Както обещах на Лъчо , ето събраните на едно място справочни данни , таблици и снимки , както и останалите основни изисквания по конструкцията на българските модули.
По-долу са нормите на MOROP NEM 112 касаещи минималните допустими междуосия.
Както и при различните радиуси.
Профил 20 който отговаря на приетият тук код 83 за употреба при релсовият материал:
Останалите основни изисквания по конструкцията на българските модули:
Изработването на челата.Ето чертежите на основните чела за българските модули.
На вашето внимание са и чертежи на страниците за българските Фремо модули с цел тяхното механизирано изрязване. Затова и файловете са с разширения "dwg" и "eps", подходящи и разчетаеми от софтуера на съответните режещи машини. За по-голямо удобство са предоставени и отпред в началото на сайта , както и безплатен софтуер за "dwg" файловете
http://okoto.info/files/freedwgviewer.exe , и един "pdf" файл, подходящ само за четене, но даващ възможност за изграждане на предварителна представа за визията на всяка страница.
1/ Планински единичен модул - дълбок и равнинен единичен модул - дълбок:
http://okoto.info/files/01.pdfhttp://okoto.info/files/01.dwg2/ Планински единичен модул - плитък и равнинен единичен модул - плитък:
http://okoto.info/files/02.pdfhttp://okoto.info/files/02.dwg3/ Равнинен двоен модул - дълбок и равнинен двоен модул - плитък:
http://okoto.info/files/03.pdfhttp://okoto.info/files/03.dwg4/ Планински двоен модул - дълбок и планински двоен модул - плитък:
http://okoto.info/files/04.pdfhttp://okoto.info/files/04.dwgСледният файл съдържа всички чертежи без коти по тях. Приготвен е за изрязване от лазер или фреза:
http://okoto.info/files/05.dwgЕлекрическа част.Елекровръзката м/у отделните модули се осъществява чрез тези съединители:
За да се избегнат по-големите количества на компонентите , както и намаляване на възможноста за повече грешки , и не на последно място икономия и сигурност на модул се монтират по два кабела със съединители , които са затворени в пластмасови капачки , и пуснати в дължина 25 см извън дължината на съответният модул. Те самите висят на кабелите , като осигуряват обща им дължина между два модула около 50 см.Кабелите са закрепени стабилно отвътре в долната част на съответното чело , непосредствено между ръбът на основата и отвора за носене.
Ето и скица , в която е предвидено и трети кабел със женски съединител на всеки трети модул. Идеята на третият съединител да дава възможност на всеки трети модул да има допълнително гнездо за подкачване на управление , захранване и др.
Таблица за опроводяване на модулите:
МЕРОДАВНА Е НАЙ-ВЕЧЕ ТАБЛИЦАТА КОЯТО ОПИСВА ВРЪЗКИТЕ!!!Ето и схемата на окабеляване . Характерно изискване на NEM е релсите в даден модул да бъдът най-малко на две места включени към електросистемата.Така се гарантира работоспособност на трасето , независимо дали са окислени , прекъснати и т.н.
РЕЗЕРВНА КЛЕМА (ТОЕСТ ПРАЗНАТА) Е № 12 , А НЕ №1 !!! Окончателният вариант е с опроводяване на 11 линии , като са оставени 4 свободни крачета по съединителите за резерва или допълнения.Всички споени проводници задължително се изолират.
Това е вторият начин на изграждане на електросвръзките в един модул.
Ето и съответната схема.
Използвана е така наречената „пробна” платка и съответното количество клемореди , с общ ред до №11. Тук резервна клема няма , но тя не е и необходима при възможностите на платката.
Опроводяването е лесно и прегледно , като е спазен реда на номерата който съвпадат с тези от лустер клемата.
Тук се вижда включването на третият (женски) съединител на всеки трети модул , преди стабилното му монтиране на гърба на модула:
Финалните елементи - краката.Eто и чертежа.
Допълнителни препоръки А това е чертеж на металните части за краката на модул , което е втора възможност , но не е задължително...
И тяхната употреба
Начина на закрепването на релсите в края на модулите
Като горещо препоръчвам такова закрепване в края на релсите чрез спояване върху подходящи пирони , винтове за дърво или медни клинове (които се продават в Бриколаж) защото много лесно се откъртват крайщата на коловозите (Т-профила се измъква през "крампонните" болтове) при транспорт или боравене по края на модула . Лично аз ми писна за трети път да ги разглобявам и сглобявам и си взех медни клинове , щото много добре се спояват.(остава и да ги монтирам де
)
За допълнения ,идеи и улеснения може да видите тук
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,229.30.htmlкакто и в целият раздел за българските фремо модули.
Лъчо виждам ,че някой неща от тези в главата на сайта по този въпрос не са актуализирани и могат да въведат в заблуждение някой.
пример :
Общи правила за изработване на Фремо модули
08.03.2008
Задължителни:
1.
Профил FREMO В02 за свързване на модулите
Отдавна не е само той нали!?
Ами за сега е това , темата ще търпи изменения и най-вече допълнение с данни , таблици и снимки , веднага щом се наложи от развитието на модулната система.
За обсъждания , коментари , анкети и въпроси си има съответните теми .
Тази има за цел информацията да се събира и структурира на едно място.