Автор Тема: PIKO спрямо другите  (Прочетена 50693 пъти)

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #45 -: 11 Януари 2012, 22:37:10 »
Да, така е! Точно разпределението на сцепното тегло е съществено. Примерно локомотив с колоосна ф-ла Со-Со (Людмила), на който само едната талига е задвижена, ще има сцепно тегло 1/2 от теглото на локомотива (приблизително), а ако и двете талиги са задвижени, то ще участва цялото. В крайна сметка излиза, че броят на сцепните колооси има значение.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #46 -: 11 Януари 2012, 22:53:43 »
Да, в този смисъл разбира се има значение.

hristo

  • Trade Count: (15)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 233
  • Рейтинг: 18
  • HO-София
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #47 -: 20 Февруари 2012, 16:55:23 »
Не знам защо когато трябва да се каже нещо в негативен план по отношение на ж.п. моделите, веднага се казва PIKO. Ако обаче разгледате моделите на другите фирми от преди 30-40год., ще видите, че почти при всички качеството е далеч по-ниско от това на тогавашното PIKO. Примери за това-бол. В ebay е пълно с продажба на стари модели от онова време. Разгледайте ги и ще се убедите. От личен опит мога да споделя, че старото PIKO е доста по-добро от тогавашните модели на LIMA, LILIPUT, KLEINBAHN и др. Изключение прави може би единствено ROCO. Погледнете дори някой модели на FLEISCHMANN от онова време. BR24 на PIKO, не се различава кой знае колко много от BR 24 на FLEISCHMANN.
Просто качеството на моделите сега е много по-високо от тогавашното. При всички фирми. Включително и при PIKO. За мен и сега PIKO си остава от водещите фирми. Новото им производство е на много високо ниво, особено при вагоните.
А това, че постоянно във форума се появява и ще се появява старо PIKO е нормално. Все пак до преди 10-15год. в България нямаше нищо друго освен PIKO! :)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #48 -: 20 Февруари 2012, 22:54:49 »
Вярно е че трябва да се сравняват модели от едно и също поколение и от един и същи клас, ако ще даваме оценка на Пико и друг производител.
Имах щастието да се сдобия с два нови модела - на Пико и Роко. Пико - стартов модел 218 за около 79 евра, Роко - playtime 215 май около 59 евра или 69. И аз, невярващ на писанията в световните форуми, прежалих сумичките за тях. И какъв е резултатът - Пикото в момента е за части, мотор и кардан вече са реализирани. А Рокото, което си купих едва ли не заради частите, ще се търкаля още дълго, макар че ми е единственото в епоха 5. Даже има и какво да му се твори. Който не е видял с очите си и не е пипнал - няма да повярва, както и аз не вярвах на ревютата в руския сайт, докато не ги сложих двата на масата един до друг. Определено по-добра детайлност на матрицата на Роко. Гола пластмаса в основния цвят за Пико. Петполюсен "професионален" мотор, макар и без маховик, сещате се за кого. Разни хитринки като връщане на талигите в право положение - пак се сещате за кого. В изработката - ВЪОБЩЕ няма място за сравнение - абсолютно прегледен монтаж, спойки, проводници и т.н. Забравих - за Роко. Вътре в Пикото - кълбо от безкрайно изтънени жички, които се късат с поглед. Лоши спойки, всичко закрепено с горещ силикон! Не искам да говоря за движението, за светлини и т.н. Единствено "предимство" на Пико - има си шофьор в едната кабина. Като добавя и конструкцията - половината страница е от металната рама, другата част - цветна, небоядисана пластмаса.  "Закачалките" се разпадат с поглед, едната пружинка изчезна безвъзвратно, просто не повярвах че може да има такова "гениално" решение. Добавям и моделна скорост от много над 250 км/ч, на светлините са спестени диодите (светят си във всички посоки в бяло), пластмасови оси на колелата и какво ли още не!

Каквото и да пишете в този форум, за същите, че даже и за по-малко пари, се купува прекрасно ново Роко Playtime - дизел ил иектровоз, в пъти по-добро от ново Пико!

Погледнете и едно парно евтино моделче на Роко, напр. BR80. Изработка на щангите, движение, обща визия... Превъзходно качество за цената си! Само контракривошипите отляво са на обратно, ама се преживява. Не че на Пико са правилни.

Може би е имало период малко след 1990, в който Пико да са направили голям скок нагоре, само че така са изскочили от една дълбока дупка, сравнено с другите масови производители. По-старите им модели също определено са били добри за времето си, макар и не колкото Roco и Maerklin. За мен определено въпросът в момента е с еднозначен отогвор - никакво ново Пико! Старото все още ще си го дондуркам от носталгия, или защото е без пари, за тунинговане и др.

ПС. Мнението ми касае само локомотиви. Ще се радвам на сравнителни ревюта по въпроса.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #49 -: 21 Февруари 2012, 14:13:44 »
Спомням си,че първия модел  на G 8.1 на брат ми,имаше вградени в надбуферните фенери много красиви зелени кристалчета.Направо ме омагъосваха,като ги гледах.Не може да не се замислич,че този модел се е появил още през 1966 или 1967 година. Днес може да изглежда малко несъвършен ,но за непрентециозен човек като мен,качеството му е напълно достатъчно. И все пак,дори днес ,старите пиковски модели си имат своите ценители. Ако приемем,че човек се заразява от хобито на около 8-9 годишна възраст,вече имаме пето поколение  железопътни моделисти,които ценят тези модели.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #50 -: 21 Февруари 2012, 20:59:29 »
Когато бях голобрад влакаджия, така си викахме преди сто лета, работих в хотел Астория - престижен такъв.
Западняците даваха мило и драго за стари Пиковски ТОВАРНИ вагони. Произведените през шестдесетте вагони на Пико, и след 15години по-късно не са надминати от западняците.
Това го обсъждахме в Техническата комисия на МОРОП в края на 80-те.Две мнения нямаше.
А именно техническата комисия е тази , която дава съвети на индустрията - състои се от представители на водещите жп моделни фирми + едни от най-добрите жп моделисти, носители на първи места от жп моделни конкурси.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #51 -: 21 Февруари 2012, 21:58:24 »
Кратка ретроспекция (мои наблюдения) на Пико (товарни) вагончета - старо производство:

Едно време - Много хубава боя - добра текстура, не си личи че вагонът е пластмасов. Вагоните са сглобен с две винтчета. Може да се разглобяват за поправяне на изкривените ламаринки и т.н. За съжаление с пластмасови колела, но пък стоят много добре. Колоосите лагеруват в тънка добре пружинираща пластинка - можеш да я оформиш така, че да се оста да се върти с много малко съпротивление, и едновременно с това да си е точно на мястото, т.е. вагонът да не "хлътва" и колооста да си е центрирана на мястото. Любимите ми екземпляри са от този тип. При необходимост сменям колелата с тези от по-новото производство. Дори и бебешките вагон-мечта от стартовия сет в този период е с истински стъкла (около 1мм дебело стъкло, а не пластмаса).

След това винтчетата са премахнати (икономии!), вместо тях - лепило. Лагеруването е с една дебела ламарина, която въобще не пружинира, винаги остава голям луфт в оста. Според мен - най-ужасния вариант като вървеж - товарят в пъти повече локомотива. Иначе на външен вид не се различават от предишните (за съжаление).

Следващо "подобрение" - колелата са метални. Ламаринките на лагерите са отново от хубавите, боята все още е хубава. Много добра визия се получава ако колелата се боядисат, дори и само с черна боя, така че да остане метален само бандажа по плоскостта на търкаляне. Вагоните са лепени. При нужда от разглобяване може да се преправи - пробива с 2мм на точното място отдолу (познава се лесно) и се "напъва" за да се отвори, след това се сглобява с винтчета.

Още по-ново производство, но все още преди 1990 - Боята е много "странно" прозрачна. Вагоните изглеждат чисто пластмасови. До сега не съм се излъгал да си взема нещо от този период. Иначе - метални колооси. Лепило.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #52 -: 21 Февруари 2012, 22:08:14 »
 :good: :good: :good:

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #53 -: 22 Февруари 2012, 21:12:30 »
Аз не мога да изкажа точно мнение. Пико са си Пико. Част от историята са, а и както един колега тук каза- ако не са били те , 95% от нас нямаше да са запалени сега.  Товарните вагони на старото Пико са доста добри, а стават още по-добри ако им се сложат нови оси. Това си е за старата -- генерация --
В днешно време Пико са с едни от най- ниските цени  в маркетите -- не броя механо и други подобни, защото тях ги броя за детски играчки -- Вярно, още имат да си обогатяват продуктите, защото няма много варианти на локомотиви. Детайлността зависи от серията. За жалост както прочетох, моторчетата на серията -хоби- не са нищо особено, а и имат доста къс живот. Пико изобщо не могат да бъдат сравнени с Роко, Флайшман , да не отивам към една частна Швейцарска марка HAG, при която цените минават 2 бона. Марки има доста. Но, това че тези марки са доста по-добри не значи че Пико са толкова лоши. Аз лично преди около седмица си купих един Таурус на серията -хоби- и честно казано ми хареса. Сега, моторът не е нищо особено, не може да върти на толкова ниски обороти.
Не плюя Пико, но не очаквам нищо специално от тази марка. Имам Рокота, имах и един Флайшман BR78 за известно време. Нямам много нови Пикота, затова не приемайте моите думи за закон. Знаем се чрез youtube с един колега в Холандия. Той по този въпрос каза
Получаваш това, за което си платил.

Поздрави   :hi: :hi: :hi:

Krasi

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 62
  • Рейтинг: 4
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #54 -: 22 Февруари 2012, 21:58:29 »
Цитат на: JesusBlack14 link=topic=3498.msg73685#msg73685 date=1329937950

Получаваш това, за което си платил.


Точно така е :good:. Локомотивите на Piko са доста по-евтини от тези на другите известни фирми. Нормално е да се очаква качество да е по-лошо. При вагоните (особено товарните) мисля, че Piko не отстъпват на останалите и цените го потвърждават. Преди 30-40 години едва ли някой у нас е можел да оцени качеството на старото Piko, просто защото не е имало база за сравнение. Тогава едни са били технологиите, сега са съвсем други. Имайки предвид това някакси не върви да сравняваме старото с новото.

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #55 -: 22 Февруари 2012, 22:03:28 »
Цитат
Имайки предвид това някакси не върви да сравняваме старото с новото

Аз ги сравнявам така- старото  е било  доста добро, особено във вагони. Имам познат, който навремето е бил ужасно запален.
-- Когато е имало само Пико в България --
Реално погледнато, новото Пико се е вдигнало леко, понаправило е нови матрици, и е станало по-добро от стартото
----- Но, тогава са надошли Роко, Флайшман, Трикс и Пико са останали на опашката  :) Просто не е било възможно това да се забележи по-рано
« Последна редакция: 22 Февруари 2012, 22:05:21 от JesusBlack14 »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #56 -: 22 Февруари 2012, 22:56:39 »
Може би ще бъде добре да се отбележи, че в старите каталози на Пико участваха цели 8 различни фирми-производителки на подвижен състав. Това бяха: Piko, Guetzold, Hruska, Schicht, Herr, Elke и още две фирми, на които не знам имената. Още по-интересно е, че още тогава (през 60-те години) всяка от изредените фирми има собствен стил на работа, съвсем различен от останалите. Например Хруска още през 1963 прави своите локомотиви (BR 84, а от 1967 и BR 91) с месингови лагери на колоосите и с 5 полюсни двигатели. Шихт още в края на 50-те прави своите пътнически вагони светещи.
 От осемте фирми, само Пико беше държавна, останалите бяха частни до началото на 70-те. Тогава матриците на Херр отиват при Пико, матриците на Елке отиват при Шихт, Хруска спира работа, Гютзолд е национализиран през 1972, а Шихт през 1973 година.
 "Бакелитеният" период на Пико е в края на 50-те и началото на 60-те години. От този период са BR 23, BR 50, BR 80 (истинския, триосен) и BR 81.
 Новият материал, наречен ПОЛИСТИРОЛ,навлиза при Пико от 1963 година, и дава много голям скок в качеството на моделите. Първите модели от полистирол на Пико са VT135, E69 и BR 89. Следват BR 55 и Е44 (1966), BR130, BR 66 и Е11 (1971). От тези години са и най-сполучливите четириосни вагони на Пико.

 Като най-силен период на Пико може да се отбележи 1978-1988 година- това е периодът, в който фирмата разработва и пуска на пазара своите емблематични локомотиви:
BR 01.5   - 1978
BR 41      - 1980
BR 03      - 1983
BR 95     -  1985
BR 38.2-3- 1988
Тези локомотиви, вече преработени значително, и до днес са основната продукция на Пико.
 

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #57 -: 22 Февруари 2012, 22:59:56 »
 :good:

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #58 -: 23 Февруари 2012, 14:30:03 »
относно механо :
http://www.youtube.com/watch?v=khbMU5IC-EI
http://www.youtube.com/watch?v=bW8avHgrN-E

иии така като гледам колеги явно никога не сте се докосвали до механо не знам защо ги плюете или плюете старото пико то било като краста явно нещо такова се оказва поне според вас или едно 90% ако много ви ръмжи купувате си нов мотор слагате си го и готово ако не ви харесва че има малко дръжки пантографите са гадни и тн купувате си нови слагате си това като козметиката при жените дали е на 20 или на 60 правилно пипната и подържана е в състояние да ви завърти главата пък най готиното е спекулацията в форума колко еди какво си било детска играчка понеже имам фреш спомен с крана ми на механо който е точно копие на този на роко и нито детайлите му липсват нито нищо пък е къде къде по евтин като цяло в България има една фирма за модели или си купуваш Роко или нямаш право на мнение новото пико е на нивото на роко а в някой случай го бие по точки не само цената но и в качеството на  детайлите интересно ми е кога ли ще почнат да предлагат афтърмаркет за жп модели тук  като в чужбина ех мечти ( ама нали така ще си подбият пазара някой видни съграждани )  :spiteful:
« Последна редакция: 23 Февруари 2012, 14:33:42 от piko1 »

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #59 -: 23 Февруари 2012, 14:43:37 »
piko, Имам едно Механо, ментифлюшки са си. И ти имаш едно Роко и мисля че можеш да видиш разликата  ;)