За съжаление малко разбъркано представям различните модели пътнически вагони, а имах желание да ги подредя хронологически по години и епохи. И така, отново към началото на 60те години, когато DR предприема модернизирането на подвижния състав. Modernisierungswagen е названието на този модел вагони. Първите Modernisierungswagen се появяват през 1960 година, и представляват "ИРАНКИ" с нов коШ, т.е. Иранки, на които по време на войната е разруШен коШа, но са запазени рамата и талигите, и е построен нов, вече по модерен коШ. Дори за запазени "престилките" на оригиналните иранки. От 1962 година започва серийното производсво на Modernisierungswagen, вече с нови рами (без престилки) и талиги (Гьорлиц 5) . Както br118 вече писа, характерни за Modernisierungswagen, са прозорците, чиито прегради не са в средата, а в горният край. При Modernisierungswagen има и леко скосяване в края на коШа, подобно на тип У. Броят на купетата е като при иранките- 9 купета за 2ро класните, 8 за 1/2 класните и 7 за първокласните Modernisierungswagen.