Ако си мислите, че на запад няма такива серизни далавери, както при нас днешният брой на Ханделсблат може би ще ви опровергае:
DB Netze, инфраструктурното подразделение на Deutsche Bahn се е споразумяло с австрийската Voestalpine да закупи ж.п. релси на стойност 50 млн. евро. Проблемът е, че през май месец немската Федерална служба за борба с картелите Bundeskartellamt е дала под съд същата Фьосталпине, Тюсен-Круп и още няколко компании за формиране на картел, наричан от участниците в него лаконично "приятелите на релсите".
Потърсени за коментар от Дойче баан заявяват, че юридическите процедури все още не са приключили и са в правото си да сключват сделки с Фьосталпине. Но това не е така. Въпросната компания е ОСЪДЕНА от немските съдилища по тези обвинения и затова между Дойче баан и Фьосталпине към момента има споразумение, а договорът ще бъде сключен през 2012, за да се заобиколят правните усложнения.
Австрийците се надяват на базата на това споразумение за релси на стойност 50 млн. евро да подпишат последващ договор на обща стойност 300 млн. евро за три транша релси през 2012г. в количества до 315 000 тона.
За капак на всичко поръчаните релсо за 50 млн. евро са вече произведени и складирани без информация кога и при какви условия. Те ще се използват за покриване на спешни ремонтни работи през 2012г., тъй като се очаква до 2013г. Дойче баан да изготви цялостна политика за рехабилитационните работи по ж.п. мрежата с план-графици, доставчици и т.н.
Правните усложнения дават пълно право на компании като Арселор-Митал, Тата Стийл и други да атакуват сделката в съда.