Автор Тема: Пътнически вагони  (Прочетена 25701 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #30 -: 15 Декември 2008, 02:29:21 »
За съжаление малко разбъркано представям различните модели пътнически вагони, а имах желание да ги подредя хронологически по години и епохи. И така, отново към началото на 60те години, когато DR предприема модернизирането на подвижния състав.  Modernisierungswagen е названието на този модел вагони. Първите  Modernisierungswagen се появяват през 1960 година, и представляват "ИРАНКИ" с нов коШ, т.е. Иранки, на които по време на войната е разруШен коШа, но са запазени рамата и талигите, и е построен нов, вече по модерен коШ. Дори за запазени "престилките" на оригиналните иранки. От 1962 година започва серийното производсво на  Modernisierungswagen, вече с нови рами (без престилки) и талиги (Гьорлиц 5) . Както br118 вече писа, характерни за  Modernisierungswagen, са прозорците, чиито прегради не са в средата, а в горният край. При  Modernisierungswagen има и леко скосяване в края на коШа, подобно на тип У. Броят на купетата е като при иранките- 9 купета за 2ро класните, 8 за 1/2 класните и 7 за първокласните  Modernisierungswagen.
« Последна редакция: 15 Декември 2008, 02:31:36 от caprycorn »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #31 -: 15 Декември 2008, 02:49:35 »
А сега няколко думи за REKO WAGEN. Названието идва от РЕКОНСТРУИРАН ВАГОН, съкратено REKO. Много често се бъркат с  Modernisierungswagen, заради подобните прозорци и бялата лента под линията на прозорците. Основната разлика е, че реко вагоните са БЕЗКУПЕЙНИ, и имат тоалетна само в единия край на вагона, съответно и дължината на реко вагона е по малка от тази на  Modernisierungswagen. Както  Modernisierungswagen, така и първите REKOWAGEN са построени върху рами и талиги от стари, разруШени през войната вагони. По късно, при серийното им производство, се използват талигите Гьорлиц 5

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #32 -: 15 Декември 2008, 03:00:19 »
Триосен REKO WAGEN. Както 4 осните, така и триосните реко вагони са построени върху рами на разруШени стари вагони. Но триосните реко се появяват малко по рано в DR - през 1959 година. ВътреШното оформление е като при 4 осните- БЕЗКУПЕЙНИ, само с една тоалетна, и странична врата има само от единия край на вагона.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12273
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Пътнически вагони
« Отговор #33 -: 15 Декември 2008, 09:04:08 »
Ясене , от името на всички , най-сърдечни благодарности за темата !!!
Както казах , аз си водя записки , които вече ми ги търсят и колеги (щото си прехвърлям всичко в word -а)  , та ще те помоля само да ни напишеш когато изчерпаш въпроса по тая тема , за да мога да приключа и файла.Много полезно четиво!
 ;D ;D ;D

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #34 -: 16 Декември 2008, 01:45:17 »
Много се радвам, че има интерес към темата.
Реко вагоните на DR имат аналог и в DB, но тук тяхното название е UMBAUWAGEN (преработен, преправен вагон). Umbauwagen се появява в DB около 1955 година в триосен и четириосен вариант. И двата варианта са строени върху рами и талиги на стари вагони.






За разлика от DRските реко, които са само втора класа, при umbauwagen DB има и комбиниран 1/2 класа (както триосна, така и четириосна). 4осните umbauwagen, са обслужвали т.нар. "ускорени" влакове (влакове, които са по бързи от пътническите, и по бавни от бързите), затова често се пиШе за тях че са EILZUGWAGEN. Всички umbauwagen са безкупейни, включително и 1ва класа.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #35 -: 16 Декември 2008, 02:28:52 »
Отново към D-zug вагоните, но този път ТРИОСНИ. Един модел на баварските железници от 1894 година (3та класа) и от 1896 година (1/2 класа). И двата вагона са класически D-zug, с купета, страничен коридор и челни преходи (затворени с мехове). Имат и OBERLICHT (което е рядкост за баварските вагони). Интересното при тези вагони е, че прозорците на купетата са двойни, т.е. всяко купе има по два тесни прозореца, докато от страната на коридорите прозорците са единични с нормалната Ширина. Тъй като, в онези години осветлението е газово, ясно се виждат на модела двата резорвоара за светилен газ, монтирани под рамата.
« Последна редакция: 16 Декември 2008, 02:36:39 от caprycorn »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Пътнически вагони
« Отговор #36 -: 16 Декември 2008, 09:00:37 »
Цитат на: caprycorn link=topic=1059.msg15126#msg15126 date=1229384717
Много се радвам, че има интерес към темата.

Как да няма? Това е една от най-смислените теми напоследък.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12273
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Пътнически вагони
« Отговор #37 -: 16 Декември 2008, 17:07:22 »
За тези дето искат да си направят І-ва епоха още по красива и "истинска" - краткото представяне на това убаво линкче...

http://www.ostmodell.de/Modellbahn/Beschriftung/Waggons/waggons.html#SeitenanfangWaggonbeschriftung

за вагони и

http://www.ostmodell.de/Modellbahn/Beschriftung/Lokomotiven/lokomotiven.html

локомотиви...

от тук ;)
и цените са приемливи за качеството...
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 16 Декември 2008, 17:09:06 от pach »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #38 -: 22 Декември 2008, 03:44:32 »
Нека да обърнем малко внимание и на двуосните вагони. Първият стандартен (Einheits) тип на DRG е Abteilwagen от 1921 година в два варианта: 2/3 класа и 3та класа. Това са и последните купейни двуосни вагони.
« Последна редакция: 22 Декември 2008, 03:58:46 от caprycorn »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #39 -: 22 Декември 2008, 16:47:27 »
Пак от 1921 година, но безкупеен, с "тераски". Интересното тук е, че този модел е изпълнен първоначално в 4та класа. Железниците на Прусия и Вюртемберг изпозват 4та класа като допълнителна класа, само за влакове на къси разтояния. В 4та класа седалките са разположени както в Софийското метро-с гръб към прозорците. В случая става дума за пейки без определен брой места, и правостояШти в средата на вагона. Този тип вагони се доставят и за DRG като стандартен тип (първият модел 1921 година и втори 1927 година). През 1928 година 4та класа е премахната в DRG (но 4та класа се среШта до към 1932 година)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #40 -: 26 Декември 2008, 04:05:02 »
Няколко думи за багажните(gepackwagen) и поШтенските(postwagen) вагони. Много често се бърка кое е поШта, кое е багажен, а понякога се възприемат и като еднакви.
 БАГЖНИЯТ ВАГОН е предназначен освен за обемистия багаж (който не може да се вкара в купето) и за началник влака. До средата на ХХ век, началник влака е имал задължението да следи сигналите по пътя. Затова върху покрива на багажните вагони има "ВИШКА" с изрязани малки прозорци отпред и отзад, под тази виШка е стола за началник влака


« Последна редакция: 26 Декември 2008, 04:14:44 от caprycorn »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #41 -: 26 Декември 2008, 04:13:32 »
ПОШТЕНСКИТЕ вагони НЯМАТ такава виШка, но за сметка на това имат почти винаги OBERLICHT. Допълнителната светлина е необходима за работата на поШтенските служители вътре. Не случайно, когато се преминава към електрическо осветление, поШтенските вагони първи са съоръжени с такова. При поШтенските вагони липсват Широките странични врати, тук вратите са двойни, но с нормална Ширина.


Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Пътнически вагони
« Отговор #42 -: 26 Декември 2008, 04:20:07 »
Ето и един комбиниран ПОШТЕНСКО-БАГАЖЕН вагон от 1928 година. Половинката на поШтенската част има OBERLICHT, останалата (багажната) част на покрива е обикновена, с ВИШКА за началник влака

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Пътнически вагони
« Отговор #43 -: 26 Декември 2008, 09:24:44 »


Признавам си ,че за 1-ви път виждам такъв вагон - доста е ...ергономичен :)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Пътнически вагони
« Отговор #44 -: 26 Декември 2008, 09:28:35 »
Цитат на: Adrian link=topic=1059.msg15831#msg15831 date=1230276284


Признавам си ,че за 1-ви път виждам такъв вагон - доста е ...ергономичен :)
Шо не си казал,да ти отлея десетина ???