Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Няколко полезни съвети към младите колекционери

<< < (4/9) > >>

Best Ripper:
И от мен малко уточнения... Това колко мащаба ще колекционира даден човек изключително зависи от паричните му средства... Ако може да отдели спокойно по 1000-1500 лева на месец, защо да не събира и в 5 различни мащаба?! Лично аз не виждам причина защо да няма и два различни мащаба на един макет.. какво пречи да има заедно HO и ТТ примерно... Някой да е виждал примерно как е организирано на нашенската гара Червен бряг? За незнаещите ще уточня - отпред е нормалната железница, след нейните коловози е "каубойският влак" - теснолинейната /нея май вече я затвориха поради пълна амортизация и безперспективност/, така че защо същото да го няма и на някой макет?
По отношение на съчетанието на различни фирми и епохи... Много ме съмнява да личат от 2 метра изпълнението на един и същи модел на две различни фирми... Единствено личат цветовете и боите, но в никакъв случай интериора на вагоните или разни дреболии от долната им страна... Смесването на епохи се разбира само от такива хобисти, които не са само хобисти, т.е. такива, които се интересуват от всякакви исторически сведения, справки, купища техническа литература покрай железниците, събиране на снимки още от зората на фотографията и т.н. Да, те могат да определят смесването и да не им изглежда добре... Обаче аз, а и много други хора, изобщо не ме интересуват безкрайните подробности около някой локомотив например.. Изобщо не ме интересува: кой и кога го е проектирал, кой, кога, къде и как го е произвеждал, колко бройки е произведено, къде са продавани, под колко и какви имена са били в Германия, Русия, Америка, Австралия или Патагония, колко са унищожени през Втората световна война, колко тежи истинската машина /в либри, фунтове, грамове, килограми и тонове/, колко вода /гориво/ събира /в тонове, литри и галони/, за колко часа, минути и секунди се пали котела, колко кила и фунта кюмюр /нафта/ гори на час, каква е колесната формула, колко милиметра, инча, фута и метра е диаметърът на всяко колело, за колко секунди вдига 50 км/ч /примерно/ без вагони, а за колко с 10 вагона, а за колко с 30 вагона... Това са мен е безсмислена информация и като не я знам - хич не ми прави впечатление състава на влака... Винаги купувам вагон или локомотив, съобразявайки се с личните си оценки за външния му вид.. ако ми хареса - купувам го, ако не ми хареса - не го взимам... И хич не ме интересува кой е производителят.. Защото както казах - шоуто е от търкалянето по линията, а не стоенето във витрината... За мен лично опитите са 101% реализъм в макета е безсмислено и лишено от логика - много добре се знае, че той е непостижим на практика и опитите в постигането му много често според мен се превръщат от хобизъм в мазохизъм... Ще лежа да сортирам разни камичета с точност до 0,1 мм и ще лежа после 5-10 месеца, за да налепя 3-4 шепи от тях по макета... Да бе, да... Див реализъм, няма защо... И накрая къде го реализма, когато около влакове от първа-втора епоха се мъдрят разни соц. возила като Трабантчета, Варени букове, Икаруси и Ифички... А едно от забавните неща на ЖП моделизма е възможността да смесиш "несмесваеми" неща - да объркаш в един кюп всите епохи...  ;) ;D

jopeto:
Рипера е прав, като изключим смесването на мащабите в един макет. Останових, че за да е най-истинка магията в  един макет, трябва да има и щипка нереалистичност. Трябва да си личи, че е пресъздадено!  А иначе притежавам 98% от локомотивите и вагоните произведени от Berliner TT Bahnen. Имам чисто СССР товарна композиция, имам DB, MAV, OBB, CSD пътнически и товарни влакоеве и си ме кефят. Епохата ми е DR IV и тя най-си ме кефи. Хубаеото и е, че тя обхваща най-разнообразен подвижен състав парна тяга, дизели и електровози, които са уникални, с интересни истории и съдби. Икаруси, Трабанти и др. подобни редом с западни коли. DR IV Епоха носи духът на промяната, краха на комунизма, обединението на Германия, падането на берлинската стена- най значимото събитие на 20 век. Аз съм си кръстил тая епоха "Good by Lenin"- на едноименнния филмов шедьовър. Тя си носи тоя дух, който е  запечатан и във филмите на Вим вендерс "Wings of desire" и  "Far a way so close" По това време може да се видят руски влакове с истеглящите се войски, стария неподменян състав на DR, новите вагони на DB с DR локомотиви, DB влакове, източноевропейски  междонаородни влакове, уникалните  S-bahn-ове. И всичко това на едно място - Берлин! Уникален микс в духът на времето!           
           

mill:
jope,ти си майна направо за завиждане

Сaprycorn:

--- Цитат на: Best Ripper link=topic=1125.msg15920#msg15920 date=1230483960 ---И от мен малко уточнения... Това колко мащаба ще колекционира даден човек изключително зависи от паричните му средства... Ако може да отдели спокойно по 1000-1500 лева на месец, защо да не събира и в 5 различни мащаба?! Лично аз не виждам причина защо да няма и два различни мащаба на един макет.. какво пречи да има заедно HO и ТТ примерно... Някой да е виждал примерно как е организирано на нашенската гара Червен бряг? За незнаещите ще уточня - отпред е нормалната железница, след нейните коловози е "каубойският влак" - теснолинейната /нея май вече я затвориха поради пълна амортизация и безперспективност/, така че защо същото да го няма и на някой макет?
По отношение на съчетанието на различни фирми и епохи... Много ме съмнява да личат от 2 метра изпълнението на един и същи модел на две различни фирми... Единствено личат цветовете и боите, но в никакъв случай интериора на вагоните или разни дреболии от долната им страна... Смесването на епохи се разбира само от такива хобисти, които не са само хобисти, т.е. такива, които се интересуват от всякакви исторически сведения, справки, купища техническа литература покрай железниците, събиране на снимки още от зората на фотографията и т.н. Да, те могат да определят смесването и да не им изглежда добре... Обаче аз, а и много други хора, изобщо не ме интересуват безкрайните подробности около някой локомотив например.. Изобщо не ме интересува: кой и кога го е проектирал, кой, кога, къде и как го е произвеждал, колко бройки е произведено, къде са продавани, под колко и какви имена са били в Германия, Русия, Америка, Австралия или Патагония, колко са унищожени през Втората световна война, колко тежи истинската машина /в либри, фунтове, грамове, килограми и тонове/, колко вода /гориво/ събира /в тонове, литри и галони/, за колко часа, минути и секунди се пали котела, колко кила и фунта кюмюр /нафта/ гори на час, каква е колесната формула, колко милиметра, инча, фута и метра е диаметърът на всяко колело, за колко секунди вдига 50 км/ч /примерно/ без вагони, а за колко с 10 вагона, а за колко с 30 вагона... Това са мен е безсмислена информация и като не я знам - хич не ми прави впечатление състава на влака... Винаги купувам вагон или локомотив, съобразявайки се с личните си оценки за външния му вид.. ако ми хареса - купувам го, ако не ми хареса - не го взимам... И хич не ме интересува кой е производителят.. Защото както казах - шоуто е от търкалянето по линията, а не стоенето във витрината... За мен лично опитите са 101% реализъм в макета е безсмислено и лишено от логика - много добре се знае, че той е непостижим на практика и опитите в постигането му много често според мен се превръщат от хобизъм в мазохизъм... Ще лежа да сортирам разни камичета с точност до 0,1 мм и ще лежа после 5-10 месеца, за да налепя 3-4 шепи от тях по макета... Да бе, да... Див реализъм, няма защо... И накрая къде го реализма, когато около влакове от първа-втора епоха се мъдрят разни соц. возила като Трабантчета, Варени букове, Икаруси и Ифички... А едно от забавните неща на ЖП моделизма е възможността да смесиш "несмесваеми" неща - да объркаш в един кюп всите епохи...  ;) ;D

--- Край на цитат ---
Ей, да  си жив и здрав, че ми отвори очите :)
А аз толкова години да робувам на някакви си там администрации, епохи, фирми и какви ли не исторически и технически данни. И как да не се сетя да смесвам маШтабите :-[ Вярно е, че вагончетата от ТТ малко може да дрънчат, ако ги карам върху релсите на НО, но важното е да има движение ;) Кееееф

XRISTO:
А-а-а-а, ще дрънчат, зер! Няма да дрънчат! Слагаш отвътре на НО релсите още два профила и кеф ти ТТ - кеф ти НО.Пък ако искаш и за N можеш да навреш.  ;D ;D ;D Даже можеш с локомотив HO да влачиш "N" вагони.  ;D ;D ;D

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия