Автор Тема: Модели на български подвижен състав  (Прочетена 358852 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #210 -: 15 Ноември 2011, 14:25:07 »
Цитат на: liro4605 link=topic=110.msg67399#msg67399 date=1321258181
(Image removed from quote.)
  :locomotive:За багажния ще се прежаля той и без това от време на време го няма в състава. :dance1:

Багажния още ли не си си го купил в Н0???
Даже аз си го имам в ТТ!!! И си е от "БДЖ", но този в Н0 е по-добрия! :good:
Май все още се намират тук там, производство на Тилиг е, така че питай Жоро
. ;)
 :scratch_ones_head:
Та всъщност "пощата" на БДЖ, имаш ли я ?
« Последна редакция: 15 Ноември 2011, 15:47:55 от pach »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #211 -: 15 Ноември 2011, 15:41:02 »
Паце, бъркаш. Това на Тилиг и в НО и в ТТ е пощенски вагон. Багажния единствено от фирмата "СамПромСбирщайн".

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #212 -: 15 Ноември 2011, 15:46:15 »
Този на снимката не е ли багажен...да де... а аз говоря за  пощата... :scratch_ones_head: :blush2: :pardon:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #213 -: 15 Ноември 2011, 17:16:15 »
Малко OffTopic...

Какъв точно багаж се превозва в тези багажни вагони? Аз досега не помня да сме си оставяли там какъвто и да е багаж...

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #214 -: 15 Ноември 2011, 17:22:42 »
Аз съм си возил колелото в него.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #215 -: 15 Ноември 2011, 17:29:35 »
На гарите има служба която се занимава с приемането и предаването на колети от частни лица и фирми даже.Тя си превозва багажа до влака за съответното направление.
Преди години по гарите имаше и пощенски клонове.Там хората вършеха същото.
Разликата е че при пощите може да си пуснеш колета в центъра примерно на града,а за де се вози във фургона трябва да си го занесеш до гарата и да си го получиш от там.Естествено второто е по евтино.

На нощните влакове пътуваха по една поща и два фургона.На някой влакове пощите се закачаха и на опашка и се сечаха по гари където влака неприключва движението си.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #216 -: 15 Ноември 2011, 18:39:00 »
Мда, ходил съм да получавам и да пращам колети от Русенската гара.
За разлика от пощите, където имаше рестрикции относно размера на колетите,
на гишето на гарата приемаха за превоз почти всичко и ставаше по бързо,
отколкото с пощата.
А съществува ли още това? Все съм си мислел, че са го спрели отдавна.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #217 -: 15 Ноември 2011, 18:43:09 »
Спомням си, че и аз съм пращал и получавал колети на Централна гара - София.  :yes:

А по какво се различват пощенските от багажните вагони?

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #218 -: 15 Ноември 2011, 18:55:26 »
В Багажните има огромно помещение за багаж и две купета за персонал и бригадата на влака, докато в пощенските има много отделения и освен да превозват поща и багаж можеха да се обработват и различни колети и пратки и директно от тях да се разпращат и по други направления - сиреч подвижна пощенска станция. Обаче към този момент пощите силно намаляха - в момента тече тяхното нарязване пред депо Надежда - там са останали около 6.

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #219 -: 15 Ноември 2011, 18:56:56 »
Даа, аз съм прекарвал лодка/ дървена / до Бургас, и си беше евтино, ако не се лъжа 84  година. Та лично отидох до вагона и си беше пощенския, сигурно разликата само е била  в администрирането.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #220 -: 15 Ноември 2011, 19:09:08 »
Разликата доколкото знам м/у пощенски и багажен е че пощата няма преходни врати между вагоните,а багажния има.Идеята е пощата да е независима от останалита композиция,пък и сигурно е собственост на Б.Пощи,а не на БДЖ. Ако бъркам ме поправете. :yes:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #221 -: 15 Ноември 2011, 21:24:30 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=110.msg67472#msg67472 date=1321376126
В Багажните има огромно помещение за багаж и две купета за персонал и бригадата на влака, докато в пощенските има много отделения и освен да превозват поща и багаж можеха да се обработват и различни колети и пратки и директно от тях да се разпращат и по други направления - сиреч подвижна пощенска станция. Обаче към този момент пощите силно намаляха - в момента тече тяхното нарязване пред депо Надежда - там са останали около 6.
Това са разликите във вътрешното обзавеждане - отвън нямат нищо общо. Има и пощи които са преработени от багажни вагони - ама те са си наша измишльотина и не са оригинални. Оригиналните ги доставиха втора ръка от Германия.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #222 -: 15 Ноември 2011, 21:39:36 »
 За последно аз разпращах 1/2 камион скъпа стока през 2006-та. Евтино, сигурно и лесно. От пикапите с предварително декларирано ценообразуващо тегло направо във вагона на гара  Горна баня. Единствено условие - до обяд. Плащане на касата. Разпределяха пратката ми на  Централна гара и на другия ден всичко е по 12-те филиални градове. Недостатък - изпращане и получаване само на гарите, което при организирани хора не е проблем. За "нестандартни" пакети и сандъци, при цени по-ниски от пощенските е перфектно!!!

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #223 -: 16 Ноември 2011, 03:56:09 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=110.msg67472#msg67472 date=1321376126
В Багажните има огромно помещение за багаж и две купета за персонал и бригадата на влака, докато в пощенските има много отделения и освен да превозват поща и багаж можеха да се обработват и различни колети и пратки и директно от тях да се разпращат и по други направления - сиреч подвижна пощенска станция. Обаче към този момент пощите силно намаляха - в момента тече тяхното нарязване пред депо Надежда - там са останали около 6.

Именно това е била причината пощенските вагони в Прусия да са били задължително "оберлихт".
Понеже са се обработвали пратки по време на пътуването, служителите са имали нужда от добро осветление.

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #224 -: 16 Ноември 2011, 11:40:33 »
Здрасти на всички
Нужна ми е малко информация - интересува ме кой номер по RAL системата се водят зелените вагони на БДЖ
Ако съм объркал темата моля модераторите да преместят поста