Е, "Пълно щастие никъде нямало!" Както няма и съвършен начин на аналогово управление, който да удоволетвори всеки. Бих казал дори - Нещата са още по-зле отколкото изглеждат на пръв поглед:
Какъвто и начин за управление да избереш, винаги резултатът е почти еднакъв - Получаваш само няколко предимства и купчина недостатъци и ограничения! 
Конкретно за примера:
Всеки сам решава какво да прави на макета си и как точно да организира нещата. Ако макетът е голям само с един пулт понякога няма как да стане дори физически - просто се прави втори и трети дори; и оттук веднага следва, че там където се включва вторият пулт към макета може също да се сложи и заглушка за оная гара в ъгъла само.

Отделно от това, аз не бих въртял посоката на движение в оная гара с релета, но дори и с релета да съм го избрал, заглушките ми за други вариянти на управление биха заковали релетата в такова положение, че да съвпада с посоката на движение във всички останали участъци, та все едно релета няма.
В никакъв случай не казвам че заглушката е панацея и е задължителна за всички, а само че е един начин за опростяване и онагледяване на нещата, както и че дава възможност за промяна логиката на управлението без, или с минимални корекции по самия макет.
В микроелектрониката откакто я има съществува едно голямо противоречие: Всеки производител на интегрални схеми е наясно разбира се и се стреми да го решава някак:
Произвежданите интегрални схеми трябва да отговарят на 2 противоречива изисквания:
Уникалност и УниверсалностУникалността се определя от потребителя - всеки иска да реши конкретен проблем и иска да има съответната интегрална схема готова; Производителят обратно - иска да проивежда колкото се може по-малко модела интегрални схеми и в същото време с тях да удоволетвори всички потребители за конкретните им искания, т.е. те да са универсални. Така се стигна до микропроцесорите и привидно противоречието някак е решено.
Това с аналоговото управление на макети с влакове по противоречията си за разрешаване поразително прилича на горното противоречие

и резултатите не закъсняха. За сега с декодери се управляват само локомотивите - посока на движение, скорост, звук, светлини, пушек и т.н. но това не е съвсем всичко, съвсем скоро ще видим и вагоните натъпкани с декодери, или ... поне със заглушки

, после остава да направят и куплунзите да се откачват от декодера, а после не остава още много - стрелки, светофари, бариери ... и всичко това само по 2 проводника - релсите

. Все пак това е определено за друга тема и неслучайно.
