Автор Тема: Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf  (Прочетена 19262 пъти)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #15 -: 04 Март 2009, 20:52:45 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1164.msg20465#msg20465 date=1236167462
Работата по този модел започна през лятото на 1995 година, и беше завършена през лятото на 1996- малко повече от година работа по един модел. Концепцията на задвижването беше много оригинална- двигател в тендера, който посредством "САМОРАЗТЯГАЩ" кардан предава движението на локомотива. Освен това, стандартната 55-ца на Пико получи нови тръби по котела, нови щанги, пароразпределение, спирачни колодки и спирачната лостова система, светещи предни и задни фарове, водна помпа и водоподгревател, арматурно табло в кабината, площадка със странични врати между тендера и кабината, курц куплyнг между тендера и машината, лостовата система, която отваря и затваря водните капаци на тендера и още един куп екстри, които дори и най-скъпите месингови фирми не произвеждат!!!
 Спомням си първото представяне на този модел- беше сложен в кутия на Fleischmann, и повечето от нас се подлъгахме, че моделът е на тази фирма (тогава не го бяхме виждали на живо)! ...

Добре че ни е на разположение феноменалната памет на Ясен, иначе сме за никъде ... 

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #16 -: 05 Март 2009, 08:23:28 »
От постовете на двама души тук , си правя малки статийки в текстовия редактор!!!
Това са Васко и Ясен!!!
 :clapping: :clapping: :clapping:

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #17 -: 05 Март 2009, 08:38:21 »
За Васко или добро или ... още по-добро  :polling: :locomotive: :good: :drinks:

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #18 -: 26 Септември 2010, 04:23:13 »
КАЛИО, очаквам продължение на представянето на тези уникални модели. Васкопф е един страхотен талант и огромно богатство за нашето хоби. Имам честа лично да го познавам и винаги след разглеждане на неговата колекция съм си тръгвал като замаян от видяното там. Напълно споделям казаното от Каприкорн че редовите производители Рокo, Флайшман, Лилипут са му далеч от нивото... 

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #19 -: 26 Септември 2010, 15:24:51 »
Цитат на: anubis link=topic=1164.msg46412#msg46412 date=1285464193

КАЛИО, очаквам продължение на представянето на тези уникални модели. ...


Съвсем скоро ще има продължение в темата, почти готови са няколко суперосани локомотива, но от последните модели.

Идеята беше да караме наред и сканирахме едни стари ленти и там нещата са ОК! Но по едно време ударихме на камък - не откриваме лентата за BR 41, имаме само хартиени снимки и май ще сканираме самите тях - с доста добро качество са. Няма я нито при мен, нито при Васко и ако някой има по-пресни спомени от нас, да си казва, възможно е да е снимал и някой друг тогава, примерно Валери ... знам ли ... и да е дал само снимките.
Т.ч. очакват се единствено снимките на тоя модел и както Ясен е обещал - ревюто от самия него - помни повече подробности от самия автор.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #20 -: 01 Февруари 2012, 23:25:49 »
Да продължим темата!
Имаше в бившата ГДР едни състезания по ж.п. моделизъм, където моделите бяха разделени в категории и подкатегории. За локомотивите беше отредена категия А, и съответните подкатегории А1, А2 и А3. В категорията А1 състезателят трябваше да изработи всички части сам, единствено му се позволяваше да ползва фабрични колооси, буфери, куплунзи, двигатели и зъбни колела. В категорията А2 участниците имаха право да използват всякакви части от фабрични локомотиви, но да се получи нова локомотивна серия. При категория А3, състезанието беше т. нар. суперосване на фабричен модел. Както вече Сашо писа, всички модели на нашият приятел Васко биваха "суперосвани" и то толкова професионално, че ако се явяваше на състезанията в ГДР, щеше да бъде винаги носител на първа награда!
Ще си позволя да публикувам няколко непрофесионални снимки на суперосани модели от Васко.
На вашето внимание BR 05 Liliput






По-наблюдателните от вас сигурно са забелязали допълнителния кривошип на трета колоос отляво, който задейства един лостов механизъм, който задвижва мазилната помпа. Трябва да отбележа, че този механизъм е действащ, и че никой производител на модели (дори фирми като Микро Метакит и Микро Файнмеханик) не е успял да го направи в НО!
« Последна редакция: 12 Февруари 2012, 23:01:40 от Сaprycorn »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #21 -: 01 Февруари 2012, 23:55:56 »
Когато се върнах към хобито преди 20 години, най-напред се запознах с Адри. Адри пръв ми разказа за легендарния Васко, който бил много голям майстор и (цитирам дословно) си боядисвал колелата на парните локомотиви в червено! Аз разбира се се зачудих, защо трябва някой да боядисва колелата в червено, когато те са си червени и без да се боядисват. Трябваше да мине още една година, докато се запозная лично с Васко, и да видя неговите локомотиви с боядисани в червено колела...
Вижте ги и вие


« Последна редакция: 12 Февруари 2012, 23:07:25 от Сaprycorn »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #22 -: 02 Февруари 2012, 00:01:55 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1164.msg72286#msg72286 date=1328131549
По-наблюдателните от вас сигурно са забелязали допълнителния кривошип на трета колоос отляво, който задейства един лостов механизъм, който задвижва мазилната помпа. Трябва да отбележа, че този механизъм е действащ, и че никой производител на модели (дори фирми като Микро Метакит и Микро Файнмеханик) не е успял да го направи в НО!

При T8 на Brawa също е подвижен:
http://www.youtube.com/watch?v=fgIUBIt7B9I

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #23 -: 02 Февруари 2012, 00:11:10 »
Пак в онези славни години колекционерите се разделяха на две големи групи. В първата малобройна група влизаха богоизбраните, които имаха 41-ца, а във втората група бяхме тези, които нямахме, но искахме да имаме BR 41 :) :) :)
Васко не само че имаше 41-ца, но и неговата вървеше най-тихо от всички, светеше най-силно от всички и беше най-лъскавата и с най-червените колела (с шайбички) :) :) :)



« Последна редакция: 12 Февруари 2012, 23:50:49 от Сaprycorn »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #24 -: 02 Февруари 2012, 00:47:52 »
И като се отвори дума за 41-ци, ето какво сътвори нашият приятел през 1997 година. Това беше неговият първи локомотив в категорията А2.
За проекта бяха необходими следните донори: една 41-ца на Пико, един котел от 03 на Ревел, комплект крила "Вагнер" от 01 на Ревел и едно моторче РФ 320 на Мабучи. Работата продължи около година. Целият котел беше гладко изпилен и абсолютно всички тръби, дръжки и кранчета по него изработени и монтирани отделно. Невероятна работа падна по оформянето на крилата и кабината. Всяко колело беше преработено по следната система: избиване от оста, шлайфане, полиране и оксидиране на реборда и бандажа, набиване в оста, изработване и монтиране на шайбичката и боядисване с аерограф. Тендерът получи нов двигател- Мабучи РФ 320, куплунг с кинематика между машината и тендера, както и кинематика на тендерния куплунг. Старите фенери на тендера бяха изпилени и заменени с нови, които стоят леко издадени пред буферната греда, както и допълнително поставен трети фар отгоре. Едва ли бих могъл да изброя, без да пропусна някоя от многобройните тръби и лостове, допълнително изработени и монтирани по рамата на локомотива. Фабричните бленди на талигите на тендера бяха изрязани и заменени с блендите на Ревел... Не, не мога да изредя всичко, което Васко направи по тази машина, въпреки, че бях пряк свидетел на целия процес на изработката.
Вижте няколко снимки:



 :hi: :hi: :hi:
« Последна редакция: 12 Февруари 2012, 23:54:23 от Сaprycorn »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #25 -: 02 Февруари 2012, 01:31:43 »
След 41-цата, Васко стартира и един много предизвикателен проект, а именно локомотив 45 001. Тук вече става дума за 7 осна машина с 5 осен тендер, които да се впишат в 380 мм радиус- задача трудна за изпълнение!
Частите, необходими за проекта, бяха следните- две 41-ци на Пико, два котела от 01 на Ревел, два чифта крила от 01 на Ревел, две пътеходни от 01 на Ревел, един тендер от 18 505 на Ревел, един мотор РФ 370 на Мабучи и около година и половина работа.
Първото притеснение беше, дали локомотивната кола тип 1-5-1 (но с база много по-дълга от другите 5-осни локомотиви) ще се впише в малкия радиус. За целта си спомням, че Васко изобрети специални връзки между сцепните щанги, които държаха щангите в една равнина и се "чупеха" във вертикална посока. Следващата крачка беше изработването на котела, пътеходното (с метална арматура отдолу), кабината и крилата- все части, които са характерни само и единствено за локомотивите 45 001 и 45 002 и които не се срещат при никоя друга серия!
Другото огромно предизвикателство беше 5-осния тендер, какъвто дотогава не бяхме виждали на модел. Васил измисли и изпълни по най-перфектния начин задвижването на трите твърдо лагерувани оси, а двуосната талига я направи със малък страничен разбег на централния болт, само токоснемаща. За пръв път при този модел, Васко реализира курцкуплунг между машината и тендера, който има кинематика и към машината, и към тендера! За пръв път при този модел бяха изработени новите шайби за колелата с по три дупчици- една голяма в средата и две по-малки отстрани! За пръв път пясъчните тръби достигнаха до глава релса, точно пред двигателните колела (при това рамата е "чупеща")! Тук към обработката на колелата беше добавен и нов момент- изтъняване на спиците!
Едва ли моите снимки са достатъчни за да илюстрират този колосален труд, но все пак вижте ги:









На последната снимка Васко искаше да се видят нитовете на тендера, просто защото са правени на ръка...
« Последна редакция: 13 Февруари 2012, 00:44:22 от Сaprycorn »

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #26 -: 02 Февруари 2012, 04:22:36 »


И отново ювелирно изработената мазилна помпа- запазената марка на Васкопф. Затаяваш дъх  :hi: :hi: :hi:  Покрай перфектната изработка  не може да остане незабелязан фактът, че Васко не копира серийните производители и винаги намира оригинални свои решения за всеки проблем, които впоследствие се оказват най-доброто за дадения случай.
И да не забравя да честитя на  Каприкорн неговия 20-годишен юбилей от завръщането му в хобито  :drinks: 
« Последна редакция: 02 Февруари 2012, 06:27:02 от anubis »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #27 -: 02 Февруари 2012, 10:17:55 »
Гледам, гледам и не вярвам на ушите си. Бая леб има да изручаме още.

 :swoon: :swoon: :swoon:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #28 -: 02 Февруари 2012, 10:32:36 »
Ако се вгледате много внимателно, ще видите обърнатия противовес на втора сцепна колоос. Това е заради шатуна на третия (вътрешния) цилиндър на парната машина. Но как точно успя Васил да преработи обикновените колела от 41-ца на такива с обърнат противовес, така си остана загадка за мен!

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #29 -: 02 Февруари 2012, 18:23:59 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1164.msg72302#msg72302 date=1328171556
Ако се вгледате много внимателно, ще видите обърнатия противовес на втора сцепна колоос. Това е заради шатуна на третия (вътрешния) цилиндър на парната машина. Но как точно успя Васил да преработи обикновените колела от 41-ца на такива с обърнат противовес, така си остана загадка за мен!

Има какво още да се желае :bb2: :on_the_quiet: