Автор Тема: Модели на български подвижен състав  (Прочетена 357838 пъти)

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1354
  • Рейтинг: 211
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #600 -: 14 Юли 2015, 10:13:13 »
Ето още нещо интересно, което се оказа че го има и в България Тем2 промишлен локомотив http://www.eaos.pl/files/2013/07/DSC00204.jpg https://www.flickr.com/photos/123766380@N06/15031162147/in/photostream/lightbox/ http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10061/tem2-1.jpg Първо се осъмних че има такъв у нас сравнявайки го с тези от "Кремиковци", но благодарение на Българският локомотивен форум се оказа, че има такива в Стомана-Перник! 

Mironista

  • Trade Count: (13)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 131
  • Рейтинг: 49
  • Напред и нагоре
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #601 -: 14 Юли 2015, 13:09:14 »
Здравейте приятели,

Има ли някой добър човек да ми продаде една 46-ца! Ще черпя много и ще плащам здраво.

Поздрави

Благодаря в аванс на всички.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #602 -: 14 Юли 2015, 13:12:37 »
Цитат на: Mironista link=topic=110.msg100212#msg100212 date=1436868554
Здравейте приятели,

Има ли някой добър човек да ми продаде една 46-ца! Ще черпя много и ще плащам здраво.

Поздрави

Благодаря в аванс на всички.

Има някаква вероятност да се появи 46 126.

Mironista

  • Trade Count: (13)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 131
  • Рейтинг: 49
  • Напред и нагоре
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #603 -: 14 Юли 2015, 19:58:43 »
Здравей,

Това да не е въпросната 46-ца от румънския господин от Клуж. До колкото знам тя е CARGO, а аз като млад и зелен хобист все още си търся тази която без надпис карго за пътнически превози.

Поздрави и благодаря в аванс на всички за помощта.

stefanbaikov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 40
  • Рейтинг: 13
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #604 -: 15 Юли 2015, 01:25:33 »
коя фирма го произвежда, дай каталожен номер.

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2010
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #605 -: 15 Юли 2015, 07:30:35 »
Готова матрица за 46.125 има само фирма A.C.M.E. Италия. http://www.acmetreni.it/index.php/en/ Преди няколко години беше направена серия BDZ локомотиви 46.002 и 46.125 общо 300бр. И не от любов към Българските хобисти или, че сме пазар от който могат да се изкарат пари :) Изпълнителния директор беше Българин :) г-жа Гергана Ценова. Благодарение само на нея локомотива видя бял ден. За съжаление в българия бяха закупени само 120 бр. и той беше спрян от възмойност да бъде преиздаден. Познавам лично Алесандро Боанапоне управител на АКМЕ :) той няма никакви намерения да се занимава с преиздаването на локомотива. Не се лъжете и от някакви Румънски търговци. Ако Ви се пише то поне го направете към фирма аминтириферовиаре - http://www.amintiriferoviare.com/ Това е Румънския филиал на A.C.M.E. Собственика се казва Адриан и е свястно момче.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #606 -: 15 Юли 2015, 08:21:32 »
Иво, извинявай но с много от написаното не мога да споделям такава гледна точка.

Няма да повярвам че за нашата 46-ца е правена НОВА матрица. Този локомотив се произвежда от години в десетки най-различни варианти. Не ме карай сега да ти вадя всички каталожни номера от двете фирми, които се правят с ЕДНА И СЪЩА матрица. Измененията за бг би трябвало да са само в малките фарчета до буферите, което изменение ми е много добре известно как може да се направи ВРЕМЕННО в матрицата. Естествено това струва пари, новото оцветяване също струва пари, но като цяло този продукт е отдавна усвоен.

От написаното от теб излиза че едва ли не благодарение на лични контакти някой ни е направил подарък. Ами тогава нека всяка фирма да не прави нищо - тогава няма да се притеснява как да си пласира продукцията и да си връща инвестициите ... Знам че по гръцки е по-лесно, а за съжаление и в Италия им се иска да е така, ама не става!

120 продадени у нас от 300 произведени - хайде тогава ми намери къде в момента може да се купи един от двата модела? Преди време пак някой пита за тези модели и тогава си поиграх да търся навсякъде по света. Имаше единични бройки 1мисля че около 5 останали локомотива в 2 -3 магазина, вкл. и в Америка. В същото време ти гарантирам че продукти на други фирми, произведени само пред иняколко години, могат да се намерят в десетки и стотици магадини в европа. Преди 15 - 20 години мина времето, когато човек си предплащаше за да му напарви някой нещо, че и с твоите пари този някой да реализира печалба. Това време отмина и поне у нас няма да се върне. Ако искаш да си на пазара - правиш продукт, който в определено време ще ти донесе печалба. Може и да ти се иска да е веднага, ама не става.

Моделът не е кой-знае какво. Ще ме извинявате, имам го, много добре изглежда и добре стои, но има много неща които отличават продуктите на акме от роко или флм, например. Сравнявам го с тях защото са от един и същи ценови клас. Мога да напиша още по този въпрос.

И накарая - хайде да не зацикляме пак кой колко много усилия е вложил и как аз съм плюл по него. По никакъв начин не омаловажавам усилията, които положихте няколко човека, вкл. и ти. Но си мисля че това е нормално за един бизнес, дори и в жп моделизма. Може би резултатите са се разминали с вашите тогавашни очаквания, но за мен са напълно нормални. Извинявам се, ако някой от вас се чувства обиден от това мое изказване, нищо лично, изразявам си мнението и до сега никой не ме е убедил че не съм прав.

Колкото до производителите - да правят бг, ако искат. Ако не предлагаш нищо ново и интересно на пазара, краят ти е предизвестен. Само швейцарци ли купуват щвейцерски влакове? По всичките атракциони колко десетки хиляди чужденци идваха в българия? Че от тях поне 80% си имат моделче от влака, на който са се возили. И са дали огромни суми за да се возят. Мислиш ли че няма да дадат 200 евра отгоре? Пазарът е пренаситен с немски, австрийски и т.н. модели, а това което се изкупува и се свършва за по-малко от година - никой не ще да го прави ...

Живи и здрави!

Mironista

  • Trade Count: (13)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 131
  • Рейтинг: 49
  • Напред и нагоре
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #607 -: 15 Юли 2015, 09:13:34 »
Здравейте приятели,

Благодаря за информацията която ми давате. Аз от около половин година търся да си купя една 46-ца за да мога да си я вържа с пътническата композиция на tillig и sachsen modelle  :heat: :heat: :dance: :dance:

Ако на някой му се откъсне от сърцето ще съм му много благодарен.

Поздрави

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #608 -: 15 Юли 2015, 09:15:03 »
Затова - Български производители !!!
RailTune
Bultrains




mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #609 -: 15 Юли 2015, 09:26:52 »
И да допълня с малко статистика (че иначе ще завалят всякакви плювни по мой адрес):

Иво обяви модела през април 2010.
Август 2010 показа снимки на прототипа - изцяло нова боя, печат и всичко друго.
ЧАК тогава АКМЕ правят нужните корекции, за да стане това бг 46 а не някоя от многобройните еднакви като модел румънски локомотиви! (груб пример - да поръчам някой да ми прави банята, да ми свърже канала във вентилацията, и чак като го видя да му кажа да си свърши работата както трябва). Разбира се корекциите са породени от забелязаните от всички вас отклонения на модела от характерното за българските локомотиви детайли.
В края на октомври 2010 локомотивите пристигат (два месеца закъснение е абсолютно нормално).
На 16.12.2010 Иво обяви че ВСИЧКИТЕ БРОЙКИ от 46.125 (от румънските) са продадени в Румъния, а месец по-рано у нас имаше останали само 5 броя от българските 002!

Иво, обясни му моляте на твоя приятел италиано, че повече от това никой няма да му сервира на тепсия! В последните две години нещата се промениха много. Ако иска да прави, и да дава сериозно разсрочване, а не да чака парите до месец, ако не иска - всеки може да си купи румънска машина и да ти я даде за доработка :)


Я ми дайте пример на друг модел в този ценови клас, който за ДВА месеца след появата си е вече изчерпан! И то без абсолютно никаква реклама, без да е писано в нито един европейски форум за него, без да е публикувана нито една снимка на оригинала, нито една снимка на модела. Без да е предоставян в нито един европейски магазин и т.н. и т.н. При това - само месеци след като у нас се появи наистина първият български локомотив (макар и не БДЖ), т.е. това е втори бг локомотив, а не първи.
« Последна редакция: 15 Юли 2015, 09:28:34 от mitko0888 »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #610 -: 15 Юли 2015, 10:27:00 »
В подкрепа думите на Митко, аз също останах с впечатения, че моделът се продаде сравнително бързо, при сравнително голям интерес. Съдя по това от личния си опит в купуването му. Първоначално нямах възможност да се включа във форумната бройка, но малко по-късно вече я имах и нямаше от кого (у нас) да купя. През 2013 г. попаднах на бай Йордан румънеца, който ме уверяваше, че има една единствена му останала бройка на 46 125 и ми я продаде. Уж аз взех последната свободна бройка в Румъния и от тогава не съм чул някой да е продавал каквито и да е залежали бройки. След това видях, че в ебеЙя са се продали 1-2 за луди кинти, но от това само затвърдих впечатлението, че са изчерпани и вече се продават от собственици. Кой ще ти наддава за лудо ако може да купи от залежаващи някъде бройки ?
« Последна редакция: 15 Юли 2015, 10:33:26 от gzo »

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1175
  • Рейтинг: 180
  • HO, София
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #611 -: 15 Юли 2015, 10:51:14 »
Колеги, виждам че темата е доста коментирана.
Може ли да споделя мнението си като страничен наблюдател.
В сайта http://www.amintiriferoviare.com/catalog-categorie/locomotive-electrice
има поне 7-8 локомотива Locomotiva electrica 060.
Има ги и в каталога за 2015 година, обаче няма бройки....
Ако няма да се произвеждат, тогава защо са изложени?!?
Предполагам, че това е само временна липса...
За 2 седмици могат да направят поне 100-на бройки.
Ако се появи в продажба който е да е локомотив от тези 6-8 модела,
мераклията си го купува, после се тунингова (пребоядисва) от хората,
които разбират и могат, и готово - има си БГ локомотив...
Нали има поне 2-ма, 3-ма човека които се занимават с такива преработки...





Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #612 -: 15 Юли 2015, 11:04:34 »
Същото е с произведения от Tillig ДА060 (БДЖ06)...няма го , а е яко търсен ! Защо ли производителят не го прави...наистина странно

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #613 -: 15 Юли 2015, 13:26:34 »




Адрииии, специално за теб (който си забравил)  :drinks: :drinks: :drinks:

и ...всеки който това го интересува - повтарям един мой превод-материал от далечната 2009 година:

Цитат на: pach link=topic=649.msg17322#msg17322 date=1232114198

Историята на една одисея ,
за производството на локомотив,
 който се ползва и в нашата страна...


Годината е 2000-ната.Румънският документация по проекта за този локомотив в мащаб НО е готов.
Разработчика търси производител , който би желел да инвестира в производството на този специфичен модел ,
значителна сума , която се движи в рамките на 300 000 до  1 млн. Евро. Тази цена на матрицата е в
 толкова голям обхват , защото е силно зависима от детайлността , качеството на изработка , техническото осигуряване и т.н.

ПРи това инвестирайки подобна сума , бъдещият „благодетел” не трябва да очаква някакъв ефект в рамките на
следващите 2 години , които са необходими , за да може да се пристъпи от решението за производство до първите
 дефакто произведени бройки .

Стандартната процедура за стартиране на нов модел от производителите е да има устойчива тенденция
 в продажбите за над 4000 броя , в различни цветови комбинации.Тази тенденция обхваща минимум две години на продажба.
Тоест общото време за реализацията на един проект е в рамките на не по-малко от 4 години!

В противен случай проекта се явява мъртво роден.
Шанса на конкретният локомотив за който става въпрос е в годините когато проекта му е готов (2000-2001)
 защото в същото време немска частна компания - акционерно дружество „Karsdorfer Eisenbahn” , закупува 12
 такива локомотива , както и част от железопътна линия .тоест този локомотив вече употребява и в немски железници ,
 а там пазара на моделистите е един от най-големите в Европа (ако не и на планетата...).



Първите изкушени от проекта са били от „Механо” (добре че не е станало все пак...) , които са обявили,
 че ще го произвеждат от 2002 г. Но броя на предварителните заявки и количества не е достатъчен.
Това всъщност е в пряка зависимост от това , че тази фирма произвежда преди всичко модели-играчки и
едва навлиза в пазара на железопътните модели при това с такива на американски влакове. Надеждата
 за немският пазар е в новозапочвачващата линия „Престиж” на фирмата в мащаб НО.Но това не се оказва
достатъчно за нужните предварителни заявки от немските моделисти.
Проекта се оказва обречен на неуспех и съответно е изоставен.

Един малък немски производител – „Gecon VVM” (Friedhelm Gerwig)  се заинтересува от готовата
документация и поема риска да го произвежда, с надеждата да го направи хит на пазара.
Така модела е обявен за пробната серия през 2003 г.
С цел намаляване на производствените разходи , немците поръчват матриците в Китай.
Но в Китай се интересуват или от „хиляди бройки” или измерват количеството на контейнери!
Инвестицията дори в тази евтина страна се явява високо рискова за малкият немски производител ,
който събира целият си финансов ресурс , като дори тегли и не малък кредит. Едновременно с това
 се свързват с „Tillig” за да се подготви и серия в комплектация с техни вагони . От „Tillig” поемат
 и производството на някой детайли в окомплектовката на локомотиво , като автосцепките и резервоара
 характерни за немсият модел на локомотива.

Идва 2004 г. и от „Gecon VVM” получават удар под пояса – няколко месеца преди началото на кампанията
 за производство и продажба , частният превозвач фалира и е разпродаден на други.Локомотивите (12 броя)
 попадат в DB , които след анализ за тяхната екплоатация и т.н. се освобождават от тях и ги продават извън Германия.

Въпреки всичко обявената продажба на първата произведена серия през пролетта на 2004 г. се състоява ,
тя бързо губи своята популярност сред немските моделисти , защото освен че локомотива вече не се
експлоатира на немска територия , но се оказва че има грешки в електрониката му за управление ,
 както и сгрешени детайли по коша! Твърде голям просвет между носещата рама и коша , фаровете ,
вътрешният интериор на кабината и машинисткото място , и горният фар над нея.Имаше все още някакви
надежди за отстраняване на тези грешки в серийното производство , но...





„Gecon VVM” по тези причини загубват голяма част от немският пазар , и подценяват другите му възможни решения .
чрез грешно разпределение на произведените.така стигат и обявяват фалит през 2005 г.
През това време стари и нови локомотиви (вероятно и 12-те немски ) има вече закупени и от частни компании
  и в Полша , и то още от 2002 г. Полша е традиционен пазар на „Tillig” който постоянно нараства именно от същата 2002 г.

От „Tillig” приемат предизвикателството и поръчват нова серия от модела  , но вече оцветен в характерните за Полша цветове.



Тук трябва да се отбележи , че става въпрос за екс прототипа  , а не модела DA060 ST43 , който се експлоатира в
 Полските държавни железници в периода от 1965 до 1978 година (420 броя) . На тях външната разлика се
 състои в по-големите фарове и централната вентилационна решетка на покрива  , липсата на червените
светлини на коша и управлението му съграсно немските изисквания за сигнализация.
Производството на модела остава в Китай , благодарение на личните контакти на бившият собственик на
„Gecon VVM” , като от „Tillig” осъществяват на немска територия само проверката на качеството и пакетирането.

В рекламната кампания са включени четири разновидности на локомотива , различаващи се най.вече по външното
 оформление , Като две от тях са в цветовете на двата частни полски превозвача.
Модела отново е с подценени възможности – та само в Румъния по това време се експлоатират на 1000 такива локомотива.
Почти толкова се очертава и първоначалните заявки за закупуване (които така и не са събрани... ).
Това е едно доста странно решение на „Tillig”!

Причините са две – малкият процент на заявките от Полша (5%) и значителните разлики , споменати по-горе.
Липсата на точен модел-копие на румънският пазар предопределя невъзможността за промяна в матриците
за производство (става нещо като параграф 22!!!).В допълнение бившите дистрибутори на „Gecon VVM”
подават грешна информация за потенциала на пазара в Румъния за „Tillig”

Освен това, от „Tillig” вниманието е насочено едновременно към Полша и Германия.  За първата серия ,
 която действително е произведени под марката Tillig е 72091, с машинист и версия в цветната схема на коша ,
под надписа PTK.  Това е точно като първият локомотиви с бивши кош на полските железници, преди те да бъдат
 боядисани в цветовете PTK.  С този модел Tillig цели, успех сред моделистите от Полша и Германия все пак.
Както  стана ясно тогава с историята на този кош , модел  72090 не е бил произведен от Tillig.







Повишаване на броя на румънските моделисти които биха си купили този модел от „Tillig” провокира сайта
 „Trenulete.RO4 да започне набиране на списък със заявки през 2006-2007 години , та да направят румънският
 пазар по-привлекателен за „Tillig”. Така от фирмата са заинтригувани и след свързването на румънците с тях ,
 обявяват официално отново модела за производство на панаира в Нюрнберг през 2007г.

Първоначално за първото тримесечие на 2008 г. но след това го отлагат за третото тримесечие .
Причината е ползването както от Tillig така и за всички немски производители, които имат производствени
 модели в Китай, и които имат последователно отлагане на  моделните си програми , за 2007 г. във връзка ,
че в предстоящите олимпийски година Китай е претоварен в производство на пластмаси. 

Голямото търсене на рекламни материали и други пластмасови предмети за  насърчаване на това събитие,
направи профилираните заводи в Китай, които произвеждат и модели от железопътния сектор,
да се даде приоритет в негов  ущърб.
На панаира в Нюрнберг през 2008 г. има дългоочакваните новини новини , че доставката през април 2008,
няма да бъдат отхвърлена.  Причина за голяма радост на румънските моделисти , но не за дълго.

Тъй като организацията е лоша, вместо на "по-добре" в бъдещите проекти и заради натиска да започне веднага,
следващият  модел, по принцип за "оцветяване" в Германска окраска  винаги се закъснява, като често различните
  части са вече в произведени.

Първият вариант на дизайн имат регистрационен номер 60-1045-8, което съответства на сегашния парк
 от  товарни локомотиви и са украсени като такива.  В допълнение - за грешките от годината на производство ,
 няма симптоми. Това обаче прави локомотива , несъвместим с много исторически пътнически железопътни вагони,
които вече са на пазара, в сравнение с твърде малко товарни такива.

Затова румънците поръват серия с 60-0801-5, локомотив който е и в железопътната мрежа и днес .
 За съжаление, времето, необходимо за изпращане на проекта към „Tillig”, изтича и боядисването на модела ,
 по  необходимост е вече реализирано по първоначалния дизайн.



През юни 2008 г., нулевата серия на този  локомотив е произведен и изпратена от Китай на  „Tillig” ,
без от „Tillig” или „Trenulete.RO” или да даът "добър” за боядисването му в  извадка от производството. 
Изненадата е голяма , когато, след получаване на предварителната доставка от „Tillig” , румънците откриват ,
 че има пак различия от одобрения проект.  Като липсата на надлъжни черни ивици, които разделят
централната бяла линия.

Така че те са  поставени пред много трудно решение: да се приеме този локомотив , а от „Tillig" са готови да доставят
, давайки им модела на клиента , по избор, на цена, значително по-ниска , но с явно сгрешени графики
 или да откажат доставка, с всички последици, които биха възникнали тук от гледна точка на натиск и
недоволството на клиентите, но също така и в условията на сериозни щети на продажбите  и оборота.

Въпреки, че решението е било много трудно, те избати да откажат нулевата  серия .  Съответно „Tillig”
връщат цялата поредица в Китай за корекция.  За съжаление, обаче, поради напредналото производство,
което се нуждае от определен ред в операциите , с много елементи, добавянето на  обикновенната черна лента
, която е липсвала става невъзможно. На нулевата серия при всички локомотиви бяха демонтирани кошовете и претопени,
тяхната конструкция е произведена с нови такива.

Очевидно, това означаваше, отлагане за пореден път , като китайският производител, вече трудно може
 да го включи в графика си на производство , което е изключително натоварено.  До последния момент
поставя въпроса да се отложи старта на Нюрнбергския  панаир през февруари 2009!

Поради наличието на постоянен натиск от „Trenulete.RO” последните няколко месеца, и постоянната кореспонденция с
фабриката в град Шенжен (Китай) , производството бе ускорено и накрая локомотивите , но правилните този път,
са получени в Германия  , като накрая приключи най-голямото приключение на румънските моделисти за този старт
 не без тяхната помощ. Букурещ от 29 ноември 2008.



Превод от матириали на „Tillig" и „Trenulete.RO”.
...


Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #614 -: 15 Юли 2015, 14:10:08 »
Надявам се родните производители да пуснат в серийно производство основните ни локомотиви !!