Автор Тема: Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf  (Прочетена 19260 пъти)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« -: 06 Януари 2009, 15:05:35 »
Отварям аз тая тема поради категоричния отказ на главния герой да се занимава и с това, двамата с Жоро поемаме нещата в свои ръце.

Най-кадърният хобист в страната трябва все пак да  бъде представен по подобаващ начин, в любимото хоби той е вложил многото страст, труд, време, усилия и средства, а най-хубавото е, че резултатите винаги са невероятни във всяко едно отношение. Веднъж  Стоянчо като видя какво е направил на някакъв модел, каза - Производство "Васкопф"! - по аналогия с локомотивната фабрика "Шварцкопф" и това е невероятно точно попадение, или определение, та оттам идва и никът му тук.
Една от причините които изтъква при отказа за представянето си е, че "нищо кой знае какво не е направил, само няколко локомотива", но не е съвсем така, дори въобще не е. Няма нещо което да не е пипнал, даже да не забележиш външно някаква интервенция, в един момент когато моделът потегли с безшумния си бавен и плавен ход, ти направо се стъписваш. С други думи освен всичко останало има винаги и други скрити изненади "под капака", които откриваш после, или както казва Ясен - "Ако ROCO си видят васковите локомотиви, няма да си ги познаят!". И не е само това, в отделна тема ще се опитам да изредя всички известни ми дейности по т.н. от самия него "суперосване" на моделите.
За Васко е трудно да се говори, защото много трябва да се каже, просто трябва да се види ... и чуе!

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #1 -: 06 Януари 2009, 15:12:55 »
Започвам с последната му придобивка с доставчик дядо Коледа:
BR 5620-30 (pr. G 82) - двуцилиндрова пруска 56-ца на Fleischmann. Преди година Дориян взе точно такава и вече съм писал за нея, но ще повторя някои факти: За 8 години са произведени 850 локомотива, което е внушително количество дори и за самата Германия и това го прави един от основните товарни локомотиви за времето си. Конкретния модел стои на ръба между двете епохи, което се вижда от датата на ревизия и носи белезите и на двете - ново серийно означение, но зелен цвят, кафяво задвижване, големи фарове и тънки буфери.
Локомотивът има и 3-цилиндров вариант BR 561 (pr. G 83) с 85 броя и е нещо средно между G 82 и 5-осния 3-цилиндров G12 (BR 5810-21) - БДЖ серия 13, или т.н. у нас "Фриц".
G 82 и G 83 се явяват малките сестри на големия брат G 12 и за това някои ги наричат "малък Фриц", Васко също. Ми да му е честито!
Доскоро фимата Fleischmann беше недолюбвана от Васко, не за друго ами поради факта, че моделите са потчи неразглобяеми, с вградени в обикновено метални рами огромни и виждащи се двигатели и ...... Васко няма какво там да преправи или супероса, понякога не може дори и да разглоби. Казвах му че фирмата произвежда здрави "макетаджийски" локомотиви - само слагаш и караш, но това не означава че трябва да я отписва съвсем. Напоследък отношението му към нея се е променило, променило се е обаче и производството й - няма ги вече огромните стари двигатели например и т.н.
Моделът вече е с декодер със звук, въпреки че за такъв не е предвидено място и поставянето му е било доста сложно.





















Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #2 -: 06 Януари 2009, 15:24:10 »
Аз тутакси ще добавя към моделите на Васко и вече придобилата известност моя 14-ка, на която именно Васко й промени премяната (боята), та придоби този така нашенски вид. Евала ще кажа само!







За такава работа коментари не могат да се правят, защото просто няма подходящи думи.  :fan:

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #3 -: 06 Януари 2009, 15:30:08 »
Цитат на: CALLlO link=topic=1164.msg16556#msg16556 date=1231247135
"нищо кой знае какво не е направил..."

Това сериозно ли го е казал ? Ще се самообеся или ще изчезна безкрайно, както беше казала една велика мислителка  :lol:

А за Васко... само който го познава лично, може да има някаква МАЛКА идея за неговите ГОЛЕМИ способности! Без Васко, хобито нямаше да е това, което е... И аз лично съм горд, че го познавам!  :yes:  :dance:  :good:

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #4 -: 06 Януари 2009, 15:57:50 »
:) aз поемам ангажимента естествено Васко да е съгласен да снимам и покажа на всички BR45 машина правена изцяло плюс двигателя от Васко ... и мога да кажа, че се е справил по добре, от Liliput.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #5 -: 06 Януари 2009, 16:01:44 »
Тук освен суперлативи , друго не може...
И представянето на новата му машина (която сигур "вече не е това което беше") е на мнооого високо ниво (снимки и коментари)...
Всъщност , така и трябва да бъде , когато става въпрос за Васко!!!

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #6 -: 06 Януари 2009, 16:11:58 »
Като никога досега - малко баварки  :yes:

Най-баваркият локомотив бързоходният S3/6



















S3/6 има главно 4 разновидности, горе е показан първият вид с типичната аеродинамична остра кабина, при останалите варианти този елемент липсва.
Администрацията е ЖЖК, но съм го сложил за по-добро илюстриране на серията с отделните варианти.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Вид
----
1)
2)
3)
4)
Подсерия
-----------
    184
    184
    184-5
    186
Произвеждани
----------------
   1908 - 1918
   1912 - 1913
   1923 - 1931
   1953 - 1956
Броя
------
  71
  18
  52
  30
Сц. колооси
-------------
     1870
     2000
     1870
     1870
  Особеност
--------------
остра кабина


Реко от 185
          Запазени
----------------------
     18 427, 18 478
           18 451
18 505, 18 508, 18 528
     18 612 (18 520)
------------------------------------------------------------------------------------------------

Всички локомотиви са произведени от баварската фирма MAFFEI, с изключение на последната партида строена 30-31 г. от фирмата HENSCHEL, по лиценз на MAFFEI. Както вече се разбира, производството е продължило 6 години след началото на 2-ра епоха, въпреки навлизащите отдавна и с всичка сила унифицирани (Einheits) серии. Това са били най-луксозните возила за времето си. Номерацията на двата вида 184 е малко непоследователна, понеже са произвеждани едновременно.

Следва втория вариант и това е старо производство на Liliput отпреди 25 години.
Моделът е на етап "чака пръскане", надписите са защитени с лепенки. Добавените екстри от собственика личат много добре, това са ония белите неща - пред свободната колоос, удължението навътре на изрязаната от производителя пещ, връзката между машината и тендера, както и дръжките за маневриста под буферите и т.н. и това са само нещата които се виждат. Когато един ден се пръсне, белите екстри няма да личат като сега. Този вариант на локомотива е с най-големите колела 2000 mm.










Дабъл:







Ето и третия вариант на една по-стара снимка:

« Последна редакция: 14 Февруари 2009, 02:23:44 от CALLlO »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #7 -: 06 Януари 2009, 17:36:09 »
Цитат на: ivo link=topic=1164.msg16563#msg16563 date=1231250270
:) aз поемам ангажимента естествено Васко да е съгласен да снимам и покажа на всички BR45 машина правена изцяло плюс двигателя от Васко ... и мога да кажа, че се е справил по добре, от Liliput.
Сравнението Vaskopf-Liliput e неудачно в случая. По-правилно е да сравняваме Vaskopf c фирми като Micro-Metakit (никак не пресилвам с това сравнение) :clapping:

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 631
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #8 -: 06 Януари 2009, 19:08:28 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1164.msg16581#msg16581 date=1231256169
Цитат на: ivo link=topic=1164.msg16563#msg16563 date=1231250270
:) aз поемам ангажимента естествено Васко да е съгласен да снимам и покажа на всички BR45 машина правена изцяло плюс двигателя от Васко ... и мога да кажа, че се е справил по добре, от Liliput.
Сравнението Vaskopf-Liliput e неудачно в случая. По-правилно е да сравняваме Vaskopf c фирми като Micro-Metakit (никак не пресилвам с това сравнение) :clapping:
Мисля че още малко умения и би постигнал качеството на мойте модели в БДЖ :party:


 :lol: :lol: :lol:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #9 -: 06 Януари 2009, 20:11:12 »
 :yahoo:
един е бог Васкони,
но на БДЖ е Тони! :dance1: < walk like an Egyption

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #10 -: 26 Февруари 2009, 01:25:30 »
Спомням си, че когато се запознах с Васко и видях неговите модели, представите ми за хоби се промениха в огромна степен!
По времето, за което говоря, той все още нямаше западни модели, но това което правеше с Пиковските, беше уникално!!!

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #11 -: 04 Март 2009, 11:55:35 »

BR55 PIKO Umbau von Lokomotivfabrik Waskopff

До тук нещата бяха по-скоро за раздел "Похвали се", но да караме полека в посока по същество.

Предоставяме на вашето внимание първия по-сериозен проект на нашия приятел. Това е сериозно преработена както се разбра пиковска 55-ца още преди повече от 10 години и тогава друг освен него не беше наличен, а локомотив BR 5525-56 (pr. G81) се оказва важен и основен за времето си с внушителните 5 155 броя.
До тогава Васко се ограничаваше с, както той сам ги наричаше обикновени, но задължителни "суперосвания" на всичките си локомотиви и вече беше набрал достатъчно опит и желание да се хвърли в нещо по-голямо. Голямо, голямо, че колко голямо!?! - нали за да се захванеш с нещо голямо ще трябва да се пробваш предварително на нещо по-малко. И така по-малкият пробен голям проект беше решено да е добре познатата ни на всички пиковска 55-ца.
И ето какво се получи:





Тук най-добре се виждат отстранените пластмасови ребра по рамата за окрепване на старото
задвижване със зъбни колела ... и на тяхно място появилото се нитоване на рамата:













Оригинално стърчащите надолу зъбни колела на модела са идеална прахосмукачка
за всякакъв макет и тук проблемът е решен напълно направо така:







При други обстоятелства ако тендерът е задвижен и такава предавка заводски съществува - кардан към машината за задвижване и на нея, тя мигом бива премахната и локомотивът остава само на тендерно задвижване. Но тук има проблем - тендерът е много малък и дори напълнен максимално с тежести не би могъл да тегли много. И затова конструкторът избира вариант с кардан, а тендерът само ще токоснема:





И малко висш пилотаж, надявам се разочаровани няма да има, все пак това е H0





Ако е, да е!






Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #12 -: 04 Март 2009, 13:51:02 »
Работата по този модел започна през лятото на 1995 година, и беше завършена през лятото на 1996- малко повече от година работа по един модел. Концепцията на задвижването беше много оригинална- двигател в тендера, който посредством "САМОРАЗТЯГАЩ" кардан предава движението на локомотива. Освен това, стандартната 55-ца на Пико получи нови тръби по котела, нови щанги, пароразпределение, спирачни колодки и спирачната лостова система, светещи предни и задни фарове, водна помпа и водоподгревател, арматурно табло в кабината, площадка със странични врати между тендера и кабината, курц куплyнг между тендера и машината, лостовата система, която отваря и затваря водните капаци на тендера и още един куп екстри, които дори и най-скъпите месингови фирми не произвеждат!!!
 Спомням си първото представяне на този модел- беше сложен в кутия на Fleischmann, и повечето от нас се подлъгахме, че моделът е на тази фирма (тогава не го бяхме виждали на живо)!
Сега, когато вече има много модели на Fleischmann в България, може спокойно да се сравнят, и да се види огромната разлика (в полза на Васко)!
Надявам се Сашо скоро да публикува снимки и на другите модели MADE IN VASKOPF

fyut

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #13 -: 04 Март 2009, 15:27:25 »
 :hi: От това което видях +++++ в полза на Vaskopf. Моите уважения!!!!!!!!!! :yes: :yes: :yes:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
« Отговор #14 -: 04 Март 2009, 16:00:03 »
Лудница!!! И ако това е само репетиция не ми се мисли представлението какво ще е.  :swoon: