Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Модели на български подвижен състав

<< < (78/151) > >>

TANO:
Ивчо, те тия книжки дето ги е чел Яско, съм ги чел и аз. Даже и по преди от него. Затова и съм ги позабравил вече, та се наложи да направя справка и открих нещо, дето чак сега забелязвам и не мога да си го обясня. Значи по последната доставка от Ханомаг през 1905 г. проблем няма - от там са 25.03 и 25.04. Ето ги на картинка:

Приликата със Бравата от втория ми линк е пълна, с изключение на парната машина. Добре се вижда, че модела няма потеглител, пък и на снимка на френската разновидност левия цилиндър си е видимо толкова дебел, колкото и десния. Което значи, че модела е Цвилинг. На снимката горе потеглителя система Дулц просто вади очите (този тумбак отдясно на комина). И противотежестите са такива, каквито ги харесват Владо и Кракомобила.
Това, което ме забатачи е групата от 4 машини, от които е 25.02. Първо да отбележа противотежестите - такива са като на първия линк. Котела изглежда същия като на Бравешкия модел от първия линк, само че тук кабината е съвсем различна.


Прави впечатление обаче, че го няма потеглителя! Според Деянов всичките 4 машини са Компаунд, даже и с претенции, че са първите в БДЖ. Поразрових се из дебелите книги, но за тия 4 машини нямам нищо. Правя предположение на базата на факта, че първите 2 машини( 64 на снимките горе и 65) са доставени 1896 г. , а 66 и 67 през 1899 г. След като са доставени през различни години може би първите две са с потеглител система Гьолсдорф, който е вътре в димната камера и не се вижда. А вторите две са с Дулц - именно последната( 67 ) впоследствие става 25.02 и от снимката, която имам на 25.02 видимо е с Дулц. Пък и Деянов във всичките си книги я представя на чертеж с Дулц. Дали е така обаче наистина - Мисане помагай, ако знаеш нещо!
Ето я 25.02(С име "Шар планина")

Vlado:
С две думи вече си имаме още един модел на бг подвижен състав, който обаче е доста скъп и изглежда, само ще си го гледаме на картинка. Иначе би било интересно... в актуална за времето си разцветка и най-вече с табелите, ползвани тогава, би бил много красив...  :lazy:

misan:
Много благодаря за доверието. За съжаление по темата не съм хич подготвен,и веднага попитах баща ми.Със сигурност модела е на пруския G7.1.
Той е със система на парната машина Цвилинг.Със същата система са локомотивите 58 до 63,впоследствие 208-213. Но това не са идентични локомотиви на G7,1.
Те са и с външно пароразпределение,което е изключително по разумно решение.Имат и с 15% по голяма нагревна повърхност на котела,4000 вместо 4500мм разстояние между тръбните решетки,парния дом има огромни размери.Димната камера има две правоъгълни врати,както са австрийските локомотиви.
Така,че за съжаление показаният локомотив  никога не е работил в България.

TANO:
Все пак благодаря за отговора, но всъщност въпроса беше съвсем друг. Ти говориш за тези машини.

Този на снимката е 25.01. Тази група наистина няма нищо общо с модела на Брава.

Загадката беше защо на локомотиви 64 и 65 не се вижда потеглителя, докато 66 и 67 са с Дулц(видно и от снимката на 25.02 по горе). Което ме навежда на мисълта, че може да имат и други външни разлики, като противотежестите например. В библиите на Деянов 25.02 навсякъде е с обикновени противотежести, докато 64 и 65 са със секторни. Малко се повтарям, но ето пак сравнението на 25.03 и 04 с модела на Брава:

Модела на Брава
http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Brawa/5-4-003002-161886-0-0-0-9-1-2-0-gatt-de-p-0/productzoom.html

misan:
          Баща ми направи необходимите проучвания.


" Някои сведения за локомотивите 251-259 -означение 1908 година "

1. 255-259 са пруски G7.2  купени на старо през 1905 година в лошо сътояние,например много силно течащи димогарни тръби.

2. 251-254 са конструктивни варианти на G7.2 ,като основните разлики са :

а. 255-259  имат 222 димогарни тръби 50х2,5 мм ,потеглител система Дулц ,сегментни противотежести,ниски  кутии на паровпускателните тръби,по два прозореца от всяка страна на будката.
б. 251-252 (1897г) имат 204 димогарни тръби 52х2.5 мм ,потеглител-изменител  система Малет-фон Борис,разположен непосредствено върху цилиндъра за високо налягане,секторни противотежести,много високи,почти до комина,кутии на паровпускателните тръби,по един прозорец от всяка страна на будката.
в. 253-254 (1900 г имат 290 димогарни тръби 45х2,5мм ,потеглител-изменител Дулц,секторни(не сегментни!!)противотежести,ниски кутии на паровпускателните тръби,по един прозорец от всяка страна на будката.
2. 255-259 първоначално имат номера 42-46 -1905 година,след това 255-259 -1908 година,накрая 25.03(255) и 25.04 (257)-1936 година.

251-252 първоначално имат номера 64 и 65-1897 година,след това 47 и 48 -1905 година(неспоменато в книгите!!!) и накрая 251-252 -1908 година.
253 -254 първоначално имат номера  66 и 67 -1900 година ,след това 49 и 50 (неспоменато в книгите!!!) ,по късно 253-254-1908 година и накрая 25-02(254 -1936 година.

Забележка: Локомотив 25-01 е с цвилингова машина с първоначален номер 59-1891 година и по късен номер 209 -1908 година.  Като 25.01 е преустроен и няма две врати на баджата,а една кръгла,обща.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия