Автор Тема: :) За любителите на ПАРАТА ...  (Прочетена 390686 пъти)

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #15 -: 06 Февруари 2009, 14:34:22 »
Хахахахахах много добра снимка  :haha: :haha: :haha:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12306
  • Рейтинг: 1321
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #16 -: 06 Февруари 2009, 14:38:00 »
Бе то и аз се загледах , ама казвам си , той е по цифровите парни , дали не иска и този да го пусне на DCC!!! :yahoo: :hi: :lol:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6711
  • Рейтинг: 1087
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #17 -: 06 Февруари 2009, 14:47:45 »


Ауууу какво виждамммм ?



Корицата на календара за 2010 !!!

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1016
  • Рейтинг: 265
    • bgrail.info
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #18 -: 06 Февруари 2009, 14:56:45 »
Цитат на: pach link=topic=1380.msg18991#msg18991 date=1233843551
Този с тръбите май - доколкото знам от Стефан Стоичков е с прогорените димогарни тръби при едно екстрено изсилване (изкачване) да спаси от обратно изпускане ,  композиция с два електровоза в оставащите 5-6 км преди Карлово , тъй като изключват предпазителите по контактната мрежа заради счупване на токоснемател на единият електровоз .
Парният е бил помощна машина ли ,що ли и персонала се е озорил , да не би да падне налягането на парата точно когато са на зора...
(това ми е разказано , но колко е истина друг да каже...)
Това като развален телефон е станало. Историята със счупен пантограф преди Карлово няма нищо общо с истината. 16.01 не е стъпвала в Карловския район през последните 3 години, още по-малко в състава на влак с електровоз, нито пък е участвала в истории със счупени пантографи и изключили предпазители на контактната мрежа (тя изобщо няма предпазители). Освен това към Карлово и от двете страни е надолнище, а влакът си има спирачки, които могат да го удържат и по най-стръмните баири в железницата.
Имаше един случай, но той е при Кръстец, не е свързан със счупени пантографи и протече само една тръба и то доста след това (най-вероятно протичането на тръбата не е свързано с напъните по нагорнището).
« Последна редакция: 06 Февруари 2009, 15:04:54 от bdz43r »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12306
  • Рейтинг: 1321
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #19 -: 06 Февруари 2009, 15:04:42 »
Aз казах непроверена информация - на въпроса ми :
- Добре де , като са счупили пантографа що не са спряли , или поне вторият локомотив да продължи ?!?!? - отговора бе:
- Ами от токовият удар при чупенето , се е изключила цялата контактна мрежа , пък без ток електровозите как да спрат?
- Добре - казвам - а парният кво е правил в композицията под пара ?
- Ми той добре , че е бил под пара , та успял да ги подпре като му дали сигнал със свирката , и докато ги избута по нанагорнището , всичките до Карлово   -  са прогорили тръбите , щото нали разбираш ако му падне парата , кво стааа?
Оставам без коментар целият разговор ...
 :( :blush2: :prankster: :sorry:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #20 -: 06 Февруари 2009, 15:08:19 »
Електровозите имат въздушна спирачка и въздушни резервоари - спирането с тази спирачка не зависи от тока. Дори и да няма ток - при всички положения влака ще спре.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12306
  • Рейтинг: 1321
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #21 -: 06 Февруари 2009, 15:13:53 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=1380.msg19067#msg19067 date=1233925699
Електровозите имат въздушна спирачка и въздушни резервоари - спирането с тази спирачка не зависи от тока. Дори и да няма ток - при всички положения влака ще спре.
Брях мамооо , а аз досега да не знам това - пък то още от втора епоха било в БДЖ-то...
 :dance1: :dance1: :dance1:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1016
  • Рейтинг: 265
    • bgrail.info
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #22 -: 06 Февруари 2009, 15:17:03 »
 :lol: :wacko:
Спирането на тока по никакъв начин не нарушава спирачните възможности на влака. А категорично пантограф в присъствието на 16.01 не е чупен.
При случая на Кръстец се касаеше за заземяване на мрежата в ниските тунели от кумина на парната, при което защитата наистина изключва, а парната изкарваше влака през тунела. Само една тръба протече тогава и то доста по-късно. Вероятно точно тази история се е преобразила в счупен пантограф по баира към Карлово.
За 15.215: имаше отрицателна проба на котела, но тя се оказа сбъркана. Повторната беше положителна, но по машината има много други кусури, спукани спици по колелата, тендера тече като лейка, провиснал е и е пълен с бетон.
« Последна редакция: 06 Февруари 2009, 15:19:21 от bdz43r »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12306
  • Рейтинг: 1321
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #23 -: 06 Февруари 2009, 15:34:34 »
Цитат на: bdz43r link=topic=1380.msg19070#msg19070 date=1233926223
:lol: :wacko:
Спирането на тока по никакъв начин не нарушава спирачните възможности на влака. А категорично пантограф в присъствието на 16.01 не е чупен.
При случая на Кръстец се касаеше за заземяване на мрежата в ниските тунели от кумина на парната, при което защитата наистина изключва, а парната изкарваше влака през тунела. Само една тръба протече тогава и то доста по-късно. Вероятно точно тази история се е преобразила в счупен пантограф по баира към Карлово.
За 15.215: имаше отрицателна проба на котела, но тя се оказа сбъркана. Повторната беше положителна, но по машината има много други кусури, спукани спици по колелата, тендера тече като лейка, провиснал е и е пълен с бетон.
Вие сериозно ли бре!!! :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
Доколкото знам , това е една от основните идеи на въздушната спирачка ...
По въпроса за 16.01 - бе що овапцахте легендата за Крали Марко ? :spiteful:
То всяка героична история ако не е разкрасена , значи не е за нашият любимец !!! ;)
Хората разкрасява , добавят , коментират  (накрая "истината" се забравя и от авторите и..) а вие момчета , вместо да видите героизма на парата , сте седнали мааана да намирате - накратко , що бутате Крали Марко до нивото на махленският хулиган???
 ;D ;D ;D ;D ;D
А за 15-ката четох протоколите , ясно е , че няма да я бъде...
Ма ако ни я подарят на клуба , одма сме я прибрали , нали????
 :dance1: :dance1: :dance1: :lol: :lol: :lol:

а това е моята колекция... :on_the_quiet:


 :dirol:
« Последна редакция: 06 Февруари 2009, 16:20:27 от pach »

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #24 -: 08 Февруари 2009, 17:58:46 »
Цитат на: pach link=topic=1380.msg18991#msg18991 date=1233843551
Този с тръбите май - доколкото знам от Стефан Стоичков е с прогорените димогарни тръби при едно екстрено изсилване (изкачване) да спаси от обратно изпускане ,  композиция с два електровоза в оставащите 5-6 км преди Карлово , тъй като изключват предпазителите по контактната мрежа заради счупване на токоснемател на единият електровоз .
Парният е бил помощна машина ли ,що ли и персонала се е озорил , да не би да падне налягането на парата точно когато са на зора...
(това ми е разказано , но колко е истина друг да каже...)
А вторият , някой ми спомена , че са му направени проби на метала от котела , и вече не ставало за нищо без радикална подмяна на същият...
(пак непотвърдена пред мен информация).

При условие , че в момента май само един 4динозавър" е в движение , дали не трябва да му турим GPS проследяване , че като се движи , да узнаваме и да го причакваме , да му се радваме...
Иво , направо благородно ти завиждам , че си бил на място , да направиш тези снимки (ако са твой , че не стана ясно)  и ти благодаря че ги качи тук да ги споделим и ние!!!
 :clapping: :clapping: :clapping:
Явно написалият горното първо няма никакво понятие от железници, още по-малко от парни локомотиви, второ, лъже, че информацията е получил от Ст. Стоичков, и трето, написаното е пълна глупост и измишльотина от край до край.
Нека да изясня как стоят нещата от първа ръка (за сведение аз съм един от групата на 16.01 и съм тоз, който изкара влака):

1. Локомотив 16.01 е минавал през Карлово един-единствен път през декември 2005г, и то изолиран.

2. Котелните тръби не прегарят от "изсилване" (каквото и да значи туй), а от продължителна експлоатация. Пламъчните газове оказват разяждащо въздействие на тръбите отвътре, а водата - корозионно въздействие отвън. Няма никакво значение дали машината работи на място като отоплярка или тегли влакове - тръбите имат определен живот. Най-зле се отразява на котела честото палене и гасене.

3. Случаят с изкарване на влака не е при Карлово, а при Кръстец в 19-ти тунел на 01.09.2008г, когато с 16.01 в състава на тежък товарен влак отивахме от Г. Оряховица за Ст. Загора.

4. Електровозите не бяха два, а три.

5. Заземяването на контактната мрежа се случи на входния портал на 19-ти тунел и стана не от счупване на пантограф, а от нестабилност и разклащане на каретката на първия електровоз.

6. Персоналът на парната машина (в т.ч. моя милост) не се е озорил, защото обикновено нямаме навика да бутаме влаковете на ръце. Имахме пара 15 атм, добре прогрят котел, добър огън, тъй че нямаше никакъв проблем с 1-2 подхвърляния да изтеглим 1651 т (1380 т влак + 3 електровоза по 87 т) през целия дълъг тунел с наклон 30‰ чак до установяване в гарата. Просто като видях волтовата дъга над първия електровоз моментално отворих регулатора докрай и развъртях ръчага на 60% пълнене, като по тоз начин не допуснах влакът да загуби инерция. Само внимавах да не избуксува като държах с едната ръка песочника, с другата директния кран-машинист, и бях готов да реагирам светкавично.

7. На следващия ден на Ст. Загора лично информирах Ст. Стоичков за случката предната нощ, тъй че няма как от него да излязат подобни глупости, още повече че той разбира от парни машини.

8. Протече и то слабо само една тръба, и то чак на другия ден вечерта, между В. Търново и Г.Оряховица. Течът установихме след прибиране в депо.

9. Не е вярно, че 16.01 е спряна от експлоатация. Пусната е заявка за тръби, очакваме доставката и започваме да ги сменяме.

10. Не е вярно, че металографската проба на котела на 15.215 показва негодност. Напротив, състоянието на стоманата е в норма. Причината за спирането на машината е пукнатини в оста на 2-ра сцепна колоос, установено с ултразвукова дефектоскопия, пукнатини в съседни сектори на голяма част от звездите на сцепните колооси, превъртяни бандажи на 5-та сцепна колоос, пълна негодност на тендера.

Мога да продължа още много, но не виждам смисъл. Призовавам за напред да не пишете измислици, да не лъжете по сериозни поводи като горния, и да не спекулирате с имена на известни и авторитетни специалисти. Истината винаги излиза наяве. И няма как да се скриете зад уговорки като "май доколкото чух", "някой ми каза ама не знам кой", "чух го в банята със сапунисани очи".
И имайте предвид, че подобни детинщини могат да докарат сериозни неприятности на някого.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #25 -: 08 Февруари 2009, 20:57:25 »
Здравей,Трамвайчо!Добре дошъл при нас.С теб се виждаме ,понякога,на сбирката в четвъртък.Като  се оправи времето,пак ще идваме със сина :good:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #26 -: 08 Февруари 2009, 21:30:15 »
Отлично включване, поздрави за професионалиста Tramway, добре дошъл!

Предполагам много можеш да разкажеш и много ще ни изкефиш, тук феновете на парата са най-много на квадратен метър. Само дано това не е последният ти пост, ще искаме поне да ни известяваш за предстоящи събития, ние да караме не можем, но поне можем да гледаме и снимаме и много да се кефим!

Поздрави!

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #27 -: 08 Февруари 2009, 21:37:09 »
Аз също искам да приветствам Трамвай! Виждал съм го на една сбирка, и ми направи силно впечатление че помни наизуст междуосието на серия 16 - 1650мм! С такива хора винаги има какво да си кажем!
 Добре дошъл!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12306
  • Рейтинг: 1321
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #28 -: 09 Февруари 2009, 15:27:49 »
Интересно , че тази тема сутринта не ми излезна в непрочетени , та чак сега я видях...
"...не стреляйте по пианиста , той само ви забавлява !!!"- надпис в една кръчма  ;)

Цитат на: Tramway link=topic=1380.msg19174#msg19174 date=1234108726
Явно написалият горното първо няма никакво понятие от железници, още по-малко от парни локомотиви, второ, лъже, че информацията е получил от Ст. Стоичков, и трето, написаното е пълна глупост и измишльотина от край до край.
Нека да изясня как стоят нещата от първа ръка (за сведение аз съм един от групата на 16.01 и съм тоз, който изкара влака):


Добре дошъл и от мен на един професионал за който само съм слушал!!!
 :yes: :yes: :yes:
И не така с острото - тук сме се събрали приятели , които да си помагаме и учим един от друг , и само може да се радваме ,че се появи при нас истински професионалист!!! :blink:

Жалко , че точно такъв повод , предизвика логването на уважаван от мен човек  и искам да искажа съжалението си за което. :sorry:

Или някой е тълкувал думите ми пред Tramway в грешна посока (ако го е алармирал за глупостите от моя страна то това направено съвсем тенденциозно , но защо тепърва ще се разбере...един побърза  да си сложи наколенките вече тук... :blind:) или самият той не е разбрал иронията спрямо мен , която "скрих" в горният си пост (в който показвам и "моята" колекция).

Да , мога да се закълна , че по-горе разказаната история , съм я чул лично от Стефан Стоичков , в присъствието на още един наш съфорумец.Това ми бе първата и за сега единствена среща с този човек , на който бях представен по-случайност от този колега по хоби.

Друг е въпроса , че въпреки подозрителните ми въпроси като неспециалист по локомотивите и влаковете , които изложих накратко малко по-назад в темата ,се хванах като пръв шаран на тази съшита с бели конци история , разказана от уважаван възрастен човек , през смях , за пет минути в десет изречения - явно въпреки моето уважение , той е решил да си направи неуместна шега със заека - тоест мен.

Ясно е ,че не разбирам от парни машини , за това се опитах да пресъздам с мой думи като "прогорени" (аз пък се съмнявах че се казват "димогарни" тръби , "озорване" , не че бутате влаковете на ръце , а по-общо казано - стрес (в най-широкото понятие на тази дума) ,това е валидно и за "изсилването" , "динозавър" и всички останали обикновенни човешки думи , с които съм си послужил.

Историята от самото начало нещо и "куцаше" , но съгласете се , че чута от Стоичков , не само аз , но и всеки на моето място не би се усъмнил в нейната достоверност , още повече ,че съм далеч от професионалните среди в нея...

Да се надяваме ,че това е било една дебелашка шега , която нямам нищо против да ми се запише на мен!!!

Колкото до 15.215 четох линковете дадени тук към темата с протоколите , и разбрах от там истината за нейното състояние .Мисля , че там професионалистите са написали точно за какво става дума , така че на мен ми остава да се надявам , че там информацията е по-достовера от "моите" слухове... :blush2:

Цитат на: Tramway link=topic=1380.msg19174#msg19174 date=1234108726

Мога да продължа още много, но не виждам смисъл. Призовавам за напред да не пишете измислици, да не лъжете по сериозни поводи като горния, и да не спекулирате с имена на известни и авторитетни специалисти. Истината винаги излиза наяве. И няма как да се скриете зад уговорки като "май доколкото чух", "някой ми каза ама не знам кой", "чух го в банята със сапунисани очи".
И имайте предвид, че подобни детинщини могат да докарат сериозни неприятности на някого.

Надявам се , макар да  "сапунисаха очите"  на детето в мен , и тогава със шегата ,  и сега с размаханият пръст  , двама уважавани от мен люде , сериозните неприятности да не се случат на никой!!!
Това ,че всичко се записа на моя гръб - ми аз съм си виновен ,че се доверявам все още на авторитети... и си мисля , че с мен се отнасят така както аз към тях - с уважение!!! :blush2:

...

ПП.Поне моята грешка , предизвика написването тук на истината за една интересна случка... :(

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #29 -: 09 Февруари 2009, 20:59:19 »
Тези парни локомотивчета и вагони ,да не са от началото на ерата на моделизма,или са някакво детско изпълнение?За пръв път виждам толкова грозни заводски влакчета.На коя фирма са?