Все пак фирмата тази година празнува хубав юбилей - 75 години от основаването и.
Малко фирми могат да се похвалят с това!!! Браво на PIKO!!!
Доколкото схващам немски, новият Вектрон, освен че е двурежимен...тоест електрически, но и с дизелов двигател.
Но не двусистемен (за две различни електросистеми), а двурежимен и ще е с доста екстри в серията "Експерт+".
Тоест подготвят два модела (два вида степенки) в три серии.
Олекотената версия в DC на цена 199 евро серия "Хоби"(?) ,
със звуков дешифратор DCC за 309 евро и последния от 399 евро.
Именно той е с всички допълнителни екстри - освен звук (предполагам дешифратора имитира дизел или електрически)
ще е съоръжен още с електрически автосцепки, управляем подвижен пантограф и димогенератор,
когато работи чрез дизеловия си двигател ! Интересно развитие, може би за това освен, че е "Експерт" е и "+"!?
Ще е готов за края на април и в продажба от третото тримесечие.
Впрочем готовият вече и BR-62, също в серията "Експерт+" ще е с димогенератор и електрически купли!
Може би това е нова тенденция от Пико, да настъпят още повече пазара, с предпочитане от клиентите, пред другите фирми от конкуренцията!?!
Харесва ми това, че освен немски локомотивни модели, от фирмата се стараят да поддържат пазара си и в чужбина.
Полша, Италия, Франция...все големи пазари. Едва ли някога ще чуем за български модел, така че ни остава да се надяваме
на чехи, словаци, румънци и въобще страните с големи пазари от които БДЖ е купувала прототипите на моделите.
Ние ще си ги доработваме и тунинговаме според нашите си възможности и желания.
Все пак и за това трябва да се радваме, защото д-р Рене Уилфър сам казва, че новите разработки са поскъпнали много.
може би за това е реализиран съвместен проект с фирма "Мерклин" - един модел за двете фирми (BR-101).
Явно си делят разходите и съответно двата основни пазара - в които не се конкурират много - DC и AC!
Не познавам моделите на Мерклин - бяха с метални кошове преди. Дали и сега са така?
И всъщност как двете фирми ще ги произвеждат...освен ако матриците са разработени две - за метал и за пластмаса.
То ясно, че е Китай в производството но ми е любопитно,все пак.
Впрочем за другият им съвместен модел - вагони и контролен такъв (щоерваген) за пуш/пул влака в комплект с въпросния
BR-101, намекват, че радиусите на Мерклин са доста къси за мащабната дължина на подвижния им състав и съответно
престилките на вагоните са разглобяеми, за да се вписват в тях. Както и на пиковския 360 мм.
Интересно решение е осветлението им - светодиодите са обърнати към тавана и
така са решили равномерното разпръскване на светлината във вагоните.
В цифровизирането също имат новост, която ще се монтира на всички локомотиви, снабдени съсзвукови дешифратори.
А който си купи чешкия локомотив на промоцията преди нова година, като мен, може само да съжалява сега...ама следващият ще видиМ!
Та новостта е комбинацията от звуци, без непременното натискане на съответния функционален бутон,за да бъде задийстван.
Пример (който го дадоха те) - при движение на парен локомотив, самостоятелно се включва и звука от лопатата на помощник огняра, когато подава въглища от тендера към пещта!...и други подобни...
Време беше да ни се освободят ръцете или функциите от дешифраторите, за други цели в управлението.
Въобще цифровизацията като цяло в хобито явно се разраства и за да покрият енергийните изисквания пускат бустери за 3 и 5 Ампера!!!