Много ми е смешно, че моделистите и железничарите определят епохите по съвсем различни критерии: за моделистите епохите са периоди от време, докато железничарите ги определят съобразно конструктивни концепции, използвани при строителството на даден подвижен състав. Не са редки случаите на строене на подвижен състав по концепции от преди 1-2 епохи. Примери много: един от прототипите на серия 42 - 42.002, построен през 1943г, е с Бротанов котел. Към каква епоха ще го причислите при положение, че такива котли са поставяни на локомотиви до 10-те години на 20в, след което концепцията е изоставена като непригодна? Или нашите 48.04-06, строени през 1949-50г по концепция от преди 25 години? Или серия 17.00, строена до 1922г, по време, когато паропрегревателите отдавна са задължителен компонент на всички локомотиви и системата Wulf-Compound е изоставена? Или едни руски машини (серията ще дам по-късно че не я помня), правени през 50-те години по конструкция от самото начало на 20в? Или пък съвсем новопроектирания модерен английски парен локомотив, чийто първи екземпляр влезе в редовна експлоатация в края на 2008г?