Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Новости от Tillig/Sachsenmodelle

<< < (5/123) > >>

pach:

--- Цитат на: XRISTO link=topic=11.msg11805#msg11805 date=1224656560 ---А-а-а-а,аз се интересувам защото още се чудя за размера на макета ми.Ако позволява на 1 метър и по-малко да стане,то ще му направя п - форма(така по ми се ще),ако не - ще трябва да е правоъгълна(по-нежеланият от мене вариант).А не искам сам да ги сгъвам,защото няма да мога правилно да преценя кой ъгъл ще е най-добър не само за да може да преминава състава,а и за да не стои много дървено в завоите.Сигурно най-проблемните локомотиви и вагони относно вписването в завои не са в моята скромна колекция,но един ден...кой знае...да не взема заради един лок или някой друг вагон да къртя и поправям,а и ако запланувам тясна основа....пък и самото помещение би било тясно.Смятам , че на фабричните релси специалистите са предвидили  момента с вписването.А , Pach,моля те,напиши ми как се казват на немски и метровите релсови профили в НО,че да знам какво да поръчвам.  ::)

--- Край на цитат ---

Това дето си го замислил , е ...неам думи , то е толкова тясно , че в НО направо си е мъртво родено.Разбирам ,че нямаш никакво място , но по-добре си направи "офис" коловоз или модул , отколкото някакъв опит за макет , който само ще ти глътне пари , време , материали и накрая сам ще го изхвърлиш...Не бързай , а обмисли друг вариант.Това със теснотията и притеснително , но още по притеснително е крахът на реализирана идея...
За релсите в темата , че си бях забравил скановете вчера... :-[

zazo:
Христо, радиуса на релсата умножено Х2 ти дава диметъра на завоя. На сайта на Тилиг в английската версия радиусите са в инчове, в немската в сантиметри. Изобщо в английската има и неточности, например HO standard е дадена като Advanced, гледай немската версия. От това което аз виждам При HO-Elite, най малкия радиус е 366 мм. демек диаметъра на цял кръг е 732 мм, толкова са ти необхидими и за 180 градуса завой. При H0-Standard най-малкия радиус е съответно 380 мм, диаметър 760 мм.

Според мен на тия радиуси ще вървят и изглеждат добре само малки локове с 2-осни вагони, някои парни изобщо няма да могат да завият, а 4-осните вагони ще изхвръкват супер грозно.

Аз екпериментирах доста преди да си поръчам релсите и нямам радиус под 420 мм и то само на места, защото и при него дългите влакове изглеждат зле. Ако не си съвсем притеснен от мястото по-добре се придържай около и над 500 мм.

XRISTO:

--- Цитат ---Това дето си го замислил , е ...неам думи , то е толкова тясно , че в НО направо си е мъртво родено.Разбирам ,че нямаш никакво място , но по-добре си направи "офис" коловоз или модул , отколкото някакъв опит за макет , който само ще ти глътне пари , време , материали и накрая сам ще го изхвърлиш...Не бързай , а обмисли друг вариант.Това със теснотията и притеснително , но още по притеснително е крахът на реализирана идея...
За релсите в темата , че си бях забравил скановете вчера... :-[
--- Край на цитат ---


Е-е-е-е,Pach,недей пък ти сега така!Колко по голямо,баси?! Както съм писал полезната ми площ е 3.00 на 2.40,но понеже не искам да го намаля с цел да го обикалям отвсякъде , а по-скоро ми се ще да е прилепен към стените и в средата да има пътечка,та затова съм се спрял на П-конфигурация.Оттам изниква дилемата за обратния завой-нали трябва да бъде затворена линията,не ми се иска да си търкалям влаковете напред - назад.  :)

Zazо,благодаря ти за точността.Правилно ли съм разбрал:
При необходимост(в краен случай,разбира се) макетът ми може да се "изтъни" до 73,2см,но е препоръчително да не правя такива остри завои(то се знае)?
Значи на 1 метър ширина мога да съм спокоен.Той макетът нататък ще се разширява,защото ще е някаква сложна фигура и тази част на трасето погледната отделно,ще е като трапец,но понеже ще се наложи да се съобразя с вратата и не мога да го правя по-широк от метър,метър и нещо.

pach:
Качил съм каталога на конрад в "релсов път"...
Може да съм ти се сторил лош , но и Зазо ти го казва (това ми напомня на историята с Ричи и неговият проект...) ...
Съдейки по въпросите ти , май и ти не си чел основополагащите статии в главата на нашият сайт (за геометричните зависимости) и настолната книга на българският моделист от Юри Ботев.Книгата е стара но без нея няма да се оправиш.
Ако внимаваш , сам би си отговорил на последният ти въпрос :


--- Цитат на: XRISTO link=topic=11.msg11809#msg11809 date=1224661995 ---
--- Цитат ---

При необходимост(в краен случай,разбира се) макетът ми може да се "изтъни" до 73,2см,но е препоръчително да не правя такива остри завои(то се знае)?
Значи на 1 метър ширина мога да съм спокоен.Той макетът нататък ще се разширява,защото ще е някаква сложна фигура и тази част на трасето погледната отделно,ще е като трапец,но понеже ще се наложи да се съобразя с вратата и не мога да го правя по-широк от метър,метър и нещо.
--- Край на цитат ---

--- Край на цитат ---


Тоест най малък радиус в НО (по системата на старото ПИКО) е 360 мм , тоест на диаметър е 2 х 360 = 720 мм , но това ти е размера от център до център на релсовият път. За да имаш крайният необходим размер при този радиус , трабва да предвидиш и ширината на траверсната лента .В случая с НО мисля че тя е 28 мм (или 30  ???) .Още трябва да добавиш и безопасните 5 см. от центъра на релсата до "ръбъ" на макета , за да няма падане в "пропаста на счупените модели" на подвижен състав при неволно бутане , дерайлиране или излитане от голяма и немащабна скорост извън релсовият път.

Тоест сметката за радиус придобива следният вид:

(2х360) + (2х28) + (2х50) = 776 мм

Това и минималната ширина на която е хубаво да се сгъва крива с най-малкият радиус.

За другите радиуси само си смени числата в горната математика...
Препоръчително е да се ползват възможно по-широки радиуси , по причини изброени от Зазо ,но ако макетите ни бяха широки колкото душата ни моделистка , нямаше да се налага , да крием грозно сгъващите се композиции движещи се върху по-малки радиуси в тунели.Това с тунелите е още едно компромисно решение - така или иначе , при проектиране се ползват по-малките радиуси , но обикновенно е скрито от погледа .Получава се "с един куршум - два заека" - хем завиваме на една педя място , хем не виждаме грозното сгъване на четириосните вагони (при пътническите четириосни  е най-явно изразен ефекта) като "наденичка" , което е нереално дори и при мащабиране на железницата.
Някой спазват правилото - "като си пусна най-дългият четириосен вагон по завоя , кошът му не трябва да се изнася езвън траверсната лента " което ги отвежда директно в радиуси над 1000 мм !!! Да , наистина тогава е прекрасно движението на влаковете , ама не всеки има залата на Гьоринг , за това хоби.
Мисля че по-тези причини и Мишо Табаков дори "клекна" ;D на по приемливи за помещенията му (колко пъти ги прекроява  ::) ;D ) радиуси.

pach:
Извинявайте мили модератори ,че омазахме темата за "новости от тилиг"... :-[
Аз лично сега открих че последните постове не са за тук :'( , и смирено моля да бъдат прехвърлени там дето им е мястото... :-*
 ;)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия