Автор Тема: Музей по транспорта гр.Русе  (Прочетена 75792 пъти)

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #135 -: 09 Март 2018, 08:58:44 »
Ако наистина се касае за 148, ето още малко информация:

ПЪРВАТА ЖЕЛЕЗОПЪТНА ЛИНИЯ РУСЕ - ВАРНА


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12306
  • Рейтинг: 1321
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 289
  • Рейтинг: 208
Re: Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #137 -: 21 Януари 2023, 03:15:15 »
Беше някъде около 1995-1997 година, когато синът ми поиска да отидем до Музея на транспорта, за да видим парните локомотиви. С нас взех евтиното фотоапаратче, което имах тогава и направих тези снимки:






























Тези снимки на 36.08 направих по-късно на Товарна гара (Русе). Зад него имаше един тендер-лодка без локомотив, който тогава не ми се видя интересен и не го снимах.
















Иван

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 289
  • Рейтинг: 208
Снимките по-долу са на (мисля, че е) 50.01, направени на 16 април 2023 на бившата гара, а сега спирка Червена вода. Направени са от Владо Цанков (VladoC) и коментарите са неговите:

"Днес направихме разходка до гарата, или това, което е останало:



Постройките на гарата са разрушени. Останали са само основите.

Снимах останките на последния локомотив БДЖ 50.














Всички табели липсват. Само тук има остатъци от една:




Не можах да открия заводската табела на локомотива.









На практика всичко, което може да се демонтира е ограбено. Корозията също работи."


И още малко коментар от Владо:

"В края на 90-те години локомотивът е закупен от някаква фирма с идея да се възстанови. Още тогава състоянието му беше близко до сегашното и нищо не се направи."


Беше някъде около 1996 - 2000 година, когато с брат ми отидохме до гарата - за мен това беше последното посещение там. Тогава Червена вода имаше все още гара с коловозно развитие, сграда, магазия (макар и порутени) и водна кула. Имаше много парни локомотиви гарирани на коловозите, които бяха обрасли с храсти и дървета и беше много трудно да се стигне до тях. Още от тогава си спомням този локомотив 50-та серия. Имаше и локомотиви 15-та, и 16-та серия. За останалите не си спомням какви бяха. Тогава повечето, ако не и всички локомотиви, все още имаха всички или повечето табели - номера, тип на локомотива, гербове, заводски табели и т.н.


Добавка: От книгата на Деянов:



Иван
« Последна редакция: 19 Април 2023, 05:05:08 от IvanC »