Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Дизелови локомотиви.

<< < (9/23) > >>

Сaprycorn:

--- Цитат на: Сaprycorn link=topic=1018.msg16456#msg16456 date=1231151981 ---До 1970 година серийното означение на дизеловите локомотиви в Германия е следното: Буква V (която означава дизелов локомотив), две или три цифри (които се умножават по 10 и се получава моШтността на двигателя в конски сили), и накрая номера на локомотива в серията.
 V60 означава дизелов локомотив с моШтност 600 к.с. (60Х10)
 V100 означава дизелов локомотив с моШтност 1000 к.с. (100Х10)
 V180 означава дизелов локомотив с моШтност 1800 к.с. (180Х10) в конкретния случай два двигателя с по 900 к.с.
От 1970 година буквата V е заменена с 1 (за DR) и 2 (за DB), последната 0 е премахната и вече конските сили се пресмятат като се умножават втората и третата цифра от серията по 100.
 V60 се променя на 106 (1 означава дизелов локомотив, 06Х100=600к.с.)
 V100 се променя на 110 (1 означава дизелов локомотие, 10Х100=1000к.с.)
 V180 се променя на 118 (1 означава дизелов локомотив, 18Х100=1800к.с.)
Надявам се, че съм го обяснил ясно ;)

--- Край на цитат ---
Така, обаче системата за серийно означение не е никак съвърШенна, тъй като допуска дублиране на серии от DR и DB. Типичен пример е V 200, който в DB е четириосен дизел хидравличен локомотив, а в DR Шестосен дизел електрически локомотив (известен като "ТАЙГА"). Подобно дублиране има и при серията V 60, която в DR e четириосна (БДЖ серия 52), а в DB e триосна. Затова възникна този спор тук за V 60.

Сaprycorn:

--- Цитат на: EMPEROR link=topic=1018.msg16462#msg16462 date=1231155865 ---Това според мен си заслужава отделна тема...

--- Край на цитат ---
Може би тема от рода на "Серии, серийни означения, номерация на подвижния състав"... Обмислям подобна тема

toniemi:

--- Цитат на: Сaprycorn link=topic=1018.msg16484#msg16484 date=1231170993 ---
Така, обаче системата за серийно означение не е никак съвърШенна, тъй като допуска дублиране на серии от DR и DB. Типичен пример е V 200, който в DB е четириосен дизел хидравличен локомотив, а в DR Шестосен дизел електрически локомотив (известен като "ТАЙГА"). Подобно дублиране има и при серията V 60, която в DR e четириосна (БДЖ серия 52), а в DB e триосна. Затова възникна този спор тук за V 60.

--- Край на цитат ---
Е,значи неправилно съм обвинен от Пламен,но една Миринда портокал ще удави желанието ми за мъст ;D ;D ;D
Просто намерих такава снимка ;)

XRISTO:
Е-е-е, значи правилно съм забелязал, че 106 и 60 са като близнаци.Обаче двуяйчни.  ;D ;D ;D Разликата е в осите и администрацията, значи.Ще съм много благодарен на Ясен, ако продължи да ни ограмотява дизелово.Пък и "парното" обогатяване не беше излишно.  ;)

CaLLlo:

--- Цитат на: toniemi link=topic=1018.msg16413#msg16413 date=1231097309 ---Аз имам 106 в НО
(Image removed from quote.)

--- Край на цитат ---

Тонка, за пореден път ми взимаш акъла със снимка!!!!
Страшен си, ей!!!

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия