Автор Тема: :) За любителите на ПАРАТА ...  (Прочетена 382458 пъти)

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #60 -: 10 Юни 2009, 13:13:17 »
Това да не ти е Австрия, та да е общоизвестно и публикувано в нета поне 1 месец предварително и разписанието и машината която ще тегли ;D. Всъщност сега като гледам е дадена програмата за цялата година
http://www.eisenbahnmuseum-heizhaus.com/index.php?id=18
Тука тези "извънредни" събития са високо засекретени, и са с приоритет за националната сигурност.  ;D


KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #61 -: 10 Юни 2009, 13:33:53 »
Просто нещата се разбират в последния момент, а разписанията много рядко се спазват.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #62 -: 10 Юни 2009, 14:17:28 »
Нещата ги разбираме в последния момент ти и аз. За неспазването на разписанието има някакъв резон, и без туй влака е специален. Обаче защо тарикатите го крият до последно, аз не мога да си обясня. Освен туй, не виждам нищо ненормално, да дам някой лев на пред фалитното БДЖ за да се повозя на парен влак ей тъй за кеф, па може и за последно. Обаче тея явно пари не им трябват ;D. Въобще, организирането на този тип дейнст тук за мен си е пълен ъбсурд.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #63 -: 10 Юни 2009, 14:23:19 »
Цитат на: lubomir link=topic=1380.msg25559#msg25559 date=1244632648
Нещата ги разбираме в последния момент ти и аз. За неспазването на разписанието има някакъв резон, и без туй влака е специален. Обаче защо тарикатите го крият до последно, аз не мога да си обясня. Освен туй, не виждам нищо ненормално, да дам някой лев на пред фалитното БДЖ за да се повозя на парен влак ей тъй за кеф, па може и за последно. Обаче тея явно пари не им трябват ;D. Въобще, организирането на този тип дейнст тук за мен си е пълен ъбсурд.
Организирането на този тип дейност не се прави от БДЖ, а от туроператори, които просто ползват подвижният състав на БДЖ. За да си платиш (обикновено сума около 1000 евро, че и повече) да се возиш, трябва да платиш на туроператора - който ще ти обясни как седят нещата, а е възможно и да не иска да взима външни хора от групата която си идва направо от друга държава със самолет (на които билета е включен в пътуването с парната машина). А иначе - разписанието се разбира от телеграмата която се праща 1-2 дена преди пътуването в лок. депо София. Преди тази телеграма - няма нищо сигурно, само слухове.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #64 -: 10 Юни 2009, 14:30:27 »
Хехе, 1000 евро. Нема да им стъпим, дет се вика. За тая сума ще заведа цялото семейство на кой да е парен фестивал, заедно с пътя спането и бирите. Щом имат клиенти нека.

Иначе Любо е прав, то това е някаква болест на нацията, всичко да е скрито покрито.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #65 -: 10 Юни 2009, 14:52:41 »
Ами такава е цената - и дори е евтино в сравнение с други държави. Все пак поддръжката и разходите по една парна машина са доста скъпи като се започне от заплата на персонала по поддръжка, въглища, вода, резервни части, отделно - вагони, трасета, инфраструктурни такси и тн. и тн. Лошото е, че тези пари не отиват по предназначение за поддръжка и възстановяване на нови парни машина - парите изчезват в дън земя, а машините се чупят (15 215, 01.23, 16.01) и някой от тях се възстановяват единствено защото машинистите си обичат работата - и се грижат за машините, и със сумати зор-ове и разправий успяват да си задържат машините в движение. Както знаете - 15 215 вече никога повече няма да се движи, можеше да се случи нещо подобно и с 01.23, но успяха да се справят с проблема и тя отново е в движение. 

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #66 -: 10 Юни 2009, 16:31:24 »
Те идват тука ние ходим там :lol: Само за сведение, от последното ми ходене във Австрия, подобно пътуване с парна машина, доста стари(но изглеждащи като нови) пътнически вагони+дизел 2050 + дизелова мотриса на края на влака отне половин ден и пътуване по няколко маршрута с различните машини, а цената за 2-ма възрастни и 1 до 2 деца(води се семеен билет), струваше 47Е.
Повече за състава:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1637.0.html
Почти съм убеден, че поддръжката е по-скъпа, инфраструктурните такси са по-високи, дори и горивата са по-скъпи, но семейния билет струва толкоз. Повече за този наш абсурд няма да коментирам! БДЖ дори не показва елементарно уважение към малко останалите хора в БГ, на които железницата все още им е мила и драга. ДОКОГА? Не знам, а и честно казане вече не ме интересува. След като колекцията ми е в ОВВ, след като съм жив и здрав и имам тая възможност, ще си ходя на парните пътувания във Виена и въобще не ми пука какво ще става тука. Просто се уморих от дивотии!

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #67 -: 10 Юни 2009, 16:48:59 »
Такава може да е цената за организиран тур от 4,5+ дена за групи от 15-20 човека. Иначе из цяла европа има исторически железници с цена на билетчето за единично возене 5-50 евро. Проучвал съм и едното и другото, а това за което говори Любо e че за тия пътувание по БДЖ няма никаква информация, а не мисля, че е невъзможно да се развива дейност и на местна почва, ама с тоя мозУк, няма да стане.

http://www.dbk-historische-bahn.de/
http://www.avonvalleyrailway.org/
http://www.farrail.com/
« Последна редакция: 10 Юни 2009, 16:51:21 от zazo »

Novus

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #68 -: 10 Юни 2009, 17:56:59 »
Миналата година във фирмата, където работя имахме идея за организиране на атракционно пътуване по теснолинейката Септември - Велинград и ни поискаха следните цени:

За един ден (Септември - Велинград - Септември)
с три вагона - 3500 лв с ДДС
с четири вагона - 4206 лв с ДДС

За два дни (ден първи Септември - Велинград, ден втори Велинград - Септември)
с три вагона - 5470 лв с ДДС
с четири вагона - 6176 лв с ДДС
 
Разделете го на сто човека и ще получите цената на един билет.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #69 -: 10 Юни 2009, 20:24:52 »
Ето един сайт на един туроператор - правят пътувания в целия свят и всяка година идват в България - страхотни хора са, но и цените са страхотни (в лири са).
http://viewer.zmags.com/publication/4230b16d#/4230b16d/1 .  Вижте страници 32/33 - Цена за 10 дена - за един човек 1995 лири.  :)

И забележете - почти никъде не падат под 1800 лири.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #70 -: 11 Юни 2009, 08:25:50 »
Цитат на: Novus link=topic=1380.msg25580#msg25580 date=1244645819
Миналата година във фирмата, където работя имахме идея за организиране на атракционно пътуване по теснолинейката Септември - Велинград и ни поискаха следните цени:

За един ден (Септември - Велинград - Септември)
с три вагона - 3500 лв с ДДС
с четири вагона - 4206 лв с ДДС

За два дни (ден първи Септември - Велинград, ден втори Велинград - Септември)
с три вагона - 5470 лв с ДДС
с четири вагона - 6176 лв с ДДС
 
Разделете го на сто човека и ще получите цената на един билет.


Това се прави и по нормалните железници със съответният влак.
Доста фирми наемаха + вагон ресторант , и стават много готини фирмени партита и т.н.
Цените , доколкото знам са такива .
Колегата Novus е много прав.
Колкото до английските туроператори и цените им , разбира се че са по - високи , защото те работят в друг сегмент на туризма и туристите...
В България , за български фирми наемателки , цените са по човешки.
Но все пак или фирма или група от стотина души могат да го направят!
Някой ден , ако има все още такива влакове и ние може да наемем за два/три дена...
 ;D ;D ;D

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #71 -: 11 Юни 2009, 13:01:19 »
Цитат на: pach link=topic=1380.msg25596#msg25596 date=1244697950
Цитат на: Novus link=topic=1380.msg25580#msg25580 date=1244645819
Миналата година във фирмата, където работя имахме идея за организиране на атракционно пътуване по теснолинейката Септември - Велинград и ни поискаха следните цени:

За един ден (Септември - Велинград - Септември)
с три вагона - 3500 лв с ДДС
с четири вагона - 4206 лв с ДДС

За два дни (ден първи Септември - Велинград, ден втори Велинград - Септември)
с три вагона - 5470 лв с ДДС
с четири вагона - 6176 лв с ДДС
 
Разделете го на сто човека и ще получите цената на един билет.


Това се прави и по нормалните железници със съответният влак.
Доста фирми наемаха + вагон ресторант , и стават много готини фирмени партита и т.н.
Цените , доколкото знам са такива .
Колегата Novus е много прав.
Колкото до английските туроператори и цените им , разбира се че са по - високи , защото те работят в друг сегмент на туризма и туристите...
В България , за български фирми наемателки , цените са по човешки.
Но все пак или фирма или група от стотина души могат да го направят!
Някой ден , ако има все още такива влакове и ние може да наемем за два/три дена...
 ;D ;D ;D

Единествените Българи участвали легално в такова пътуване са момчетата и момичетата от Photo-cult - намериха си спонсор и пътуването им беше безплатно.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #72 -: 11 Юни 2009, 13:07:48 »
Нещо не схвана , аз говоря за наети влакове от български фирми , които не са туроператори , а просто си правят фирмено парти в няколко града и наемат влак от три вагона за два дена , като преспиват на хотел разбира се ...
Та за такива пътувания имам сведения от  най-малкото три и то без да съм се интересувал.
За това говоря че цените са съвсем приемливи , стига фирмата ти да го пожелае...
някой нашенски фирми правят избор м/у такива пътувания и рафтинг например , трети пък правят тридневни планински преходи и т.н.
Всичко е в зависимост от фирмената политика на тема "изграждане на сработен колектив"...
« Последна редакция: 11 Юни 2009, 13:09:47 от pach »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #73 -: 11 Юни 2009, 13:10:41 »
Цитат на: pach link=topic=1380.msg25604#msg25604 date=1244714868
Нещо не схвана , аз говоря за наети влакове от български фирми , които не са туроператори , а просто си правят фирмено парти в няколко града и наемат влак от три вагона за два дена , като преспиват на хотел разбира се ...
Та за такива пътувания имам сведения от  най-малкото три и то без да съм се интересувал.
За това говоря че цените са съвсем приемливи , стига фирмата ти да го пожелае...
някой нашенски фирми правят избор м/у такива пътувания и рафтинг например , трети пък правят тридневни планински преходи и т.н.
Всичко е в зависимост от фирмената политика на тема "изграждане на сработен колектив"...
Такъв влак не съм срещал по телеграмите.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #74 -: 12 Юни 2009, 13:21:39 »
На 10 следващият месец. Лакатник - София с 01.23.