Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Дизелови локомотиви.
Сaprycorn:
--- Цитат на: Сaprycorn link=topic=1018.msg16456#msg16456 date=1231151981 ---До 1970 година серийното означение на дизеловите локомотиви в Германия е следното: Буква V (която означава дизелов локомотив), две или три цифри (които се умножават по 10 и се получава моШтността на двигателя в конски сили), и накрая номера на локомотива в серията.
V60 означава дизелов локомотив с моШтност 600 к.с. (60Х10)
V100 означава дизелов локомотив с моШтност 1000 к.с. (100Х10)
V180 означава дизелов локомотив с моШтност 1800 к.с. (180Х10) в конкретния случай два двигателя с по 900 к.с.
От 1970 година буквата V е заменена с 1 (за DR) и 2 (за DB), последната 0 е премахната и вече конските сили се пресмятат като се умножават втората и третата цифра от серията по 100.
V60 се променя на 106 (1 означава дизелов локомотив, 06Х100=600к.с.)
V100 се променя на 110 (1 означава дизелов локомотие, 10Х100=1000к.с.)
V180 се променя на 118 (1 означава дизелов локомотив, 18Х100=1800к.с.)
Надявам се, че съм го обяснил ясно ;)
--- Край на цитат ---
Така, обаче системата за серийно означение не е никак съвърШенна, тъй като допуска дублиране на серии от DR и DB. Типичен пример е V 200, който в DB е четириосен дизел хидравличен локомотив, а в DR Шестосен дизел електрически локомотив (известен като "ТАЙГА"). Подобно дублиране има и при серията V 60, която в DR e четириосна (БДЖ серия 52), а в DB e триосна. Затова възникна този спор тук за V 60.
Сaprycorn:
--- Цитат на: EMPEROR link=topic=1018.msg16462#msg16462 date=1231155865 ---Това според мен си заслужава отделна тема...
--- Край на цитат ---
Може би тема от рода на "Серии, серийни означения, номерация на подвижния състав"... Обмислям подобна тема
toniemi:
--- Цитат на: Сaprycorn link=topic=1018.msg16484#msg16484 date=1231170993 ---
Така, обаче системата за серийно означение не е никак съвърШенна, тъй като допуска дублиране на серии от DR и DB. Типичен пример е V 200, който в DB е четириосен дизел хидравличен локомотив, а в DR Шестосен дизел електрически локомотив (известен като "ТАЙГА"). Подобно дублиране има и при серията V 60, която в DR e четириосна (БДЖ серия 52), а в DB e триосна. Затова възникна този спор тук за V 60.
--- Край на цитат ---
Е,значи неправилно съм обвинен от Пламен,но една Миринда портокал ще удави желанието ми за мъст ;D ;D ;D
Просто намерих такава снимка ;)
XRISTO:
Е-е-е, значи правилно съм забелязал, че 106 и 60 са като близнаци.Обаче двуяйчни. ;D ;D ;D Разликата е в осите и администрацията, значи.Ще съм много благодарен на Ясен, ако продължи да ни ограмотява дизелово.Пък и "парното" обогатяване не беше излишно. ;)
CaLLlo:
--- Цитат на: toniemi link=topic=1018.msg16413#msg16413 date=1231097309 ---Аз имам 106 в НО
(Image removed from quote.)
--- Край на цитат ---
Тонка, за пореден път ми взимаш акъла със снимка!!!!
Страшен си, ей!!!
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия