Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Prognosis H0 model railroad - "The town from the dining room"

<< < (7/125) > >>

prognosis:
13 ianuarie 2007

the pics say everything

Imaginile spun totul:

prognosis:
18 ianuary 2007 electric sistem...

Am stat mult in cumpana si am cantarit optiunile! Cum nu voi avea sanse in aceasta viata sa trec pe digital, am decis sa-mi termin diorama asa cum imi sade bine! Adica in analog!In consecinta….

Ieri am inceput sa lucrez la tabloul de comanda pentru blocurile de alimentare! Am decis sa fac doua sau chiar trei tablouri de comanda distincte! Primul, acesta din poze, este destinat alimentarii de forta a tronsoanelor gandite de mine in blocul automatizat nr. 1. Adica cel interior.

Am trasat, taiat si montat mai intai peretii laterali ai tabloului, tot din resturile de OSB de 6mm ramase de la platforma dioramei. Din bagheta de brad de 10/10 mm, am montat intarituri pe canturi. Le-am lipit cu aracet dar le-am fixat si cu tinte de sina care vin perfect! Rolul acestor intarituri este si acela de a facilita legatura intre piesele (peretii) tabloului.

Apoi, pe o placa de plexiglas alb de 3mm grosime, am montat cele trei variatoare Mehano luate de la Rally! Inainte de fixare acestea au fost modificate astfel incat iesirea de tensiune variabila sa fie prin carcasa inspre cutie! La fel am procedat si cu alimentarea  de 12 V care nu se mai face prin mufa exterioara, ci prin cablu direct din cutia tabloului de comanda.

Voi reveni cu continuarea!

Detalii si imagini aici:

prognosis:
continue with the electric sistem...

20 ianuarie 2008 - Definitivarea tabloului si cablarea

Pentru a monta tablourile de comanda, am decis "largirea" pistei frontale ca facand parte din circuitul nr. 2 de pe diorama mea. Vreau ca pe acest circuit sa introduc un alt bloc de automatizare, care va face altceva decat primul, si despre care voi vorbi in alt subiect! Largirea este de numai 80 mm dar pe toata lungimea dioramei (2,80 m).

Pentru cablare, a trebuit sa rastorn diorama pe o parte! Lucru dificil de realizat daca tinem cont de marimea acesteia si de faptul ca cele doua module sunt fixate unul de celalalt!

O data rasturnata, lucrul la cablare a devenit floare la ureche!

Mai intai am conectat firele de alimentare a tronsoanelor de cale ferata. Acestea nu se mai leaga de sine prin intermediul clipsului de legatura din urmatoarele motive:
1. am observat ca in timp clipsul nu mai face contact corect;
2. prezenta condensatorului face imposibila trecerea pe digital fara modificari in clips;
3. nu se mai vede cutia clipsului!

Am legat firele intr-o retea pe care am conecta-o in tabloul de comanda nr. 1, cel pentru variatoare! Pe dedesubt, am fixat provizoriu firele cu scoch uramand ca la final sa le fixez cu picaturi de plastic la cald (pistolul).

Apoi am procedat la fel cu reteaua de iluminare! Adica am efectuat gaurile pentru fire, am tras firele prin gauri si le-am conectat intr-o retea pe care am dus-o in tabloul de comanda nr. 2, cel de automatizare!

Pentru gaurile luuungi! Am confectionat dintr-un electrod de 3,5 mm, un burghiu tiganesc! Adica am batut capatul electrodului pe nicovala pentru al lati, apoi am polizat doua laturi in unghi de 45 grade pe care le-am ascutit pe cate o parte pe fiecare si cu acest burghiu luuung am reusit sa strapung diorama la cei peste 10 cm de grosime pe care ai are pe alocuri!

Am confectionat apoi cel de-al doilea tablou de comanda, destinat bloculurilor de automatizare!
Am montat si acest tablou la locul predestinat! Am adus cablurile in el si am montat pe riglete de conectare fiecare fir la locul sau!

Variatoarele lui Rally, o data modificate, si-au gasit locul pe panoul frontal al tabloului de comanda nr. 1.


Trebuie sa va spun ca variatoarele piko nu pot fi folosite in acest fel de tablou pentru ca au un dispozitiv prea sensibil de schimbare a sensului de mers si pentru ca sunt lipite si nu se poate umbla in ele. Cele de la mehano au acest avantaj si pe deasupra, au leduri de avertizare si sunt mai flexibile in functionare, mai robuste si nu intra in suprasarcina la doua locomotive ca cele piko!

 
Mai multe detalii si imagini pe situl personal in sectiunea DIORAMA MEA!

prognosis:
Am pregatit cateva imagini pentru un interviu pe care am fost anuntat ca-l voi da unui ziar local din Ialomita.
- iluminare cladiri - Evolutia din 24 ianuarie in imagini. Voi reveni cu commentarii si explicatii.... dupa interviu!
Am avansat in constructia celui de al doilea tronson de automatizare si am terminat iluminarea cladirilor!
Am instalat luminile si pe peron!.
Am montat si cel de al doilea panou de comanda si mi-am pus si lumina pe el! :)
Am plantat pomuletii de la Cluj! Multumesc prieteni!

prognosis:
Tronsonul nr. 2 automatizare

Va prezint succint un filmulet cu functionarea automata in tronsonul doi de pe diorama mea! Am terminat de aplicat schema si maine voi posta explicatiile si imaginile lucrarii pe situl meu!
Deocamdata numai filmuletul!


Bafta tuturor!

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия