Цялата история е резултат от едно мое залитане в V-та епоха, за което няма да посочвам виновниците, но тъй или иначе сдобих се с известен брой Cargo вагони, които нещо трябваше да ги тегли. След неуспешно дебнене на няколко 232-ки на Brawa и Roco, попаднах на намаление на този модел на Fleischmann (4215) от 160 на 70 евро. Имам същия модел, но в синя разцветка (#4231, 212 381-8, DB, еп.IV), купен на старо и произведен по всяка вероятност някъде през 80-те, от който бях много впечатлен като качество на изработката и ходова част: едната талига е токоснемаща, а другата със задвижване на четирите колела всяко от тях с гумен бандаж. Коша е метален.

По-новия модел принципно е същия, коша отново е метален, но:
- гумените бандажи са вече само на две от колелата, разположени диагонално, самите колела са от доста по-лош материал както и гумата;
- качеството на пластмасата е в пъти по-зле отколкото на по-стария варянт, като при талигите си личи най-много.
- като ходови качества също отстъпва на по-старата машина
Сравнен с другия лок прави цялостно неприятно впечатление. Ако бях дал над 300 лв. за този локомотив, бих се чувствал много разочарован. За 140 лв. може да се преглътне. Модела е аналогов, но го има и цифров (
64215), но каква е цената нямам представа.
Относно вагоните, хопърите са на Piko и спрямо мойте критерии са изпълнени много прилично, движат се добре и са със завидни детайли. От другите вагони единия е на Piko, останалите 4 са Roco (последните в композицията). Този на пико отстъпва като качество на роковските, но не с много. Не съм сигурен, но мисля че цената за тези вагони на Roco e по-добра, което е сериозен плюс.
За финал малко снимки, скоито се надявам да предизвикам, някой да извади тежката артилерия и да видим композиция от 20-30 карго вагона.










-