Автор Тема: :) За любителите на ПАРАТА ...  (Прочетена 382523 пъти)

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #45 -: 11 Април 2009, 21:54:43 »
Разглеждайки един чешки сайт (http://www.pragomodel.cz/) попаднах на този странен хибрид:



Да знаете друг, освен  KleinModellbahn да го има в каталога си?...пък може и някой от корифеите да поразкаже нещо за този странен локомотив, да понаучим нещо, което не знаем.  :good:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #46 -: 12 Април 2009, 01:14:30 »
Цитат на: XRISTO link=topic=1380.msg23000#msg23000 date=1239476083
Разглеждайки един чешки сайт (http://www.pragomodel.cz/) попаднах на този странен хибрид:
Да знаете друг, освен  KleinModellbahn да го има в каталога си?...пък може и някой от корифеите да поразкаже нещо за този странен локомотив, да понаучим нещо, което не знаем.  :good:

Това е австрийски локомотив, който явно са го имали и в Чехия. Май тук го имаше:

Цитат на: CaLLlo link=topic=1085.msg21821#msg21821 date=1237818606
По-точно това:

Extreme Steam- Unusual Variations on The Steam Locomotive.

http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/LOCOLOCO/locoloco.htm

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #47 -: 12 Април 2009, 01:28:43 »
ROCO го произвеждаше в края на '80 години - постепенно се сещам :yes:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #48 -: 12 Април 2009, 02:16:10 »
Цитат на: XRISTO link=topic=1380.msg23000#msg23000 date=1239476083
Разглеждайки един чешки сайт (http://www.pragomodel.cz/) попаднах на този странен хибрид:



Да знаете друг, освен  KleinModellbahn да го има в каталога си?...пък може и някой от корифеите да поразкаже нещо за този странен локомотив, да понаучим нещо, което не знаем.  :good:
Това е комбиниран локомотив с багажно отделение тип 1 В 1. Любопитното е, че е имало намерение БДЖ да достави такива, но до проби не се е стигнало заради войната. Когато Австрия е окупирана, тези локомотиви получават DRG серия 71.5

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #49 -: 12 Април 2009, 09:34:54 »
Ха, значи това отзад е багажно отделение.А аз в първият момент даже го направих на дизелов(в крайна сметка и те си имат комини), но щом видях котела и след по-подробно взиране се забелязват някои от останалите "атрибути" на парния локомотив.

Благодаря ти Ясене, много неща съм научил от тебе.Ако можех да науча и английския...  ;D
« Последна редакция: 12 Април 2009, 09:46:15 от XRISTO »

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #50 -: 12 Април 2009, 09:51:31 »
Малко уточнение леко извън темата. Австрия никога не е била окупирана от вермахта, по простата причина, че тя се е лепнала за Германия, като филия с лютеница за под. Явлението и до сега се казва аншлус(присъединяване). По този начин пълноправно австрийците са участвали по всички направления на войната до самия и край.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #51 -: 12 Април 2009, 09:56:31 »
Пълноправни, ама леко приведени и здаво са си държали палците на краката!  :spiteful:

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #52 -: 12 Април 2009, 10:18:50 »
E, то е ясно, че без немска помощ не е минало, но все пак окупацията е доста тежка форма на налагане на чуждо управление, свързано с ограбване на съответната държава,  което все пак не e станало в Австрия. Затова и са направили аншлуса, който малко по-късно е бил подкрепен от 99.73% от жителите на Австрия. Тоя процент много ми прпилича на процентите, които ОФ-то получаваше, което още един път показва, че между комунисти и нацисти разлика няма ;D Като противовес на австрийския аншлус, е присъеднияването от съветската армия на някои прибалтииски страни към СССР, баш по същото време. Там си ебило чиста окупация. Но явно тогава това е било на мода ;D
Нека обаче да не обръщаме чак толкова голямо внимание на политическите интриги, и да продължим с любимата ни пАра.
« Последна редакция: 12 Април 2009, 10:48:05 от lubomir »

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #53 -: 12 Април 2009, 10:53:56 »
парата е част от историята - ако не беше историята, нямаше да знаем нищо за парата
2G

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #54 -: 12 Април 2009, 15:34:37 »
Ха сега Ясене, с твойте камъни - по твоята глава.  ;D Ти ми даде този линк, а на него открих и това:
http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/LOCOLOCO/soda/soda.htm

Какъв е тоя сода-локомотив?Да не се е движил от смесването на сода с вода?!  :(

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #55 -: 12 Април 2009, 15:49:32 »
За пръв път виждам такова чудо, нямам представа :no:

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #56 -: 12 Април 2009, 17:29:33 »
Аз прекарах през транслатора и доошлайфах преведеното за самият двигател, но доколкото разбирам, става дума само за експериментален локомотив, който не е получил широко приложение:

ПРИНЦИП НА СОДА-ДВИГАТЕЛЯ :

Сода двигателят е устройство, толкова остаряло и безвъзвратно забравено, че това е всичката информация, която може да се намери и откриването и се оказа доста трудна задача. Принципът е следният:
Резервоар с чист амоняк, а не слаб воден разтвор от тези, които се продават и използват за почистване. Течността амоняк е силно летлива, което го прави лесно запалим при температура на околната среда, и в този двигател амонякът се използва за изгаряне -  нещо като парен двигател.

Има разбира се сериозни проблеми с такъв прост процес. Отработените газове са не само задушливи, но те са силно отровни , а зареждането на двигателя е силно взривоопасно начинание.. Друга трудност е, че интензивното изпаряване охлажда чистия амоняк и оттам скоростта, с която се добива газ се забавя, и двигателят може да спре да работи или работи неравномерно.

Emile Lamm  решава двата проблема по следният начин:
Изпусканите при пътуването газове се събират в един резервоар с вода, който пък от своя страна служи и за затоплянето на амоняка в горивният резервоар, което компенсира охлаждането при процеса на изпаряване.

Сода-двигателят не е получил широко приложение и може би затова моторният изобретател г-н Гордън, и техническите подробности, за неговите проекти за съжаление, са недостатъчни.

novobranec

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #57 -: 12 Април 2009, 22:25:44 »
Чудя се с акъла си новобрански - дали нещо такова не може да се внедри и в БДЖ? Не непременно сода каустик, а нещо по-скромно и с участието на самите пътници. На тази мисъл ме наведе това от превода на Ицо: "Изпусканите при пътуването газове..." Само че за целта трябва да се възроди РСВ-то и да продава само сандвичи с боб!  :yes:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #58 -: 07 Юни 2009, 10:17:36 »
Утре - 07.06.2009, понеделник - 01.23 ще пътува с атракционен влак от Вакарел към София, по всяка вероятност пътуването ще е след обяд. Още нямам разписание, когато го получа ще постна часове на тръгване и пристигане.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #59 -: 09 Юни 2009, 08:32:23 »
Разписание - нема...поне някой на щрака ли го на снимки? :)