Автор Тема: Кой към коя железница се е ориентирал и коя епоха?  (Прочетена 8775 пъти)

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Кой към коя железница се е ориентирал и коя епоха?
« Отговор #15 -: 10 Декември 2007, 19:27:02 »
Ако изпадне нещо от 5та епоха свиркай ;)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Кой към коя железница се е ориентирал и коя епоха?
« Отговор #16 -: 11 Декември 2007, 17:44:38 »
аз бях малко манджа с грозде - харесвам много 2 ра епоха ! и 3-та ! - след 2 тотални разпродажби изчистих доста неща и сега се концентрирам на 3та и 4та ;  ще имам задължително едно изоставено депо- гробница и един-2 ретро-влака ; кефи ме как изпъкват сред модерните композиции !
Естествено ,че ми се иска да съм по-близо до истината  на родната тракция , но никога не съм си правил сам (преработвал) наши модели - не ми се отдава - представям си само ,че (напр) 130ката е 7ца и т .н.
Имам предимно DR i DB модели , така че там акцентирам.

Почитател съм на парната тяга и дългите товарни влакове . Товарните вагони са ми слабост .

Както и мащабната скорост - не мога да разбера тези , които яко ръчкат и гонят скорост ! - не ме кефи :( 
Васята веднъж ми беше демонстрирал мнооого бавно движение на парна машина - не помня само беше ли си играл да понижава оборотите - май да ?

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Кой към коя железница се е ориентирал и коя епоха?
« Отговор #17 -: 11 Декември 2007, 18:11:50 »
За скоростта те подкрепям. Найстина е по реалистично да караш със съобразена скорост, да намаляваш по стрелки и тн.

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Кой към коя железница се е ориентирал и коя епоха?
« Отговор #18 -: 11 Декември 2007, 20:56:08 »
Цитат
Апропо,как да разбера онова нещо с ревизионната дата?Нали съм се спрял на III - IV  епоха...
Трябва да отсея IV-та  от V-та.
Ревизионна дата е датата, в която вагонът или локомотивът е минал на последна ревизия. При този процвс се проверява техническата изправност на возилото и при необходимост се отстраняват повредите. За различните возила срокът от една ревизия до следващата е различен.
На снимката е БДЖ вагон 2 класа от Балкан-екпрес с ревизионна дата 24.06 1983г. За край на четвърта епоха се приема 1990г.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Сега вече съм напълно наясно. EMPEROR,за твое съжаление и мое удобство целият ми скромен парк се оказа III-IV епоха,обаче започвам с поръчките и се надявам скоро да не е толкова скромен. :)

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Аз и на IV няма да се дърпам, ти не се притеснявай  ;) :D

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Аз си падам предимно по парна и дизелова тяга...
Първо не върви електрическа да се кара без контактна мрежа, а тя хич не е приятна за макетиране.
За това и нямам нищо от V епоха, както и ел.тяга от IV.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Кой към коя железница се е ориентирал и коя епоха?
« Отговор #22 -: 02 Февруари 2008, 01:53:20 »
Opredeleno DRG II epoha! Tovea e za men nay-krasiviat podvijen sastav

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Кой към коя железница се е ориентирал и коя епоха?
« Отговор #23 -: 02 Февруари 2008, 07:54:37 »
Здравейте!
Както вече споменах се занимавам с "ТТ". Събирам всякакви модели и принадлежности от различните епохи, но най-много ми харесват парните и електрическите локомотиви, е не че нямам и дизелови. Според мен парните и електрическите са най-пипнати от производителите. Дизеловите нещо ми куцат - незнам защо. ;)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Цитат на: TheJackal link=topic=106.msg1549#msg1549 date=1201931677
Дизеловите нещо ми куцат - незнам защо. ;)

 ;D И аз не обичам аромата на нафтата  ;D а от тока ме е страх  :o и за това карам само на парна тяга ;D

Maktub

  • Гост
  • Trade Count: (0)
След дълго колебание се спрях на ІV и V епохи по простата причина, че в началото на четвърта все още се е мяркарла и пара, което дава възможност да се проявят и трите тяги. Вярно е, че по отношение на контактната мрежа работата е доста пипкава (не че съм правил някога, но ще ми се наложи след време, живот и здраве), но пък то вече къде ли няма контактна мрежа... тя си става почти задължителна независимо какво се търкаля под нея. Иначе аз също харесвам дългите композиции,независимо дали товарни или пътнически (десетина пътнически вагона, пимерно), но за съжаление пространството май няма да позволи крането на такива влакове - може да се появи опасност такава композиция да замяза на разточил се смок, който се опитва да си ухапе опашката. А що се отнася до мащабната скорост, според мен тя си е напаво задължителна, за да бъде красиво (ха, кога ли ще го докараме до "мащабен вятър", "мащабна топлина" или "мащабна светлина"  ;) )

NoHaB

  • Trade Count: (7)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 260
  • Рейтинг: 11
  • N-Scale-Плевен-Стремеж към 5-та и 6-та епоха...
Ами ние творим във III и IV епоха но сега сме се захванали яко със подмяна на парка...
Вече сме събрали почти цяла композиция във V епоха ,а скоро ще си взимаме и Siemens Hercules diesel....

martinis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Кой към коя железница се е ориентирал и коя епоха?
« Отговор #27 -: 14 Ноември 2013, 12:33:13 »
Изненадах се, че тук не е писано от толкова отдавна.  :blink:
Както и да е, да си кажа за мен (мащаба естествено е НО):
Администрация: SNCF (френската)
Епохи: II - V  (засега)
Харесват ми всички локомотиви и влакове. Няма лоши и грозни. Просто всеки сам по себе си е различен. Много ми е интересна историята на всеки един локомотив или влак... Разбира се, придържам се доколкото е възможно към реалността. Подобно на Адри не съм много, много сръчен в ръцете, та не ме влече да си преправям сам локомотиви. Естествено малки козметични подобрения, не са изключени.  :yes:
Сега да кажа защо точно френската администрация, ами, защото Франция е другата държава където пребибавам най-много след България. БДЖ засега се въздържам да събирам, не защото не искам, а защото има твърде, твърде малко произведени модели на подвижния състав.
Имам много приятели и познати във Франция, все французи (не българи) които уважавам и ценя много. Ориентирам се сравнително добре в пазарната ситуация, което ще ми е от полза в намирането на модели на изгодни цени. Разбираемо е, след като не разбирам нищичко от немския... И не на последно място, дъщеричката ми е родена там. Сега по същество: Замислях се малко и за белгийските железници... ноо Франция е голяма страна, красива природа, предлагаща всякакъв ландшафт, освен това е основен фактор в железопътната индустрия на Европа, наред с Германия. Френската железница е не по-малко интересна и богата от немската  или швейцарската, или австрийската. Има не един и два световни рекорди поставени от френски локомотиви, както за скорост, така и за пробег... Администрацията е създадена официално през 1938г. затова засега се ограничавам от II ра епоха насам. Един ден ще нагазя и още по-назад във времето  :) Не на последно място има страшно богат асортимент от модели на подвижния състав от всички производители. Това си е малко нож с две остриета, ноооо вече съм на влака... няма слизане, пълна тяга и само напред. :good:
Ще се радвам ако има или се появят и други "франкофони" сред вас  :hi: