Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
:) За любителите на ПАРАТА ...
KRAKOMOBILA:
Електровозите имат въздушна спирачка и въздушни резервоари - спирането с тази спирачка не зависи от тока. Дори и да няма ток - при всички положения влака ще спре.
pach:
--- Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=1380.msg19067#msg19067 date=1233925699 ---Електровозите имат въздушна спирачка и въздушни резервоари - спирането с тази спирачка не зависи от тока. Дори и да няма ток - при всички положения влака ще спре.
--- Край на цитат ---
Брях мамооо , а аз досега да не знам това - пък то още от втора епоха било в БДЖ-то...
:dance1: :dance1: :dance1:
bdz43r:
:lol: :wacko:
Спирането на тока по никакъв начин не нарушава спирачните възможности на влака. А категорично пантограф в присъствието на 16.01 не е чупен.
При случая на Кръстец се касаеше за заземяване на мрежата в ниските тунели от кумина на парната, при което защитата наистина изключва, а парната изкарваше влака през тунела. Само една тръба протече тогава и то доста по-късно. Вероятно точно тази история се е преобразила в счупен пантограф по баира към Карлово.
За 15.215: имаше отрицателна проба на котела, но тя се оказа сбъркана. Повторната беше положителна, но по машината има много други кусури, спукани спици по колелата, тендера тече като лейка, провиснал е и е пълен с бетон.
pach:
--- Цитат на: bdz43r link=topic=1380.msg19070#msg19070 date=1233926223 --- :lol: :wacko:
Спирането на тока по никакъв начин не нарушава спирачните възможности на влака. А категорично пантограф в присъствието на 16.01 не е чупен.
При случая на Кръстец се касаеше за заземяване на мрежата в ниските тунели от кумина на парната, при което защитата наистина изключва, а парната изкарваше влака през тунела. Само една тръба протече тогава и то доста по-късно. Вероятно точно тази история се е преобразила в счупен пантограф по баира към Карлово.
За 15.215: имаше отрицателна проба на котела, но тя се оказа сбъркана. Повторната беше положителна, но по машината има много други кусури, спукани спици по колелата, тендера тече като лейка, провиснал е и е пълен с бетон.
--- Край на цитат ---
Вие сериозно ли бре!!! :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
Доколкото знам , това е една от основните идеи на въздушната спирачка ...
По въпроса за 16.01 - бе що овапцахте легендата за Крали Марко ? :spiteful:
То всяка героична история ако не е разкрасена , значи не е за нашият любимец !!! ;)
Хората разкрасява , добавят , коментират (накрая "истината" се забравя и от авторите и..) а вие момчета , вместо да видите героизма на парата , сте седнали мааана да намирате - накратко , що бутате Крали Марко до нивото на махленският хулиган???
;D ;D ;D ;D ;D
А за 15-ката четох протоколите , ясно е , че няма да я бъде...
Ма ако ни я подарят на клуба , одма сме я прибрали , нали????
:dance1: :dance1: :dance1: :lol: :lol: :lol:
а това е моята колекция... :on_the_quiet:
:dirol:
Tramway:
--- Цитат на: pach link=topic=1380.msg18991#msg18991 date=1233843551 ---Този с тръбите май - доколкото знам от Стефан Стоичков е с прогорените димогарни тръби при едно екстрено изсилване (изкачване) да спаси от обратно изпускане , композиция с два електровоза в оставащите 5-6 км преди Карлово , тъй като изключват предпазителите по контактната мрежа заради счупване на токоснемател на единият електровоз .
Парният е бил помощна машина ли ,що ли и персонала се е озорил , да не би да падне налягането на парата точно когато са на зора...
(това ми е разказано , но колко е истина друг да каже...)
А вторият , някой ми спомена , че са му направени проби на метала от котела , и вече не ставало за нищо без радикална подмяна на същият...
(пак непотвърдена пред мен информация).
При условие , че в момента май само един 4динозавър" е в движение , дали не трябва да му турим GPS проследяване , че като се движи , да узнаваме и да го причакваме , да му се радваме...
Иво , направо благородно ти завиждам , че си бил на място , да направиш тези снимки (ако са твой , че не стана ясно) и ти благодаря че ги качи тук да ги споделим и ние!!!
:clapping: :clapping: :clapping:
--- Край на цитат ---
Явно написалият горното първо няма никакво понятие от железници, още по-малко от парни локомотиви, второ, лъже, че информацията е получил от Ст. Стоичков, и трето, написаното е пълна глупост и измишльотина от край до край.
Нека да изясня как стоят нещата от първа ръка (за сведение аз съм един от групата на 16.01 и съм тоз, който изкара влака):
1. Локомотив 16.01 е минавал през Карлово един-единствен път през декември 2005г, и то изолиран.
2. Котелните тръби не прегарят от "изсилване" (каквото и да значи туй), а от продължителна експлоатация. Пламъчните газове оказват разяждащо въздействие на тръбите отвътре, а водата - корозионно въздействие отвън. Няма никакво значение дали машината работи на място като отоплярка или тегли влакове - тръбите имат определен живот. Най-зле се отразява на котела честото палене и гасене.
3. Случаят с изкарване на влака не е при Карлово, а при Кръстец в 19-ти тунел на 01.09.2008г, когато с 16.01 в състава на тежък товарен влак отивахме от Г. Оряховица за Ст. Загора.
4. Електровозите не бяха два, а три.
5. Заземяването на контактната мрежа се случи на входния портал на 19-ти тунел и стана не от счупване на пантограф, а от нестабилност и разклащане на каретката на първия електровоз.
6. Персоналът на парната машина (в т.ч. моя милост) не се е озорил, защото обикновено нямаме навика да бутаме влаковете на ръце. Имахме пара 15 атм, добре прогрят котел, добър огън, тъй че нямаше никакъв проблем с 1-2 подхвърляния да изтеглим 1651 т (1380 т влак + 3 електровоза по 87 т) през целия дълъг тунел с наклон 30‰ чак до установяване в гарата. Просто като видях волтовата дъга над първия електровоз моментално отворих регулатора докрай и развъртях ръчага на 60% пълнене, като по тоз начин не допуснах влакът да загуби инерция. Само внимавах да не избуксува като държах с едната ръка песочника, с другата директния кран-машинист, и бях готов да реагирам светкавично.
7. На следващия ден на Ст. Загора лично информирах Ст. Стоичков за случката предната нощ, тъй че няма как от него да излязат подобни глупости, още повече че той разбира от парни машини.
8. Протече и то слабо само една тръба, и то чак на другия ден вечерта, между В. Търново и Г.Оряховица. Течът установихме след прибиране в депо.
9. Не е вярно, че 16.01 е спряна от експлоатация. Пусната е заявка за тръби, очакваме доставката и започваме да ги сменяме.
10. Не е вярно, че металографската проба на котела на 15.215 показва негодност. Напротив, състоянието на стоманата е в норма. Причината за спирането на машината е пукнатини в оста на 2-ра сцепна колоос, установено с ултразвукова дефектоскопия, пукнатини в съседни сектори на голяма част от звездите на сцепните колооси, превъртяни бандажи на 5-та сцепна колоос, пълна негодност на тендера.
Мога да продължа още много, но не виждам смисъл. Призовавам за напред да не пишете измислици, да не лъжете по сериозни поводи като горния, и да не спекулирате с имена на известни и авторитетни специалисти. Истината винаги излиза наяве. И няма как да се скриете зад уговорки като "май доколкото чух", "някой ми каза ама не знам кой", "чух го в банята със сапунисани очи".
И имайте предвид, че подобни детинщини могат да докарат сериозни неприятности на някого.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия