Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Темата на начинаещия ж.п. моделист

<< < (10/18) > >>

Loco-motion:
Ако си мислите, че на запад няма такива серизни далавери, както при нас днешният брой на Ханделсблат може би ще ви опровергае:

DB Netze, инфраструктурното подразделение на Deutsche Bahn се е споразумяло с австрийската Voestalpine да закупи ж.п. релси на стойност 50 млн. евро. Проблемът е, че през май месец немската Федерална служба за борба с картелите Bundeskartellamt е дала под съд същата Фьосталпине, Тюсен-Круп и още няколко компании за формиране на картел, наричан от участниците в него лаконично "приятелите на релсите".

Потърсени за коментар от Дойче баан заявяват, че юридическите процедури все още не са приключили и са в правото си да сключват сделки с Фьосталпине. Но това не е така. Въпросната компания е ОСЪДЕНА от немските съдилища по тези обвинения и затова между Дойче баан и Фьосталпине към момента има споразумение, а договорът ще бъде сключен през 2012, за да се заобиколят правните усложнения.

Австрийците се надяват на базата на това споразумение за релси на стойност 50 млн. евро да подпишат последващ договор на обща стойност 300 млн. евро за три транша релси през 2012г. в количества до 315 000 тона.

За капак на всичко поръчаните релсо за 50 млн. евро са вече произведени и складирани без информация кога и при какви условия. Те ще се използват за покриване на спешни ремонтни работи през 2012г., тъй като се очаква до 2013г. Дойче баан да изготви цялостна политика за рехабилитационните работи по ж.п. мрежата с план-графици, доставчици и т.н.

Правните усложнения дават пълно право на компании като Арселор-Митал, Тата Стийл и други да атакуват сделката в съда.

Loco-motion:
DB Schenker (UK) продава 33 локомотива серия Class 56. Дали няма да се озоват тук или в Румъния, като се има предвид, че северните комшии са ги произвели и много си ги хвалят.

http://www.rail.dbschenker.co.uk/disposals/disposals.html

Adrian:
Hornby Class 56 with custom DCC Sound & custom speaker

Loco-motion:
А това може би е отговорът на въпроса какво ще стане с товарните превози на БДЖ:

Евросъюзът налива 50 млрд. евро в пристанищата и железопътните си мрежи, за да повиши конкурентноспособността:

http://www.railwaygazette.com/nc/news/single-view/view/eu-funding-plan-builds-on-ten-t-revisions.html

Обърнете внимание на трасе номер 4:

Хамбург - Рощок - Берлин - Прага - Братислава - Будапеща - Арад - Тимишоара - София - Бургас или
- София - турска граница или
- София - Солун - Пирея - Лимасол - Hикозия
което минава през България и явно се разчита на голям ж.п. възел на наша територия, и на трасе номер 10:

Страсбург - Щутгарт - Мюнхен - Велс/Линц или
Страсбург - Манхайм - Франкфурт - Вюрцбург - Нюрнберг - Регенсбург - Пасау - Велс/Линц - Виена - Будапеща - Арад - Брашов - Букурещ - Констанца - Сулина
което ни заобикаля.

Като се има предвид руският проект за товарна ж.п. магистрала с междурелсие 1524мм чак до Виена нещата стават още по-интересни.

emilchaushev:
Тъй ще да е.. докато при всеки сняг северна България е откъсната от южна, защото няма един проход който да функционира нормално ще е така- заобиколно около нас... Не знам защо не се намери някой (или няма кой да подскаже на Бойко) да надупчат на две три места Стара планина...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия