Най-после дойде и това вагонче - от сета на Акме. От многото приказки се оказа че вагончето е на БДЖ, а не е турско. За една година - втори наш вагон от тази фирма. Т.е. две цветови схеми на един добре известен Bcme.
Благодарности на Адри за изнамирането му, сега ще му използвам и снимките, че моите не са толкова хубави, а пък и нещо сега не мога да качвам в пикбг.
Вагончето е 100% същото, както
предишното (Грег добре го беше наснимал пролетта), само че боядисано в цветове от 1988, т.е. в зелено.
Същото си остава и мнението ми за него - има вид на по-пипнат и по-детайлен от тилиг. Вътрешността е добре оборудвана. Поне на покрива има отдушници, а не е гол като пушка. До единия отдушник се вижда и монтажната му дупка, но това е само с правилните очила и от близо. Буферите определено не работят, но този път на един от четирите ламаринката, която трябва да играе ролята на пружина, е изкривена както трябва, т.е. допира се до опашката на буфера в изтеглено състояние. Ламаринките могат да се сменят за да станат работещи буфери, но след като има ККК защо им е пружина ...
По боята този път май нямам забележки. На червения имаше нещо странно във вида на боята и в оттичането и в някои ръбове, тук по моите разбирания е добре. Също така и като цяло визията на зелен вагон ми стои по-добре от червено-бял, ама това си е мое лично мнение.
В оборудването под пода голямата дебела тръба (май е за климатика) е ужасно крива. Също и една малка допълнително прикачена джвъчка. Разбире се това е лесно поправимо, а и отдолу не се вижда. Интересно че и на червения някои детайли под пода ми стояха накриво, но сега определено на зеления е още по-криво (или онези съм ги оправил без да забележа). Това поне се оправя лесно и безболезнено.
Накарая и една снимка заедно с последния също така зелен на Тилиг. Има видима разлика във шрифта, макар и да не е фрапираща. Като че ли на ACME е по-близо до шрифта на истинския, поне до колкото се вижда.
За съжаление снимките с Тилиг и отдолу ще се появят като се оправи пикбг. За сега ще карате на въображение. Все пак припомням и
другите три варианта на тилиг. Май станаха 5 модела на един и същи вагон. Честито.