Автор Тема: Пътнически вагони  (Прочетена 25700 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #15 -: 10 Декември 2008, 03:08:19 »
И за да приключим с ABTEILWAGEN, показвам вагони, които всички имаме на модел. 2 осни Abteilwagen на саксонските жеезници от 1895 година, и тук липсва oberlicht!

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #16 -: 10 Декември 2008, 03:17:42 »
Както писах вече, характерен за вагоните на Прусия е покривът с OBERLICHT (надстройка с изрязани прозорци на покрива). Тук показвам два D-zug (купета , страничен коридор, и челни преходи) вагона от Прусия-4осна 3та класа от 1908 година и 6осна 1/2 класа от 1906 година


Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #17 -: 10 Декември 2008, 03:22:44 »
Ето как са изглеждали D-zug вагоните на Бавария (около 1910 година)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #18 -: 10 Декември 2008, 03:31:37 »
И D-zug вагон на Вюртемберг (пак около 1910 година). Интересно е, че железниците на Вюртемберг първи в Германия използват D-zug вагони оШте в средата на 19ти век, и първи въвеждат в експлоатацията 4 осни вагони с талиги пак по това време.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #19 -: 10 Декември 2008, 03:38:51 »
Последен от типа D-zug е представителят на БАДЕН, 3та класа от 1910 година:

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Пътнически вагони
« Отговор #20 -: 10 Декември 2008, 12:55:38 »
Една от най-хубавите теми във форума! Ей така стават нещата, като всеки сподели с останалите това, което знае. Благодаря за темата! :)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Пътнически вагони
« Отговор #21 -: 10 Декември 2008, 14:38:15 »

Така като гледам, най-много хващат окото баварките!
 ...
Но най-вероятно съм силно предубеден!?!  ???

;D

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #22 -: 11 Декември 2008, 03:41:06 »
Ех тези баварки, СаШе...
Сега един малък скок във времето с около 50 години. След края на Втората световна война, дълго време няма никакво производство на подвижен състав в Германия. За DB новото производство започва след 1951 година, а за DR през 1954. Първият следвоенен (NEUBAU) модел D-zug вагони на DR са т.нар. тип "В" от 1962 година. Това са така добре познатите ни стари Шихтови вагони, които ние много често погреШно наричаме тип "Y". За разликите между тип В и тип У Ште пиШа в следваШтия пост. Вагоните тип В, стават прототип на произведените през 1965 година в Дряново ( но наШите са безкупейни) 2ро класни вагони.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #23 -: 11 Декември 2008, 03:55:27 »
Малко по късно, през 1967 година се появава и вторият модел D-zug wagen tip "Y". Както тип В, така и тип У, са с дължина 24 500 мм, с новите талиги Гьорлиц 5 (междуосие 2500 мм) с двуделни прозорци с алуминиеви рамки (заоблени в краиШтата). РАЗЛИКАТА е, че тип В е с прави страници, докато при тип У има леко "скосяване", към челата на вагона.
 Има и оШте един модел който се води Y/B70, това са 1во класните вагони на БДЖ през 70те и 80те години. Много приличат на тип У, но са с малко по висок покрив и прозорците им се отварят по много странен начин-с един лост прозореца се прибира първо навътре, и тогава се спуска надолу.
« Последна редакция: 11 Декември 2008, 04:01:18 от caprycorn »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #24 -: 12 Декември 2008, 01:40:15 »
Ето ги и вагоните тип Z, или както по често ги наричаме "Halberstadt". За разлика от типовете В, У и У/В 70, при тип Z дължината е вече 26 400 мм, купетата са увеличени на 11 (но само с 6 места в купе 2ра класа). "Halberstadt" има и безкупеен вариант. В последните години БДЖ се снабди с доста голям брой "Halberstadt" и от двата варианта.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Пътнически вагони
« Отговор #25 -: 12 Декември 2008, 13:57:28 »
Langenschwalbach

Бате Яско , кажи за този популярен влак ? - коя машина го е теглила ?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12273
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Пътнически вагони
« Отговор #26 -: 12 Декември 2008, 16:25:37 »
Не го прекъсвай бря , ша стигне и до влаковете , сега е на вагони ...
.-... и тихо че някой си водим записки!Свалил съм всичко в word - файл!  ;)
 ;D ;D ;D

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #27 -: 13 Декември 2008, 03:48:53 »
Цитат на: Adrian link=topic=1059.msg14790#msg14790 date=1229083048
Langenschwalbach

Бате Яско , кажи за този популярен влак ? - коя машина го е теглила ?

И аз бих искал да знам коя маШина го е теглила! На моите Langenschwalbach им закачвам 38.10, понеже е пруски локомотив и е от тези години, при това е бил много универсален.
 А този сайт е невероятно полезен ;)

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: Пътнически вагони
« Отговор #28 -: 13 Декември 2008, 09:18:52 »
Аз пък като любител на товарните вагони, гледайте какъв сайт напипах:
www.stinnes-freight-logistics.de/gueterwagenkatalog/deutsch/gueterwagen/index.html

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #29 -: 13 Декември 2008, 15:39:57 »
Цитат на: Adrian link=topic=1059.msg14790#msg14790 date=1229083048
Langenschwalbach

Бате Яско , кажи за този популярен влак ? - коя машина го е теглила ?

Все пак трябва да кажа няколко думи за Langenschwalbach: Това са най късите 4 осни вагони. Има 3 модела- първите са от 1891 година, 1907 и 1909 година (снимка номер 1), моделите са на фирма Лилипут.
Вторият модел Langenschwalbach е от 1914 година (има модели на Трикс, но не намерих снимка)
Третият и последен Langenschwalbach е от 1923 година (снимка номер 2) модел на Шихт, подобни на тези от 1914 година, но без OBERLICHT. Освен, че са най късите, Langenschwalbach имат и много специфични талиги, които не се използват при други вагони.