Миро, точно като попитах за телта да ли е кантал, сега казваш, че е "КМ е от бижутерска тел". До колкото знам е на ролки както тинола, пак е вид кантал със сребърен припой. Пробвай да ли като се пусне локомотива да взима ток от пантографите няма да се нагрява като реотан. Опитай, знам че зависи и от сечението на телта. Сблъсквал съм се този проблем. Ще чакам да кажеш как е минал експериментът.  :hi:
P.S. В своята тема: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2078.0.html , до колкото си спомням, Тошко (bdz43r) бе описал своя опит за контактна мрежа.
1. Кантала си E съпротивителен проводник, и резултата и ти си го "усетил".
Мога само да добавя, че той е твърде мек и гъвкав, което си личи и от снимката на Миро - огънат и не върши истинска работа, тоест става само за бутафорна контактна мрежа -  или такава дето не се ползва от пантографите.
2, Тодор не е правил опит, той НАПРАВИ перфектната контактна мрежа в дома си - тоест с подръчни материали, а не от магазина.
Друг е въпроса, че почти никой не обърна внимание (има дори обтегачи действащи в тунелите)


 и той спря да ни информира.
(пак стигаме до коментара ми по-горе)

В заключение искам да ви предложа - за контактна мрежа е хубаво да ползвате стоманена помеднена тел със съответната дебелина,
позната повече като "тел за телоподаващо заваряване". Достатъчно жилава и твърда е, и макар малко по-трудно да се обработва,
предоставя нужната твърдост за изграждане на добра и действаща контактна мрежа. Медното покритие способства за по-доброто и спояване с тинол,
а същевременно мога да ви уверя че не се изтрива по една основна причина - по твърдо е от медта от пантографите, които дори при "протъркването" си в нея, просто отлагат допълнително количество мед върху контактната част от контактната мрежа. Това последното на "скептиците" които твърдят, че това медно покритие лесно пада! Да ама не и в нашия (ж.п.моделистки) случай!!!
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 18 Април 2012, 11:14:22 от Dispatcher »

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1300
  • Рейтинг: 192
Re:Контактна мрежа
« Отговор #154 -: 18 Април 2012, 12:51:05 »
За ваша информация,благодарение на eurostar,който ми възложи, задача за изработването на дръжачите между стълба и жицата, се роди идея за изработване на цели участъци. Жицата, заедно с горните струни са едно цяло в очастъци от няколко стълба ,при които се избягва запояването и снадките се свеждат до минимум. Така, вместо да пои човек с дни, може просто в  това време  да си монтира мрежата. Очаквам да генерирам някой лев за да пусна пробния резултат.

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1021
  • Рейтинг: 331
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Re:Контактна мрежа
« Отговор #155 -: 18 Април 2012, 12:56:46 »
Определено ми е любопитно кой може да ми изработи няколко звена контактна мрежа в НО че нещо тия спойки не мога да ги направя ...или поялника не е наред или аз нещо бъркам

liro

  • Trade Count: (24)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2327
  • Рейтинг: 273
Re:Контактна мрежа
« Отговор #156 -: 20 Април 2012, 08:33:32 »
Цитат на: daddy_g link=topic=349.msg76741#msg76741 date=1334743006
Определено ми е любопитно кой може да ми изработи няколко звена контактна мрежа в НО че нещо тия спойки не мога да ги направя ...или поялника не е наред или аз нещо бъркам
Бъди сигурен че грешката е в поялника.Купи си един 12волтов мини от конрад и ще се родиш.Включваш го в еФЗета и дерзаеш.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1783
  • Рейтинг: 255
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Контактна мрежа
« Отговор #157 -: 20 Април 2012, 08:56:56 »
Цитат на: liro4605 link=topic=349.msg76879#msg76879 date=1334900012
Цитат на: daddy_g link=topic=349.msg76741#msg76741 date=1334743006
Определено ми е любопитно кой може да ми изработи няколко звена контактна мрежа в НО че нещо тия спойки не мога да ги направя ...или поялника не е наред или аз нещо бъркам
Бъди сигурен че грешката е в поялника.Купи си един 12волтов мини от конрад и ще се родиш.Включваш го в еФЗета и дерзаеш.
Отделно има и една паста, която много улеснява спойките. Мисля, че имаше в Конрад.

liro

  • Trade Count: (24)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2327
  • Рейтинг: 273
Re:Контактна мрежа
« Отговор #158 -: 20 Април 2012, 10:21:55 »

Простичко е и елементарно.Това за сега са само ПРОБИ!
Грешка беше че използвах акрилни бои за металните и пластмасовите части.Ще пробвам както каза Митака Д2 с феролит както си е в реалността
« Последна редакция: 20 Април 2012, 10:24:19 от liro4605 »

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11744
  • Рейтинг: 1164
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Контактна мрежа
« Отговор #159 -: 20 Април 2012, 11:11:33 »
(да не се чете от антипацофистите...) ;)

Миро, ако не е късно с цел по-добро спояване и  запазване на дългата употреба на шаблона и неговата правилна плоскост и геометрия,
както и по-малко миризма на изгоряло дърво  :haha:, направи глухи отвори с подходящ диаметър в центъра на спойките. И непременно ползвай някакъв флюс който почиства и спомага перфектната спойка. Останалото и ...трупане на опит (някои направиха наука за спояването).
Ако нямаш флюс, мога да ти предложа моя течен вариант, който ползвам освен професионално, и за релси и т.н.
само кажи кога ще си към София да ти го донеса (или предадат). :hi:


ПП. Не пести водещите пирончета, слагай навсякъде докато спре да мърда всяка тел
, после само с поялника минаваш (сле флюса де)и накарая вадиш по.лесно ако пирончетата си им отрязал главичките. :hi:
« Последна редакция: 20 Април 2012, 11:14:49 от pach »

liro

  • Trade Count: (24)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2327
  • Рейтинг: 273
Re:Контактна мрежа
« Отговор #160 -: 20 Април 2012, 11:13:42 »
Този шаблон вече е в историята.

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)

lubomir

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 767
  • Рейтинг: 36
Re:Контактна мрежа
« Отговор #162 -: 22 Ноември 2012, 19:13:00 »
Владо, я кажи след като монтира контактната мрежа на Фисман какви са ти отзивите при експлоатацията И. Четох наскоро едни мнения по-на запад от нас, че мрежата на тази фирма изглежда добре и е много филигранна, но има проблеми при експлоатация с вдигнати пантографи(разкачат се сглобките основно) и трябва да се ползва по-скоро за декорация.
Има ли нещо вярно в това и изобщо какви са ти наблюденията?

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5108
  • Рейтинг: 477
  • Красотата е в детайла!
Re:Контактна мрежа
« Отговор #163 -: 23 Ноември 2012, 09:46:18 »
От контактната мрежа съм доволен - реалистична и що годе лесна за монтаж. При правилно сглабяне няма никакъв проблем за пантографа. За точен монтаж се използват следните приспособления, предлагани от производителя:





Първото определя височината на струната (разграфените хоризонтални черти) и после определя контура (двете вертикални черти), в който следва да се ограничи поставянето на струната, за да се осигури безаварийно контактуване с пантографите.

Второто определя поставянето на стълбовете в крива и в права, и определя отстоянието на стълбовете от релсовия път (също е разграфен).

За разкачащите сглобки не е вярно! Струните при Висман са направени така, че хванати веднъж за конзолата (но трябва да са стегнати), няма мърдане.

Какви са недостатъците на контактната мрежа като цяло:
1. Скъпа;
2. Крехка - и леко закачане с дреха, пръст, предмет означава смяна с нов елемент;
3. Изисква прецизност при монтажа - има тънкости, които се научават при самото изпълнение, а до тогава... доста фира (най-вече от струните, особено ако трябва сам да им определяш габарита (дължината);
4. Оформянето на струните изисква специализиран инструмент - клещи:



Които са мега скъпи (44,84 евро). Аз използвам клещи с подобен връх (взех ги за 5 лв.), но докато свикна да работя с тях, виж т. 3;

5. Струните са стоманени и могат да се огъват ограничен брой пъти (най-добре само веднъж) - после виж т. 3.

Това е в общи линии!  :yes:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5108
  • Рейтинг: 477
  • Красотата е в детайла!
Re:Контактна мрежа
« Отговор #164 -: 23 Ноември 2012, 10:26:56 »
Забравих да отбележа като недостатък и че е доста шумна експлоатацията на контактната мрежа. И това е нормално - все пак има триене метал в метал.

Намерих подходяща снимка, с която да онагледя начина на скачане на отделните струни към конзолата на стълба:



Ако това ухо на края на струната е направено добре и след монтажа (но само ако не е стегнато) внимателно се пристегне с клещички, няма опасност от самоволно разкачане.