Контактната мрежа и в завойте се поставя на зиг-заг!Идеята е да гарантира равномерно износване на пантографите (особено моделните

) .Може да не е реалистична дебелината на проводниците , но точно за това съществуват спомагателните мащаби.
Трябва много внимателно да подбереш "телта" от която ще правиш контактната мрежа.Трябва да отговаря на три важни условия (които по-принцип са взаимно изключващи се ) като в крайна сметка се допускат компромисни решения по твое усмотрение.Трите условия са :
- твърдост , за да не се огъва контактната мрежа при "търкането" и от пантографите . "меката" част от връзката пантограф - контактна мрежа се осъществява от пружинките на пантографа , като това е напълно достатъчно.
- да може да се споява лесно с поялник и калай.Преди години си бе направо героизъм да си намериш помеднена тел от телбод , но преди да стане на такава в малки телчета...Сега чувам че някой употребяват съответният диаметър от заваръчна тел за телоподаващо...имало недостатък - малко по твърда е при обработка , но при добра сръчност и точен шаблон за първоначално сглобяване на секциите , вършела добра работа.Не съм ползвал , щото както знаеш не съм привърженик на контактната мрежа - според мен мнооого претрупва макета...
- третото условие , което задочно влиза в конфликт с второто е , да има лоша окисляемост с годините , защото в противен случай се получава същият проблем като с релсовият материал.
Може би по - добре е да се ползва готова такава , тъй като фирмите производителки се стараят , след сглобяването на секциите , да правят още едно допълнително покритие от някаква смес м/у никел , калай и още метали , която способства за добро контактуване през годините без окисление.
Знам че в тунелите се слага контактна мрежа с дебелина по-голяма от външната , като представлява нещо като шина от метален конструктор (но не е от желязо) и се сглобява с винчета и гайки , върху доста "яки" опори и стълбове.
В книгата на Ботев има и нещо по въпроса за радиусите , но довечера ще направя справка.Там е казано и къде са местата на "опъващите" стълбове , като те имат само бутафорна функция.
Преди време снимах цялата гара Горна баня и си спомням че освен всичко друго съм снимал и всеки стълб , така че довечера ще прегледам снимките им и ако има някой които да ти вършат работа ще ги кача тук.
