Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Сигнали

<< < (5/5)

gregary:
1.Тези двата,очевидно са с една и съща функция.Но,каква е тя?





2.На този също каква е функцията?

до колкото разбирам е някакъв отпътуващ/изходен сигнал,но къде точно се слага...?



3.В депо,въобще слагат ли се светофори за извършване на маневра?Ако да,кои?  :hi:

bdz43r:
1. Това са т. нар. ограничаващи или охраняващи маршрута светофори (Schutzsignale). Отговарят донякъде на нашите маневрени сигнали, но с някои условности.
Когато светят двете червени светлини е забранено преминаването на всякакви возила и обратно - когато светят двете бели е разрешено преминаването. При маневра действат като маневрени сигнали, разрешавайки придвижване до следващия такъв сигнал (който от своя страна може да разреши до по-следващия и т. н.).

При влаково движение с редовен изходен сигнал (зелено и/или жълто на изходен светофор), всички такива охраняващи сигнали по трасето на влака светят с двете си бели светлини (тук е разликата с нашите маневрени, които в този случай светят синьо - забранена маневра и се игнорират). При това положение, двете червени са заповед за спиране и на влаковите движения, което нормално не би трябвало да се случва.

Когато свети само горната бяла светлина, този сигнал трябва да се игнорира. Това се използва на големи гари, където по протежение на коловозите има наредени такива сигнали, чрез които при нужда коловозът може да се разделя на части с дължина според случая, съответно да се приемат два влака от противоположни посоки. Един сигнал свети с двете си червени светлини и показва до къде е разрешено движението, а всички преди него - само с една бяла и се игнорират.

Мачтовият вариант позволява по-добра видимост и се ползва при по-малък брой и по-раздалечени коловози. В гарите между стрелките се ползва приземният вариант. По коловозите на покритите гари има и такива, висящи отгоре.

Табелата бяло-червено-бяло предписва условията за преминаване на сигнала при забранително показание - в случая само при подаден (в т. ч. устен) сигнал от стрелочник/ръководител-движение или поканителен сигнал (мигащо бяло).

2. Това е разрешение за потегляне на пътнически влак, равносилно на нашият сигнал "Готово", подаван от началник-влака или ръководител-движение. Кондукторът (или там каквато длъжност се води) го задейства чрез квадратен ключ от малко табло на перона и веднага след това се качва във влака. Машинистът изчаква няколко секунди, затваря вратите и потегля. Не навсякъде има такива сигнали, а където ги има най-често са комбинирани с изходните. Самостоятелни има и по пероните, там където могат да се виждат добре от машинистите на по-къси влакове, които спират по-назад.

3. В почти всички случаи вътре в депото няма светлинни сигнали, освен на изходите, където има маневрени сигнали, разрешаващи излизане от депото към прилежащата гара. Ако в депото има дистанционно управлявани стрелки, възможно е пред тях да има маневрени сигнали, но не е задължително. Това може да се види най-вече около изходите на депото, докато навътре в него стрелките са винаги ръчни и без всякакви сигнали.

KRAKOMOBILA:
Подобен на този сигнал по т.1 със същите показания и значения има в Димитровград ЮЖ (Сърбия).

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия