Тези светофори се използват в немската Hp сигнална система, разпространена по немските железници.
1. Предупредителен светофор - слага се на някакво разстояние пред останалите светофори, за да предизвестява показанието им (в реални условия поне 1000м). Има три показания:
-Следващият светофор даден за прав коловоз - двете зелени светлини;
-Следващият светофор даден за отклонение с намалена скорост до 40км/ч - горната зелена с долната жълта светлина;
-Следващият светофор затворен, движение с готовност за спиране пред затворения светофор - двете жълти светлини;
2. Обикновен забранителен светофор с две възможни показания (червено/зелено) - може да се използва за изходен светофор от гара, когато влак преминаващ покрай него няма как да премине по отклонение на стрелка (заминаване от правия коловоз), също се ползва за блок-сигнал (ограждане на блок-участък от линията, където стрелки няма, включително ограждане на дълги тунели и мостове, но те рядко се ограждат със светофори);
3. Светофор, който може да дава показание "преминаване по отклонение с намалена скорост до 40км/ч" (зелена и жълта светлина едновременно), когато влакът ще премине по отклонение (кривата част) на поне една стрелка. Това показание предписва намалена скорост, но светофора може да дава и разрешително показание "преминаване по прав коловоз с максимална скорост" само с една зелена светлина, когато влакът ще премине по правата част на всички стрелки;
4. Аналогично на (3), но комбиниран с маневрен сигнал. При дадено разрешение за маневрено придвижване, свети само едната червена (иначе светят и двете) и двете бели светлини. Разрешението за маневрено придвиждане важи до следващия маневрен светофор.
5, 6 и 7 са същите като 2, 3 и 4, но комбинирани с предупредителен светофор за следващия сигнал. Когато са затворени (светят червено), долната предупредителна част изобщо не свети. И трите сигнала могат да се ползват, когато не е целесъобразно поставяне на отделен предупредителен сигнал за следващия светофор (например при малко разстояние между светофорите). Използват се и като входни светофори на гари, като предупредителната им част предизвестява за показанието на изходния светофор от коловоза, към който се движи влакът.
8. е същото като (3).
Повече за Hp сигналната система тук: -
http://www.sh1.org/eisenbahn/shhp.htm