Павлине, с малките двойни фарове сме имали
(някои все още работят,) максимално десет броя.
Локомотивите са с тази ливрея, внесени вероятно за
последни, у нас въпреки че номерата им са 52.241 до 52.249.
Само че тези локомотиви и при вноса, и при експлоатацията
им, никога не са били БДЖ!!! Всичките са на фирми, преди държавни, сега след приватизацията и частни, различни от БДЖ. Имам снимки на няколко от тях.
Впрочем дори производителя на този локомотив в 1 към 1,
не си е направил труда да ги направи с нашите фарове!!!
За това...а и по години (1976-1979) са именно последните внесени в България от модел V6Ob.
Макар да може да са били и така поръчани от фирмите,
или са са били просто закупени от наличните в момента свободни
от поръчка договори. Истината е някъде там.
Не са били на БДЖ!!!
Когато преди години с няколко ентусиасти проучвахме дали не може да се произведе, матрица за наш мосел, стигнахме и до
цени. При това вече знаехме историята на създаването от Тиллиг на първия модел на румънския Odisei DA-60 ( помти БДЖ-06).Някъде тук във форума съм правил кратката история по този успешен/неуспешен модел. Намерете и прочетете.
Най-евтините произведени тогава в "лошия" Китай матрици,
се оказаха над 50 000 евро!!! Но и имаше матрици дадени ни като
примери (На РОКО и Флайшман) които стигаха до 100 000 евро.
Съответно от фирмите твърдяха, че за да се изплати такава матрица, трябва не само да произведе поне 10 000-15 000 броя
без да се износи, но и тези модели да се продадат!!!
Някога преди години свързах чехите с китайците от матричарски фабрика за техната "ламинатка" (БДЖ-42). Какво стана не знам...
Подозирам, метафора си продадоха 3Д модели на "Атлас" за стендовия вариант на тозилоковогивв 1/87.
Може би именно защото е непосилно било да са сигурни в изпълнение на горните условия към матрицата ...и като бъдещ пазар.
Впрочем същите чехи, дадоха на РОКО да произведат
оня шестосен тежък маневрен руски локомотив, за което
също съмписалнякъде тук.