Автор Тема: Новости от Tillig/Sachsenmodelle  (Прочетена 182180 пъти)

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #480 -: 01 Февруари 2020, 18:36:34 »
Ще ви върна в темата с това видео от тазгодишното изложение в Нюрнберг, от щанда на Tillig
https://youtu.be/OdI3TskHm-c 

За мен беше интересно да видя някои от българските модели, но не ги показаха. Не разбирам немски и не мога да кажа какво говори въпросният хер. Така че въпросителните за 52-ката остават.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #481 -: 01 Февруари 2020, 18:48:47 »
jopeto, по тоя повод иди си купи влакче от детският магазин за 5 лв и си мисли, че е каквото си пожелаеш.... Защо трябва да държим на детайлите.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #482 -: 01 Февруари 2020, 19:57:30 »
По въпроса за RAL-вете, интересното е че палитрата,
когато е и на английски, пак си ги пише както са посочили
Краси и Митко!!! Но това си ми е лично мнение, като пълен
профан в езиците...или [*цензурирано*] който ползва траслатора и ако
има време, редактира текста преди публикуване. Точно
така и направих в един цитат, където имаше нещо от траслатора,като "вентилатора на цветята" пък аз го редактирах
с нещо по ясно - палитрата на цветовете (нещо такова по памет).
Е не го направих три пъти в текста, а само за първия "вентилатор",
щото нямах време, пък ш така който разбира...или си напъне малко мозъчно, ще може да се "оправи с текста"!
Това за сведение на "посрещачите"!

За жалост изпуснах днес комисията поради форсмажорни обстоятелства , удължили ми начина  по пристигането!!
Щях да ви накарам момчета, са идем до депото, защото подозирам, че БДЖ-52.18
има голяма вероятност да е "на оградата" някъде около четворките. Било е зачислена в София (и от Тиллиг са и предвидили такъв надпис) и до 2008 се е водила в движение.
Почти единственото от първити 39 номера в серията!!!
Та там с комисията да проведехме и още едно изследване
с джобно ножче, макар за мен да е ясно, щото рамата да е била винаги сива!!!

Днес (след оттеглянето на комисията) Васята ми обърна внимание
на друго важно нещо!!! От Тиллиг са обявили предварително
в кататалога си за ТТ,  че моделът ще е от III-епоха,!!!
Добре ама къде му е трицветния ГЕРБ от епохата?????
И Джопето говори за него...но на снимката показва
модернизирания немски лок. Ясно е - да покаже цветната схема,
за която говори.

 Но имо нещо друго което е важно !!!
.....освен модернизирания вариант,
и старите V6O (респективно БДЖ-52) си бяха с доста едри джамлъци!!!! А показания от Тиллиг, в каталога явно е старата
матрица (то друга не се очаква) на фирма JATT !!!  А те са с някак
свити и по-малки стъкла на кабината...и от "Томи микро" ползват
същата коруба!!! А тя стои и изглежда доста недодялана и според мен това ще ме накара доста да се замисля дали въобще
да купя. Та аз имам седем такива коруби, така че...
Но ще искам да го видя на живо (може би хоби ленд) преди
са реша да купувам....нищо че ще е първият в ТТ на БДЖ.
« Последна редакция: 01 Февруари 2020, 20:00:29 от pach »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #483 -: 01 Февруари 2020, 20:31:39 »
52-18 е отдавна нарязана, със сигурност преди 2005та година.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #484 -: 01 Февруари 2020, 20:36:23 »
Според немците е нарязана 1998. 52-17 е живяла по-дълго.

Все пак, да попитам, 1976 не е ли малко по-късно от края на трета епоха?

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #485 -: 01 Февруари 2020, 20:53:19 »
Номерата се сменят през 1988 година.До тогава си е 52 18

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #486 -: 01 Февруари 2020, 21:39:14 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=11.msg117675#msg117675 date=1580582183
Според немците е нарязана 1998. 52-17 е живяла по-дълго.

Все пак, да попитам, 1976 не е ли малко по-късно от края на трета епоха?

Прав си!!! С цели 6 години!!!
Значи "неродения Петко"  нещо съвсем са го объркали...
https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem803BG_d.pdf
Съжалявам но го намирам само на немски...нищо, че автора му е сред нас, така и не знам на български да го имаме?

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8_%D0%91%D0%94%D0%96_%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F_52.000
Не знам в уикито кой е правил страницата, но и там и в книгата на Деянов от 2008 година БДЖ-52.18 се води работещ.
Дали тук или немската информация е по-достоверна?
« Последна редакция: 01 Февруари 2020, 21:44:07 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #487 -: 01 Февруари 2020, 22:12:59 »
Цитат на: refil link=topic=11.msg117677#msg117677 date=1580583199
Номерата се сменят през 1988 година.До тогава си е 52 18

Номерът си е 52-18, ама епохата и у нас, и в Европа си е IV, а не 3. Не е коректно в каталога да е обявен като 3-та епоха.
Номерата на вагоните се сменят 1970 г?

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #488 -: 01 Февруари 2020, 22:17:54 »
Мен,много ме съмнява,че има някакво объркване с тези фабрични номера и години.Винаги номерата на локомотивите се дават по ред на  получаването им,а не разбъркано.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #489 -: 01 Февруари 2020, 22:41:28 »
Цитат на: refil link=topic=11.msg117681#msg117681 date=1580588274
Мен,много ме съмнява,че има някакво объркване с тези фабрични номера и години.Винаги номерата на локомотивите се дават по ред на  получаването им,а не разбъркано.

А не е ли по реда на производството? Само питам, не е ли така по - логично?   :unsure:

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #490 -: 01 Февруари 2020, 22:48:27 »
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=11.msg117682#msg117682 date=1580589688
А не е ли по реда на производството? Само питам, не е ли така по - логично?   :unsure:

Номерата на тяговия подвижен състав се дават от съответната администрация при зачисляване (съобразно вида и поредността), а не от завода производител.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #491 -: 01 Февруари 2020, 22:54:12 »
Цитат на: pavlinbg link=topic=11.msg117683#msg117683 date=1580590107
Номерата на тяговия подвижен състав се дават от съответната администрация при зачисляване (съобразно вида и поредността), а не от завода производител.

Благодаря за изчерпателния отговор :thank_you:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #492 -: 01 Февруари 2020, 23:45:55 »
Цитат на: refil link=topic=11.msg117681#msg117681 date=1580588274
Мен,много ме съмнява,че има някакво объркване с тези фабрични номера и години.Винаги номерата на локомотивите се дават по ред на  получаването им,а не разбъркано.

Историята помни и други случаи, в които са запазвани предварително номера в серията за бъдещи произведени локомотиви.
Както и обратното  - запазени фабрични номера, за определен поръчител-купувач към производството.
На втората известна панаирна снимка за серия БДЖ-52, на локомотив БДЖ-52.65 има и табелка,
 че това е 200-ния произведен за България!!!
Впрочем по същото време, от прословутата "Машинаекспорт" ни задължават да купуваме
и  локомотиви от бъдеща серия БДЖ-51, които са със същата /или подобна мощност/но и в последствие все пак се пускат в отделна серия, а именно БДЖ-51. Може номера в серията за 52 да са били запазени за" дядовците" от Ганц, но в последствие когато се обособяват в серия БДЖ-51, то запазените номера в серия БДЖ-52, да са били раздадени по-къснона произведени локомотиви V60 за България.

Даже в България имаме и запазена цяла серия за определен подвижен състав ,
но дадена в последствие на локомотиви от Румъния - серия 06!!!
Та така...
 :hi:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #493 -: 02 Февруари 2020, 07:03:04 »
Цитат на: refil link=topic=11.msg117681#msg117681 date=1580588274
Мен,много ме съмнява,че има някакво объркване с тези фабрични номера и години.Винаги номерата на локомотивите се дават по ред на  получаването им,а не разбъркано.

В своя пост refil Говори за фабрични номера и години на производство. Именно затова попитах - не ги ли издава и поставя заводът производител тези фабрични номера и години на производство.  За да затворим и тази тема - фабричните номера се издават и се поставя табела с тях върху всяка машина от завода производител, а не от администрацията в чиито прерогативи е  поставянето на поредния номер в серията след положително заключение на приемната комисия, която работи в завода производител командирована от същата тази администрация. Както написа Пламен много от фабричните номера са предварително запазени за определен ж.п. оператор, включително и за БДЖ. Табелите с номерата в серията също се монтират на място в завода производител. Това е простото излагане на фактите по процедурата. Табелите с депото на домуване обикновенно се поставят в него и те могат да варират в годините за един и същ локомотив, тъй като много машини са премествани из страната по най - различни причини. Във всяко ново депо се поставя и съответната табела на домуване.
  Ето тези фабрични табели би трябвало да са от локомотивите, които обсъждаме:



« Последна редакция: 02 Февруари 2020, 07:17:00 от Krasi Tankista »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #494 -: 02 Февруари 2020, 10:24:15 »
Фабричните номера и годините на производство са си наред. Не виждам никакво разминаване. В сайта, посочен по-горе, ги има и ГДР-ските локомотиви, както и тези за останалите десетина оператора. Който иска може да си поиграе да ги обедини в една таблица ...

Пристигайки у нас локомотивите получават последователни номера в определен диапазон, а не от 1 до 293. От всичките 293 само 127 са били за БДЖ "и предприятията им".  В последствие тези, които са оживели в другите предприятия, са прехвърлени към БДЖ. Това объркване е направено по същия начин и за доставяните по същото време серия 51 - общо 136 броя, от които 71 за БДЖ, 4 за предприятията на БДЖ, останалите - за промишлеността.

Инж. Деянов го е описал накратко в статията си 35 години ... 51 и 52. Там е отбелязан и въпросният 52-18 като бракуван 1998.

Интресно ми е дали има останала цветна снимка на първите 10 машини, доставени в "оксидно жълт светъл" основен цвят?