Автор Тема: Новости от Tillig/Sachsenmodelle  (Прочетена 86361 пъти)

gzo

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 953
  • Рейтинг: 137
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #525 -: 12 Март 2020, 22:39:54 »
С думи други оправяйте се, не искаме да инвестираме, а само да печелим на макс от стари матрици с нова боя. Давайте си парите за всичко що е БДЖ, пък ние с кеф ще продължаваме в съшия дух.
Това е реалността братче и понеже мен не ме кефи аз съм пас  :stink:

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 338
  • Рейтинг: 87
  • Само ЦСКА !
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #526 -: 13 Март 2020, 11:16:07 »
Не е приятно да преглъщаш кусури, ама хич даже.
Дали не е по-добре да направят този:


pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11380
  • Рейтинг: 1036
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #527 -: 13 Март 2020, 15:00:39 »
От първите сто номера, за които съм намерил снимки,
има още три локомотива с малките пет фара!
 Не съм сигурен, но довечера евентуално мога да проверя за тях.

Жоро

  • Trade Count: (62)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1615
  • Рейтинг: 123
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #528 -: 08 Април 2020, 11:34:46 »
Информация с днешна дата -
Folgende Artikel werden aufgrund zu geringer Vorbestellzahlen nicht produziert:
.
.
.
96323 Diesellokomotive Reihe 52 der BDZ, Ep. III

Следните артикули няма да се произвеждат поради недостатъчни заявки на предварителните поръчки:
.
.
.
96323 Дизелов локомотив серия 52 БДЖ, III епоха.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2144
  • Рейтинг: 820
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #529 -: 08 Април 2020, 13:08:11 »
Нали ги правеше и още някой ... Рейлтюн ли беше, пи 14 ли ...

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 672
  • Рейтинг: 384
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #530 -: 08 Април 2020, 13:40:56 »
Ами те поръчките трябва да се заслужат по някакъв начин. Явно не са уцелили начина. Мите, доколкото знам Реилтюн не планира масово производство на 52 - ра в ТТ. Според мен не е нужно да гадаем. Иво ще каже. ;D

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2144
  • Рейтинг: 820
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #531 -: 08 Април 2020, 13:51:01 »
Нали виждаш че и Акме, и Тилиг не ги правят масово, правят само ако има поръчки. Каква е разликата ...

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 581
  • Рейтинг: 145
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #532 -: 08 Април 2020, 14:35:52 »
Мисля, че в случая нямаме вина за това. От писмото, което публикува Величко по-горе става ясно, че от "Тиллиг" нямаха намерение да отстраняват грешките по модела. Като идея бе добре, но все пак от "Тиллиг" трябваше да изчистят грешките. Така интересът щеше да е доста по-голям, респ. щеше да има достатъчно поръчки, както бе при 46-цата на AF, която се разграби за отрицателно време.

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11380
  • Рейтинг: 1036
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #533 -: 08 Април 2020, 22:44:51 »
Павка ти наааааа :scratch_ones_head: ...колко поръчки казваш достатъчно? И от чия гледна точка?
Нали не смяташ, че от Тиллиг ще променят матрицата на корубата /с нашите фарове/
за някакви си 50-100 бройки поръчани от България!?!
Ако добавим и чужденците които искат някаква "екзотика"ъкато нашата и вече се чудят
какво да си купят за витрината /буквално/ да добавим още 500 ...с времето да станат 1000 /от заблудили се или пРохождащи/!!!
За да се засилят1 да променят матрицата не им достИгат още ...към 8900 бройки.
Хайде да се нАправят на самарян... нека не им достигат ...4900!!!
Ама така няма да си покрият май дори разходите по промените, маркетинга и продажбите!!!
Все пак поддържат мрежа от  магазини, сайтове, продавачи на дребно и...т.н.
плЮс фабрика /пък дори да е в Китай/ с машини за подрЪжка, плащат матерИали, енергия и т.н.
в добаВка ....заплати на минимален персонал, осигуровки, данъци, разни други фондове /парични/
между които и т.н. "резервен фонд" /каквито в България немаме-щот толкова си го могат "бизнесмените"ни/
 с пари за непредвидени разходи /като епидемия от ковид-19 например/
и рекламата е голямо перо....да продължавам ли??????
А ние сме тръгнали да се сърдим ...щото не ни угаждат!!!
Цена от 200 евро /средна/ за една бройка, на нас /повечето/ ни се вижда твърде солена....особено като не
е "точно копие" с n-брой нитове!!! Ама на нас и заплатите са ни ниски /и не ни пука как ни е**т работодателите/
обаче на средностатистическият европеец със средна заплата от ....3000 евро, не му пука че този месец
ще си купи няква "екзотика" за 200 евро /1/15 от заплатата му на средно статистически еуропееец/
и то  ако все пак му хареса.
Тук мнозина"мрънкат" че за тия пари / 200 евро/ трябва модела едва ли не от злато да НИ го произведат,
но всъщност те гонят лични интереси, или въобще ...само преминават през хобито и хал хабер си нямат какво точно искат.
Иедните и другите, са много далеч от външната...и особено от нашенската реалност!!!!!!!!!!!!!!
Та така....


На нас ни остава да се надяваме на наши си произведения, ако искаме модел от ВИСОК клас за нещо ....
може би за мааааалко повече пари /250 евроъспрямо горния пример от 200/
 като разчитаме на такива хора и фирми като Краси,  Любомир Димитров и Райлтюн,,,,пък и Ненчев,
които ни правят моделите само заради едния гол ентусиазъм, с минимална печалба /тук имаме много резерви, но
това е разговор ...за друга бира/ и максимално оплювани от типа "пич, не ти/вие верен камуфлажа" и куп подобни от типа
 печалбар/и или спекулант-и /ама не от прекупвачите, които печелят честно все пак/ и тем подобни.
А те го правят наистина с гол ентусиазъм , доста пари и нерви...само и само даэима ...български модели!!!!!!!!

...да продължавам ли...с уточненията кое, как ....или защо няма/има български модели??????
Мога да се аргументирам подробно за всека казана по-горе дума!
Друг е въпроса дали всички ще го разберат /по вероятно е масовото стадно "анатема"/
но то пък е въпрос на лично виждане,  разсъдък и...интереси!!!

Е?

ПП,Може да  стане хубава дискусия, ако няма лични обиди, нападки и ...се държим като зрели и умни хора-хобисти....нали?!
Ако съм разбудил страстите моля, поне да изчакате 24 часа и тогава пишете, с какво не сте съгласни или не и т.н.
Нека не даваме повод на Администратора да ни чисти лай***та, МОЛЯ!!!!

ПП. От акме матрицата я имаха /на 90% точна/ от преди 10 години. И следователно двата "казуса" не търпят сравнение!!!
...за да не вли3ам в подробности по локомотива в Н0 де...
« Последна редакция: 08 Април 2020, 23:02:29 от pach »

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 581
  • Рейтинг: 145
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #534 -: 08 Април 2020, 23:38:59 »
Вместо да променят матрицата, да направят някои от нашите 52-ки с двойните фарове. :)

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 363
  • Рейтинг: 40
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #535 -: 09 Април 2020, 00:41:48 »
Браво мистър ПАЧ. Най-после меродавно мнение.
И да , с г-н НЕНЧЕВ се борим вече почти 2 години с гол ентусиазъм и голямо желание за хобито.Борбата е безмилостно жестока.Ивсе още разработваме технологии м които са стъпката към производство.универсални и унифицирани конструкции,които и най-слабо технически подготвен хобист да може сам да сглоби.Както и здрави механични конструкции за хамалска употреба от деца и начинаещи.
г-н ПАВЛИН - 1 матрица струва няколко десетки хиляди евро.Дали посочения производител ще си направи труда да поръча и още 1 за точно нашия модел ? Съмнявам се ! При пазар от около 200 - 300 души,никаква рентабилност.
Едиствените май , които направиха реверанс към нашия хилав пазар са АМ . За което всеки уважаващ себе си моделист,трябва да бъде благодарен.
Е , все пак колегите откриха маса дефекти и разлики,но пък всеки ако може , е възможно да си тунингова модела.Който не може,а иска,се обръща към по опитните, знаещи и можещи колеги.Вярно,конструцията се оскъпява,но кеф цена няма.Няма и пълно щастие.
Пък и за тази цена от 400 + лв си е чудесен модел.Лично аз не харесвам 46 , още когато го видях за 1 път през 1987 год.Но това е мое мнение и не меродавно.
Та ние продължаваме с хобито и голия ентусиазъм,пък ще видим до къде ще докараме моделите на БДЖ и на някои други администрации.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2144
  • Рейтинг: 820
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #536 -: 09 Април 2020, 08:28:02 »
Мисля че и двамата повтаряте едно и също, което според мен е далече от истината.

Първо - хобито е нещо, което правим за удоволствие в свободното си време и със свободните си средства. Всякакви други борби са всичко друго, но не и хоби. Да не говорим че като копаеш нещо с лопатата е добре да копаеш където трябва.

Идваме на матрицата: цялостна разработка, проучване, няколко пробни модела, корекции и т.н. наистина струват напр. 10 000, ако изкараш и няколко метални отливки - и повече. Но когато трябва да се модифицира един - два детайла, а всичко друго вече си го напавил, остават само разходите по самото физическо производство на новата матрица, което съвсем не е на такава цена. Да не говорим че съответните жп моделисти могат да се включат с цялото проучване и изходни данни за новия модел, и после никой няма да се сърди за грешките, за което производителите трябва да си говорят с тези моделисти.
А и самите матрици могат лесно се правят така че да се преработват и да се подменят характерни детайли за да отговарят на истината за конкретни модели от един и същи вид.

Мисля си че цената на един модел в момента се определя от останалите разходи, а не от разработката и матрицата.

И дори и да е 10 000. На 500 бройки това са 20 евро на модел. Т.е. специалният уникален бг модел на себестойност е 15 - 20 евро по-скъп като себестойност от масовия V60, да не говорим че и немските са няколко варианта.

Само че онези "големите" са се стиснали за карфицата, и хич не им се занимава да правят нещата както трябва. Важното е пластмасова играчка да се продава за 200 евро. 

Липсват и елементарни търговски подходи. Прочетете във форума началото на БДЖ 46. Току-що се изчерпаха 002 и 125 в края на 2010 (за нула време), търсене имаше голямо. През 2013 г. излезе от ремонт 124 - лъскава и с нови надписи,  с кафявата боя отгоре (която е от доста отдавна между другото). Идеално време да се продадат много бройки. Ката го забавиш със 7 години - кой крив космос ти е виновен. След това, 2017 излязоха 036 и 037, пак с нова визия. Какъв е поблемът да се направи нов печат за 46.200. Ще се купят поне толкова бройки, колкото от другите, и то ако се пусне веднага. А и човек като има два - три от синьо-белите ще си купи и два различни номера от синьо-жълтите. Пазар се разработва  и се поддръжа, Ако няма на година - две нов модел, как ще има моделисти които да купуват.
В общи линии аз си купувам по нещо всяка година - дали е по един, дали 4 - 5 локомотива - зависи какво и как се предлага и кое доколко ми харесва. Ако има на 2 - 3 години по един нов модел, защо да не го купя.


KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2659
  • Рейтинг: 201
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #537 -: 09 Април 2020, 09:35:30 »
Абсолютно подкрепям Митака. Как Алберт и МТБ могат да променят фарове и друго подобни детайли на моделите, при положение, че са много по-малки, локални фирмички и в същото време да продават на цени сходни и дори по-ниски от големите фирми ?


П.п Роко най-вероятно няма да произведе Смартрона на Пимк поради малко поръчки.... Съвсем почнаха да се наакват големите и подозирам, че в скоро време основният пазар няма да е на Роко, Тилиг и т.н.т, а ще е точно на локалните гъвкави малки фирми като ТехИмейдж, МТБ, Алберт и други подобни.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 581
  • Рейтинг: 145
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #538 -: 09 Април 2020, 10:49:44 »
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=11.msg118266#msg118266 date=1586382108
г-н ПАВЛИН - 1 матрица струва няколко десетки хиляди евро.Дали посочения производител ще си направи труда да поръча и още 1 за точно нашия модел ? Съмнявам се ! При пазар от около 200 - 300 души,никаква рентабилност.
Едиствените май , които направиха реверанс към нашия хилав пазар са АМ . За което всеки уважаващ себе си моделист,трябва да бъде благодарен.
Е , все пак колегите откриха маса дефекти и разлики,но пък всеки ако може , е възможно да си тунингова модела.Който не може,а иска,се обръща към по опитните, знаещи и можещи колеги.Вярно,конструцията се оскъпява,но кеф цена няма.Няма и пълно щастие.
Пък и за тази цена от 400 + лв си е чудесен модел.Лично аз не харесвам 46 , още когато го видях за 1 път през 1987 год.Но това е мое мнение и не меродавно.
Та ние продължаваме с хобито и голия ентусиазъм,пък ще видим до къде ще докараме моделите на БДЖ и на някои други администрации.

Защо нова матрица?! Тази, която предлагат от "Тилиг" (с двойните фарове) до известна степен съвпада с много наши 52-ки, само номерът, ливреята и прожекторът на локомотива трябва да се коригират. Така че въпросът не е за пари! Въпросът опира до познаване и проучване на подвижния състав. Пак казвам, че в България не сме открили топлата вода в жп транспорта. Каквото е в DR, такова е и при нас, като се съобразят  разбира се някои дребни детайли - т.е. повечето матрици са едни и същи. Точно така постъпиха от Albert model, А.С.М.Е. и АF, съобразявайки до известна степен матриците си с особеностите на нашия ПС, и имаха търговски успех. Според мен, освен сръчни ръце, в жп моделизма трябва да се познават и основните особености на подвижния състав.
Апропо, бих попитал добронамерено Жоро, ако не е някаква тайна разбира се, от къде черпи информацията, че нашата 52-ка няма да се произведе?
« Последна редакция: 09 Април 2020, 11:03:02 от pavlinbg »

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11380
  • Рейтинг: 1036
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #539 -: 09 Април 2020, 13:18:42 »
Аз не съм Жоро, но доколкото си спомням той е нещо като дистрибутор на Тиллиг много преди новите търговци.

Красен, нима можеш да сравниш вагона на Алберт с изработката на локомотив от 46-та серия!?!!!! Като сложност качество и цена!?
Търговски "успех" от продадени 199 вагона у нас да Алберт, е точно толкова удар, колкото ако Г-н Ненчев го направи.
Фирма Албертмодел е не по-голема от типичните фирми, направени
от запалени моделисти и хобисти, като руските или дори АКМЕ.

Както добре знаем АКМЕ е от осем хобисти, които си изкарват основния хляб извън тази фирма, а тя им е нещо като удовлетворение от хобито.
Дано да станат някога толкова развити като г-н Хубст,
от Гьотзолд в най-добрите им времена, също запален хобист, който е направил фирмата с подобни мотиви. Нищо, че тук някои не го познават, а други дори се подиграват с него (може би от завист или спортна злоба).

Не давай за пример МТБ, защо и те не направиха точно някои модели (според критериите от "броячите на нитове") пък и дори в ТТ, само един чешки електролокомотив който им се изплати достатъчно,
като се вземе предвид, че един от десетината чешко (словашки)
клубове наброява към 3345 члена!!!! Пазара им е доста ...по-различен от нашия ....

Митко матрицата на Тиллиг не е разработена за универсална.
Имам няколко коруби на този лок (V60), които всъщност са от две
части, но те се съединяват в района на кабината по много специфичен начин. Така че информацията е точна.
Съответно не може да махнеш "предница и задница" и да ги
смениш с такива за нашите модели. Тоест трябва да пуснат съвсем нова матрица, която  обаче ако е универсална (тоест със сменяеми части) може и да се получи определен ръб отстрани на сглобката,
подобен на този, който "открихте" при страниците на кабината
от 46-цата на АКМЕ.

Цената е най-малкият "масраф" при из изработката на една матрица. Знам го от много близък опит - колегата работещ по външните носещи конструкции на нашето производство от моя отдел,
за да има сигурен и точен резултат, всеки път при нова матрица,
стои един)два месеца в Китай, над главите им буквално, за да имаме на третия месец това което искаме за серийно производство. Има и цял куп още "тънкости и иширети",
при този процес на поръчка и изработка или промяна на матрица,
 които сигурен съм, са същите и при изработката и на моделите ни.

Матрица не се променя за някакъв си пазар от 199 модела!
Ако някой го направи, или има пари в излишък и свои матричарски цех, или в най-скоро време ще стане собственост
на някоя банка (подобно на флайшман&Ко) поради недооценен потенциал на даден пазар.

Точно за това и от АКМЕ, пускат някакъв наш модел през
десет години!!! Никога няма да се излъжат пак да правят
матрица за нас. Тук имахме шанса, само защото румънците
все пак купуват доста повече модела им от нас. За това именно
и след десет години матрицата им е същата, а те само са
променили малко ливреята и номерните табелки, което е
сравнително лесно и евтино за тях.