Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Темата на начинаещия ж.п. моделист

<< < (9/18) > >>

Loco-motion:
Това е от днес:

Новите поръчки за немската железопътна индустрия възлизат на 8,4 млрд. евро за първата половина на 2011г., което е растеж от 75% спрямо същия период на миналата година. Това са официални данни на Немската асоциация на железпътните производители (Verband der Bahnindustrie in Deutschland (VDB) e.V. )  публикувани днес.
 
От тези 8,4 млрд. поръчката на Дойче баан за новите 130 високо-скоростни мотриси ICx възлиза на 3,7 млрд. евро.

Към тези оптимистични данни обаче трябва да имаме предвид, че през първата половина на 2011г. отбеляза спад от 14% (до 4,7 млрд. евро) в приходите на компаниите от тази индустрия спрямо рекордната за тях 2010г. Ситуацията се е стабилизирала през втората половина на 2011г.

Асоциацията също подчертава, че на фона на стабилизацията в производството на подвижен състав остава слабостта на бизнеса в железопътната инфраструктура.  





SBB обявиха днес, че SBB Cargo ще съкрати 200 служители в администрацията си в Базел, за да могат да съкратят загубите си до нула до началото на 2013г.  

През юли SBB Cargo обяви за дефицит от 80 млн. швейцарски франка, след като дефицитът им за цялата 2010г. беше едва 20 млн. франка. Съкращенията ще засегнат финансовия и търговския отдел, както и IT-отдела.

От SBB заявяват, че съкращенията са част от програмата им за съкращение на разходите, приета през септември. Целта й е да се избегнат разходи от 550 млн. франка. До 2017г. разходите за издръвката на администрацията трябва да намалеят с 1/5, или с 220 млн. франка.

Към края на 2010г. SBB Cargo има персонал от 3 500 души, от които 800 души администрация.

pach:

Лелеееее... а кой може да ми каже коко всъщност е персонала на БДЖ и НКЖИ????

Gervasii:
Правилният въпрос е колко е персонала на товарните превози на БДЖ, сравнено с SBB Cargo!

Loco-motion:
И това е свързано с катастрофата в Швейцария, но новината е от преди нея, от 9 септември 2011г.

До края на 2017г. SBB ще завърши замяна на работещите в момента по мрежата й системи за безопасност с European Train Control System (ETCS). По изчисления този ход ще струва около 300 млн. швейцарски франка.

Стндартизираната европейска технология ETCS има неизброими предимства, се заявява в прескомюнике на швейцарските федерални железници. Наред с опростяване на комуникацията и на свързването на швейцарската ж.п. мрежа с тези на съседните страни се възлагат надежди така да се повиши сигурността, капацитетът и надеждността на ж.п. транспорта. "От това ще има полза цялата държава", продължава комюникето.

Днес ETCS вече е в експлоатация на силно натоварената отсечка Матщетен - Ротрист и в тунела Льотчберг. Системата позволява през железния път във всяка една точка да преминава влакова композиция със скорост 200км/ч на всеки две минути.

До 2025г. SBB ще инсталира системата на цялата система от линии със стандартно междурелсие на частните ж.п. компании. Тогава цялата система ще бъде стандартизирана до стандарта ETCS Level 2.

Като първа експериментална стъпка от процеса SBB ще внедри системата на някои странични ж.п. линии снабдени със старите системи във варианта й ETCS Level 1 Limited Supervision.

Цялата сума за процеса се изчислява на 300 млн. франка и той ще се проведе заедно с фирмите Siemens и Thales. За шест години ще се заменят 11 000 семафора.

Loco-motion:
След лекцията на срещата тук в Търново за Царската гара при Казичене с br185 решихме да направим и ние макет на гара Трапезица и се свързах със служител в музея ни. Ще намери каквото имат и до към края на ноември планирам да съм готов с чертежите.

Макетите ще са два, защото всъщност по времето, когато цар Фердинанд пристига на 22 септември 1908г. гарата е само спирка с будка, след потъването на сградата до покрив. Но построеното през 20те години приемно здание също е много красиво, затова искам да направя и двете, макар и да не могат да се разположат едно до друго. Заснемането на обекта вчера беше проблемно предвид отвратителния път дотам, трудния терен около гарата и един брой ЖОП (железничарски охранителен пес ;) ) и архивните снимки са ключови за успеха на начинанието, затова сега ще има около седмица затишие по въпроса.

Ще ви информирам на тази тема за евентуални развития. Поздрави!

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия