Автор Тема: Сигнали  (Прочетена 11375 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Сигнали
« Отговор #15 -: 22 Февруари 2008, 08:23:29 »
Благодаря , като направя чертежи ще ги кача тук!

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Сигнали
« Отговор #16 -: 22 Февруари 2008, 09:03:14 »
Цитат на: pavel75 link=topic=134.msg2225#msg2225 date=1203660850
дали размерите са реални. излиза, че цялата височина на светофора е 6 метра?
Височината варира, но е горе-долу толкова.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: Сигнали
« Отговор #17 -: 18 Май 2008, 09:46:26 »
Ами тука ми се струва най-подходящо да попитам:
-Този светофор къде се поставя и как се тълкуват сигналите му?




bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Сигнали
« Отговор #18 -: 21 Май 2008, 15:00:32 »
Цитат на: bdz43r link=topic=134.msg2216#msg2216 date=1203611469
Това мога да предложа:
http://bgrail.info/sv.gif
След като разгледах отблизо и премерих един истински светофор, мога да потвърдя горните размери.
Цитат на: XRISTO link=topic=134.msg5425#msg5425 date=1211093186
Ами тука ми се струва най-подходящо да попитам:
-Този светофор къде се поставя и как се тълкуват сигналите му?

http://img263.imageshack.us/img263/6244/48881878nz2.png
Горният светофор е по немската Hp сигнализация, която се използва само в Германия. Горната му табела с червена и зелена светлина има само две показания:
 -Червено - забранено преминаването на светофора. При това положение долната табела не свети изобщо;
 -Зелено - разрешено движение с максимална скорост. Това означава, че поне до следващия светофор, влакът ще се движи само по главни коловози и няма да преминава по отклонението (кривата част) на нито една стрелка. Затова този светофор трябва да се използва само на места, където влаковете не могат да преминат по отклонение, защото не може да им се подаде съответното показание. То изисква на горната табела да има и жълта светлина.

Долната табела има две зелени и две жълти светлини и дава информация за показанието на следващият светофор (предупреждава). Тя има три показания:
 -Две зелени - следващият светофор е отворен за преминаване с максимална скорост (съответно на следващият светофор горната табела свети зелено);
 -Две жълти - следващият светофор е затворен. Разрешено е движение с максимална скорост, но с готовност за спиране (следващият светофор свети червено);
 -Една зелена и една жълта (както е показано и на снимката) - следващият светофор е отворен за преминаване по отклонение с намалена скорост. В този случай следващият светофор свети зелено и жълто (но на горната табела).

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: Сигнали
« Отговор #19 -: 21 Май 2008, 19:57:41 »
Благодаря,а дали някъде ги има всичките немски светофори описани на български,че да прочета и освен как да ги пускам да светят и да знам къде какъв трябва да сложа?

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Сигнали
« Отговор #20 -: 16 Април 2013, 16:49:52 »
1.Тези двата,очевидно са с една и съща функция.Но,каква е тя?





2.На този също каква е функцията?

до колкото разбирам е някакъв отпътуващ/изходен сигнал,но къде точно се слага...?



3.В депо,въобще слагат ли се светофори за извършване на маневра?Ако да,кои?  :hi:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Сигнали
« Отговор #21 -: 16 Април 2013, 17:33:46 »
1. Това са т. нар. ограничаващи или охраняващи маршрута светофори (Schutzsignale). Отговарят донякъде на нашите маневрени сигнали, но с някои условности.
Когато светят двете червени светлини е забранено преминаването на всякакви возила и обратно - когато светят двете бели е разрешено преминаването. При маневра действат като маневрени сигнали, разрешавайки придвижване до следващия такъв сигнал (който от своя страна може да разреши до по-следващия и т. н.).

При влаково движение с редовен изходен сигнал (зелено и/или жълто на изходен светофор), всички такива охраняващи сигнали по трасето на влака светят с двете си бели светлини (тук е разликата с нашите маневрени, които в този случай светят синьо - забранена маневра и се игнорират). При това положение, двете червени са заповед за спиране и на влаковите движения, което нормално не би трябвало да се случва.

Когато свети само горната бяла светлина, този сигнал трябва да се игнорира. Това се използва на големи гари, където по протежение на коловозите има наредени такива сигнали, чрез които при нужда коловозът може да се разделя на части с дължина според случая, съответно да се приемат два влака от противоположни посоки. Един сигнал свети с двете си червени светлини и показва до къде е разрешено движението, а всички преди него - само с една бяла и се игнорират.

Мачтовият вариант позволява по-добра видимост и се ползва при по-малък брой и по-раздалечени коловози. В гарите между стрелките се ползва приземният вариант. По коловозите на покритите гари има и такива, висящи отгоре.

Табелата бяло-червено-бяло предписва условията за преминаване на сигнала при забранително показание - в случая само при подаден (в т. ч. устен) сигнал от стрелочник/ръководител-движение или поканителен сигнал (мигащо бяло).

2. Това е разрешение за потегляне на пътнически влак, равносилно на нашият сигнал "Готово", подаван от началник-влака или ръководител-движение. Кондукторът (или там каквато длъжност се води) го задейства чрез квадратен ключ от малко табло на перона и веднага след това се качва във влака. Машинистът изчаква няколко секунди, затваря вратите и потегля. Не навсякъде има такива сигнали, а където ги има най-често са комбинирани с изходните. Самостоятелни има и по пероните, там където могат да се виждат добре от машинистите на по-къси влакове, които спират по-назад.

3. В почти всички случаи вътре в депото няма светлинни сигнали, освен на изходите, където има маневрени сигнали, разрешаващи излизане от депото към прилежащата гара. Ако в депото има дистанционно управлявани стрелки, възможно е пред тях да има маневрени сигнали, но не е задължително. Това може да се види най-вече около изходите на депото, докато навътре в него стрелките са винаги ръчни и без всякакви сигнали.
« Последна редакция: 16 Април 2013, 17:46:20 от bdz43r »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Сигнали
« Отговор #22 -: 16 Април 2013, 17:49:30 »
Подобен на този сигнал по т.1 със същите показания и значения има в Димитровград ЮЖ (Сърбия).