И все пак много трудна дилема се появи сега, особено след като прочетох поста на mitko0888. Иначе и аз като собственик само на пико от старите модели локомотиви съм си много доволен от тях, а и съм си свикнал още от детските години с тяхната визия и шум.Днеска пак направих около 2 часа игра с трито локомотива и различни композиции вагони след тях от 2 до 18. Установих че малкия ми парен локомотив с две двигателни оси от на пико сета спокойно движи с три вагона а с 4 вагона започва да вижда зор на лек наклон като се дига на задни гуми-тоест мощноста му стига, но няма сцепление и достатъчно тегло. Другите ми два локомотива М61 и ЕЛ44 които са с по два двигателя и 4 двигателни оси спокоино си дърпат до 15 вагона при лек наклон, а при 18 вагона започват да виждат зор при лек наклон. Колоосите им се въртят и имат мощност, но нямат сцепление при лек наклон и повече от 16 вагона.
За сега стигам до следното мое си заключение/ако някои види фрапиращи грешки и откровенна простотия нека ме поправи/:За да върви един влак с повече вагони трябва да има повече двигателни колооси за да има нужното сцепление, може също да се увеличава и теглото на самия локомотив поради същата причина-това сцепление и сила на триене между два гладки метала с малка повърхност. Относно мощноста не се иска кой знае каква, дет се вика и с 5 мизерни вата ще се движи голяма композиция без проблем.Относно шума-тук нямам мнение защото нямам база за сравнение, но сегашния шум не ме дразни-сигурно защото съм му свикнал. Добрата новина е че двата ми мощни локомотива който са с по два двигателя и 4 двигателни колооси могат да дърпат спокойно и без да виждат зор композиция от по десет вагона каквато ми е и целта за тях и каквото ще правят на бъдещия ми макет.Тава е с 30% по малко от максималните за тях 15 /18/ вагона-значи приемам че няма да се товарят много. Относно ресурса забелязах износване на втулките на колоосите, но то не е фатално защото тези локомотиви са се търкаляли с години, а самите втулки лесно мога да си ги направя на струг и фреза и да ги заменям през даден период от време. Остават четките на самите двигатели но там видимо износване не видях, така че шумни или не за мене са си идеални и ще се търкалят поне още 10 години без да дават други грижи освен подмяна на втулки примерно през 3 до 10г. според навъртяните часове. Зъбните колела нямаха никакво видимо износване-значи при тях съм спокоен. Относно скороста на движение то те се движат с достатъчно бавна корост според мойте разбирания което ми е достатъчно за да си правя маневрите. Следвайки от горните "велики" умозаключения и написвайки тука какво си мисля то за сега няма смисъл да се набутвам с по 500лв за 4-5 нови суперски локомотиви след като мога да мина и с такива втора употреба за по 30-80лв. на пико.Все пак разликата между 200 и 2000лв си е значима. Разбира се тайно се надявам че ще мога да видя някъде на живо и нов суперски локомотив как се движи и как се държи при различен брой вагони и наклон, както и какво и къде ще се износва при него.