Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.

<< < (3/6) > >>

zazo:
Аз и на пердпремиерни снимки ще се радвам, но ако не искаш да я показваш преди да е готова те разбирам напълно. В тая връзка се сетих, че забравих да спомена Тони като източник на БГ кошове, но той и сам се грижи добре за своята слава  :good:.

На мен ми е голям мерак за правене на БГ машини, но пусто никакво време не остава. 4-5 лока чакат за преправяне, а съм почнал само един, но вече му се вижда края, макар че се понааках малко точно преди финала.

Сaprycorn:

--- Цитат на: zazo link=topic=1030.msg13936#msg13936 date=1227878249 ---Идеята ми е да си направим списък с модели, които се произвеждат и могат успешно да бъдат конвертирани в български машини, пресен пример е 50-тицата на Владо. Там където имаме съответсвие при истинските серии, нещата са ясни: БР50, 52, 42 и т.н.
По-интересно би било, какъв модел би могъл да се ползва за преправянето му на наша 01, например. Не може да няма някой доста близък немски роднина, нали е от времето на стандартизираните локомотиви
Чувал съм за конвертиране на 41-ца в наша 01, но доколко е удачно? Най-добрия вариант ли е това?

--- Край на цитат ---
Преди няколко месеца писах, че е почти невъзможно да се направи БДЖ серия 01, но наскоро имах възможност да сглобя един тендер на BR 02 (REVEL), и установих огромна прилика с тендерите на наШите серии 01 и 10 (само доставките от 1930 и 1931 година). Това са тендери с четири колооси, от които само предните две са в талига, а задните са лагерувани в главната рама. Такива тендери у нас имат първите 13 броя от серия 01, и първите 10 броя от серия 10. Тендерът на немската BR 02, освен в разположението на талигите, има голяма прилика и при въглиШтния бункер, единствената разлика с наШите тендери е в задната част на водния резервоар. Другата съвърШенно еднаква част на BR 02 и БДЖ локомотивите, са крилата "ВАГНЕР" - ниски и къси- точно като тези на БДЖ.

И така, за серия 01, доставка 1930 година (това са локомотивите 8002, 8003 и 8004, от 1936 година 01.01; 01.02 и 01.03) трябва да се използва котел от BR 03 (REVEL). При този котел парния дом, пясъчника и питателния дом са разположени точно както при първите 3 локомотива от серия 01.
 За серия 01, доставка 1931 година (локомотиви с номера от 8005 до 8014, от 1936 година 01.05 до 01.13) трябват два котела от BR 41 Piko. От вторият котел трябва да се вземе само звеното, върху което е парния дом.
И за двете разновидности трябва да се монтира допълнително оШте един дом, зад комина, който е с по малък диаметър . Това е парния регулатор за прегрята пара, каквито немските 41 ци нямат.
Ходовата част е от BR 41 Piko, но рамата трябва да бъде скъсена в частта между 4та сцепна колоос и задната талига. Колелата на предната талига трябва да бъдат смемени с по малки, които да отговарят на 850 мм. Такива колела може да се използват от талигите на BR 24, BR 52, BR 64, BR 66 (задна талига), BR 86.
За пътеходно е най добре да се използва това на 41 цата, но трябва да му се изрежат въздуШната и водната помпа (тези на БДЖ серия 01 първоначално са монтирани между димната камера и крилата, така че се виждат само челно).

zazo:
Много ценна и изчерпателна информация, както винаги. Благодаря!!!

CaLLlo:
Хубава БДЖ-йска тема и безценни съвети!  :good:

Специално за крилата искам да разграничим нещата още отсега:
Германските крила в DRG, големи - тип "Вагнер" погледнати челно, са извити навътре в горната си част към котела, но специфичното при тях е, че тая извивка е постигната с 2 хоризонтални ръба на сгъване,


докато при наще локомотиви тая извивка винаги е постигната с един ръб на сгъване.
Самата германска BR 02 обаче, като много стар анхайтс локомотив и поне в началото е почти като с наши крила на големина и един ръб на сгъване:





И все пак крила се правят лесно, дори и от подръчни материали,
най-трудното е онова за което говори Ясен!
 :good:

Сaprycorn:
Добре е, да се мисли в перспектива. Ако изберем втората модификация на серия 01 БДЖ (локомотиви 8005 до 8014, или 01.04 до 01.13 след 1936 година), то нейният котел е НАПЪЛНО еднакъв с този на БДЖ сериите 02, 10 и 46. Така че най добре да се организира производството на цялата тази "фамилия" от БДЖ локомотиви. Разбира се компромис има с диаметъра на сцепните колооси- при БДЖ те са 1650 мм за серия 01 и 02, и 1450 мм за серия 10. При немските локомотиви такива диаметри няма, най близките са 1600 мм (от BR 41) и 1400мм (от BR 43,44,50,52)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия