Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Музей по транспорта гр.Русе
Mixy:
Ако наистина се касае за 148, ето още малко информация:
ПЪРВАТА ЖЕЛЕЗОПЪТНА ЛИНИЯ РУСЕ - ВАРНА
pach:
Тук има по-подробна и достоверна информация в три части:
http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/06/25/pyrvata-jelezopytna-liniia-v-bylgariia.1123888
http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/06/28/.1124800
http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/07/02/.1125954
IvanC:
Беше някъде около 1995-1997 година, когато синът ми поиска да отидем до Музея на транспорта, за да видим парните локомотиви. С нас взех евтиното фотоапаратче, което имах тогава и направих тези снимки:
Тези снимки на 36.08 направих по-късно на Товарна гара (Русе). Зад него имаше един тендер-лодка без локомотив, който тогава не ми се видя интересен и не го снимах.
Иван
IvanC:
Снимките по-долу са на (мисля, че е) 50.01, направени на 16 април 2023 на бившата гара, а сега спирка Червена вода. Направени са от Владо Цанков (VladoC) и коментарите са неговите:
"Днес направихме разходка до гарата, или това, което е останало:
Постройките на гарата са разрушени. Останали са само основите.
Снимах останките на последния локомотив БДЖ 50.
Всички табели липсват. Само тук има остатъци от една:
Не можах да открия заводската табела на локомотива.
На практика всичко, което може да се демонтира е ограбено. Корозията също работи."
И още малко коментар от Владо:
"В края на 90-те години локомотивът е закупен от някаква фирма с идея да се възстанови. Още тогава състоянието му беше близко до сегашното и нищо не се направи."
Беше някъде около 1996 - 2000 година, когато с брат ми отидохме до гарата - за мен това беше последното посещение там. Тогава Червена вода имаше все още гара с коловозно развитие, сграда, магазия (макар и порутени) и водна кула. Имаше много парни локомотиви гарирани на коловозите, които бяха обрасли с храсти и дървета и беше много трудно да се стигне до тях. Още от тогава си спомням този локомотив 50-та серия. Имаше и локомотиви 15-та, и 16-та серия. За останалите не си спомням какви бяха. Тогава повечето, ако не и всички локомотиви, все още имаха всички или повечето табели - номера, тип на локомотива, гербове, заводски табели и т.н.
Добавка: От книгата на Деянов:
Иван
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия