Автор Тема: Участие на КЖМБ в честванията на 70 години от смъртта на цар Борис III  (Прочетена 3110 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5133
  • Рейтинг: 484
  • Красотата е в детайла!
В събота, 07.09.2013 г. и след получена лична покана от д-р Ивайло Шалафов - личен биограф и близък сътрудник на Н.В. Цар Симеон II, Клуб "Железопътен моделизъм - България" участва със скромна изложба на модели на парни локомотиви на честванията на годишнината от смъртта на Цар Борис III. Повод за нашето участие пък бе покана, отправена от Н.В. Цар Симеон II до младежи от цялата страна, да посетят двореца Врана.
В тази връзка и в унисон със събитието ни бе предложено да представим модели на парни локомотиви, закупени и/или експлоатирани по време на Третото Българско царство.
Предвид ограничените бройки на наличните модели от посочения период, бяха събрани общо 8 модела на парни локомотиви и 4 бр. вагони, собствени, както следва: 3 модела на локомотиви и четирите вагона на нашия приятел и съратник zazo (Никола Бояджиев) и останалите на моделисти, членове на КЖМБ, и на самата КЖМБ. Както ще видите от фотогалерията по-долу, по предложение на д-р Шалафов, моделите бяха разположени много сполучливо върху удобни маси със стъклени витрини, като табелите за всеки лок, разбира се, бяха наше дело.
Какви бяха впечатленията от срещата:
На първо място искам да отбележа, че т. нар. младежи не обърнаха и секунда внимание на подготвената от нас изложба. Обект на интереса им бе преди всичко царят, съпругата му и сестра му, после и дворецът. Друго нищо!
За разлика от тях Н.В. Цар Симеон II, Царица Маргарита и Н.Ц.В. Княгиня Мария Луиза ни отделиха специално време, като изслушаха внимателно информацията, която изнесохме за самите модели и моделистите заели се с направата им, както и за реалните парни локомотиви, послужили за прототипи за направата на така представените модели.
От страна на царските особи интересно бе да чуем спомените им от онова време, за отношението на Цар Борис III към железопътния транспорт, за теснолинейния влак, обслужвал двореца Врана и относно това откъде е минавал и докъде е стигал в района на двореца, както и други интересни и най-вероятно нечувани до сега (като например как Цар Борис се е завирал с малкия Симеончо из жп тунелите в Искърското дефиле) случки от миналото. С което срещата неусетно приключи, като ни останаха само хубавите спомени за един пълен с емоции ден...

Галерия със снимки от събитието, двореца Врана и парка на двореца
« Последна редакция: 09 Септември 2013, 17:17:52 от Vlado »

choveka_vlak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 106
  • Рейтинг: 3
  • човек докато е жив се учи!,...
Браво много красиви снимки!, а най-красива е малката!!!, красавица не земна!. Да Ви е жива и здрава.  :clapping: :clapping: :clapping:
 
Благородно Ви завиждам!, сигурен съм че е било много вълнуващо!.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5133
  • Рейтинг: 484
  • Красотата е в детайла!
Най-интересни наистина бяха разговорите с Негово Величество и със сестра му Княгиня Мария Луиза. Поне на тези, на които аз присъствах и взех участие. Например Симеон II ни разказа за случки от детството - как баща му често го водел на обиколки пеша в Искърското дефиле и как веднъж се завряли в един тунел, и влак ги пресрещнал. Машинистът успял да спре и бесен слязъл да им се кара, но след като познал царя, сконфузено започнал да се извинява и т.н. Симеон също сподели и до къде е стигала теснолинейката от Казичене, сети се и за други релси, този път за детско влакче, на което най-вероятно е играл като малък, но вече безвъзвратно изгубено. Припомни си, че когато са бягали от България, не са успели да вземат нищо, само той си грабнал и отнесъл някаква дребна играчка.
Интересна беше и Княгиня Мария Луиза, която през цялото време наричаше брат си не по име, а "чорбаджията" - "Къде е чорбаджията?", "Кога ще тръгваме с чорбаджията?" и пр.  ;D
И двамата бяха искрено изненадани като чуха, че в България има много и сериозни жп моделисти и като цяло бяха очаровани от представените модели. Особено Царят от 03.01, която ние предвидливо бяхме поставили най-отпред. Знаете, а който не, че траурният влак за Борис III е возен начело от 03.12. След като му казах на Симеон, че 03.12 понастоящем е възстановена и под пара кара атракционни влакове, той само дето не запляска с ръце. Оказа се също, че единственият път, когато се е возил на влак начело с парен локомотив е било, когато като министър-председател на България е получил покана от не помня кой министър за кратка обиколка. Тогава пък Васко му разказа за Ремиза и влаковата композиция, останала от Цар Борис III.
И изобщо все около влаковете се въртеше разговорът ни с тях...  ;)
« Последна редакция: 10 Септември 2013, 11:59:01 от Vlado »