Автор Тема: Модели на български подвижен състав  (Прочетена 358847 пъти)

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #225 -: 15 Януари 2012, 14:40:07 »
 Гледах много подробно темата  за пруската серия Т16 и съм впечатлен от отличното познаване на нейната остария,която показвате тук.

Аз също порових и установих,че има и още разновидности на Т16.
Например първите две машини ,произведени от Шварцкопф през 1905 година са с две пясъчни бункери,разположени върху предните части на водните резервоари.
А това което се води Т16 усилен вариант  и които се появява през 1913 година,всъщност си е чист Т16.1
Гледах и технически данни и снимки и чертеж,на които пише Т16 усилен вариант.Очевидно си е Т16.1. Но интересното е,че при въвеждането на новата номерация,тези локомотиви са получили номера ,отговарящи на серията Т16.
« Последна редакция: 15 Януари 2012, 15:56:22 от misan »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #226 -: 15 Януари 2012, 17:37:26 »

Понякога много трудно може да се избере къде точно да се сложи изкуствена граница при процеси, които така ли иначе се случват плавно във времето. Където и да се сложи чертата, все нещо куца и има недоволни, т.ч. това е съвсем разбираемо. Същото го има и при много други серии. Да не говорим пък каква кочина е например номерацията при други пруски локомотиви - Т9.1-Т9.3! Ние нямаме такива и за това за тях - в друга тема, някой друг път.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #227 -: 15 Януари 2012, 20:42:08 »
Много се зарадвах,като открих,че има запазен Т16. Това е локомотив 94-249 и се намира в музей в град Хайлигенщад.Въпреки,че е система Гъолсдорф, локомотива има много променен външен вид,с коничен комин от две части, с водоподгревателна инсталация и др.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #228 -: 16 Януари 2012, 01:32:17 »

Ето списък с музейните локомотиви, подчертаните са линкове за снимки и сайтове:

http://lokliste.homepage.t-online.de/

обаче линкът за същия локомотив не става, та ето го тук:


misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #229 -: 16 Януари 2012, 13:22:10 »
  Страхотна снимка си намерил. Много ти благодаря. Добре ,че германците я запазиха тази машина. Интересно е,че тя не се водеше в списъците на музейните машини в ГДР .

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #230 -: 18 Януари 2012, 12:48:18 »
Писах си с NMJ с въпрос към тях кога ще бъде готов модела на БДЖ/БЖК/CFR локомотивите (le5100). В отговор получих, че модела няма да бъде произведен тъй като партньорът им в Румъния е фалирал... за жалост. Щях да се радвам да имам в колекцията си 40 0177.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #231 -: 01 Февруари 2012, 12:12:38 »
Имам следното питане !
За старите Бр-130 на Пико е известно, че в голямата си част се оцветяваха в червено с бяла линия. В същото време от снимките на Бр-130 на DR които намирам виждам, че бялата линия е малко по-дебела отколкото е на модела в HO. В Бр-130 на CSD тази бяла линия също присъства. И така стигаме до нашенската 07 от която еденични екземпляри също имат въпросната ливрея, но е малко по-тънка, почти колкото е на моделите. И тук идва въпроса ми....тази бяла ливрея къде се е нанасяла, в завода производител или в самите администрации експлоатирали Людмила ?
Пример за наши Людмилки с бял кант са: 037, 076 и др. Излиза, че е възможно смяна на администрацията на моделите от DR в БДЖ без на да се налага цялостно пребоядисване на коша !
И още 1 питане !
Къде се поставяше стария герб на 07 ? Имам спомен, че беше точно в средата между прозорците, където при модела на Пико стоят двете табели. В същото време се двуомя дали не беше и върху решетката в средата ?! Ако е горе става доста кофти, понеже табелите и без това са доста изпъкнали, а с поставянето на герба отгоре им хептен ще настърча, пък и трябва да се заличат с боя, понеже са  по-широки. Какво ще посъветвате ?
Питам всичко това понеже смятам да направя опит за преадминистриране на пиковска Людмила от DR в БДЖ без навлизане в подробности като добавяне на ребра, запълване на страничните джамове на кабините, дръжки и  т.н. Смятал да се огранича само до добавяне на щит, табели, гербове и крила и пребоядисване на сивите талиги в черно. Белия кант ще оставя както е и при 037 да речем. Все неща с които няма риск безвъзвратно да се съсипе модела ако тунинга не стане удачен.
« Последна редакция: 01 Февруари 2012, 12:16:41 от gzo »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #232 -: 01 Февруари 2012, 12:20:39 »
07 022 също ,ако те интересува мога да ти направя снимки докато все още е в депото.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #233 -: 01 Февруари 2012, 12:48:56 »


Отбележи, че долната част не е в черно. Това става по-късно, когато ги няма гербовете, а се появява голямото бяло БДЖ отсрани.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #234 -: 01 Февруари 2012, 12:51:07 »
Цитат на: liro4605 link=topic=110.msg72226#msg72226 date=1328091639
07 022 също ,ако те интересува мога да ти направя снимки докато все още е в депото.

Видях я ! Няма нужда от снимки, въпроса беше, че бялата ливрея е характерна и за БДЖ. Опитай да си спомниш къде беше герба защото в спомените ми изплува, че беше горе м/у джамовете. Но в същото време съм виждал машнини,на които няма как там да е имало герб, защото ги няма дупките в ламарината през които минаваха болтовете за захващане на герба. Тогава остава да са били захванати към решетката по-долу  :scratch_ones_head:

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #235 -: 01 Февруари 2012, 12:54:54 »
Цитат на: zazo link=topic=110.msg72227#msg72227 date=1328093336
(Image removed from quote.)

Отбележи, че долната част не е в черно. Това става по-късно, когато ги няма гербовете, а се появява голямото бяло БДЖ отсрани.

За коя дола част говориш ? Тази под ливреята ли ? В черно бяха и когато беше още със старата момерация с 4 цифри.
На снимката която си качил се вижда герба къде е, но пак остава чуденето ми защо на някои от машините ги няма дипките в ламарината ?

« Последна редакция: 01 Февруари 2012, 12:58:19 от gzo »

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #236 -: 01 Февруари 2012, 13:56:11 »
Цитат на: gzo link=topic=110.msg72229#msg72229 date=1328093694
На снимката която си качил се вижда герба къде е, но пак остава чуденето ми защо на някои от машините ги няма дипките в ламарината ?

Ето една машина, на която се виждат дупките от герба:
А за тези, които нямат дупки, най-вероятно са запълнени при някой планов ремонт и боядисване. Все пак ще говори лошо за бояджийската бригада, ако си "остави" ръчичките (не че няма такива случаи).

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #237 -: 01 Февруари 2012, 14:13:17 »
Със седем решетки отстрани на покрива и с линии на коша, както е Людмилата на Пико, са нашите 07-01 до 07-30, както и 07-91.

Гербът, както и табелата БДЖ, са горе между прозорците. На снимките се вижда добре, не се виждат гербове само там, където са откраднати. Долу при решетката е номерът.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #238 -: 01 Февруари 2012, 14:16:33 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=110.msg72232#msg72232 date=1328098397
Със седем решетки отстрани на покрива и с линии на коша, както е Людмилата на Пико, са нашите 07-01 до 07-30, както и 07-91.

Гербът, както и табелата БДЖ, са горе между прозорците. На снимките се вижда добре, не се виждат гербове само там, където са откраднати. Долу при решетката е номерът.
Ха така! Това с решетките сега го забелязвам! Винаги може да се научи нещо ново - Благодаря.  :ok:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #239 -: 01 Февруари 2012, 14:27:09 »
Мисля че и сивото в долната част на коша може да не се пипа. Талигите и черното между тях се боядисват лесно и безболезнено. Бялата ивица на Пикото е по-широка, отколкото трябва, отговаря на някои широки жълти ленти, но може спокойно да си остане такава.

Луганската табела е само на първата доставка - до 07-20. След това е Ворошиловград...
« Последна редакция: 01 Февруари 2012, 14:32:14 от mitko0888 »