Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
:) За любителите на ПАРАТА ...
bazitov:
--- Цитат на: Petko Ivanov link=topic=1380.msg107845#msg107845 date=1494957115 ---Инфо от Фейзбук:
Скъпи приятели - железопътни пътешественици!
Дойде време за три уникални пътувания!
В дена на писмеността потегляме към Банкя с локомотива Баба Меца и към Тракия!
Поршето на БДЖ-то - най-бързият ни парен локомотив 05.01, който развива 120 км/ч., ще тегли композиция от София до Пловдив и обратно, на цена от 59 лв. Ако някой желае да отиде само до прекрасния град под тепетата, цената е 39 лева. В състава на композицията ще пътува и царският вагон като музей на колела!
Но има и още!
От Пловдив, влакът потегля за Хисаря и след няколко часа престой се връща обратно в Пловдив. Цената на двупосочния билет е 28 лв.
Феновете на Баба Меца ще се возят от София до Банкя и назад, съпроводени и от уникална празнична програма, каквато не са виждали никога!
Пътуването ще е в първия "Влак на буквите" и в първите два вагона ще се возят 130 деца и преподаватели от цяла България - първенци в своята област, заслужили награди, които са новите лидери на страната ни! Истинските!
В допълнение ще теглим и вагона "Трака-трак книжарница"
Затова на гарата всичко започва с музиката на фантастичния духов оркестър на Столична община под ритмичния акомпанимент на железничарски свирки и един локомотив. Емоциите ще продължат и на гарата в Банкя, където всеки може по свой начин да се включи в празника.
Цената за двупосочния билет е 18 лева.
--- Край на цитат ---
Горното за Баба Меца,
а ето и един линк към информация за атракционни пътувания по теснолинейката.
pavlinbg:
Супер! Дано подобни атракциони се превърнат в традиция по празниците!
Petko Ivanov:
От 15.05 са възобновени редовните влакове с парна тяга от Волштин до Лесзно и Познан. Така Полша става отново единствената държава в Европа с редовни влакове нормално междурелсие, обслужвани ежедневно от парни локомотиви.
Град Волштин в Полша е известен в целия свят като "мека за любителите на парни локомотиви" и привличаше стотици туристи, които имаха възможност срещу сериозна такса след едноседмичен курс да придобият правоспособност за управление на парен локомотив. Парните локомотиви са основен източник на доходи и за целия град - хотели, ресторанти, магазини за сувенири - целият бизнес се въртеше около парните локомотиви, които са в движение всеки ден и обслужват редовни влакове.
Както обаче е известно на всички ни, поддръжката на парните локомотиви е изключително трудна, скъпа и изискваща много време. Това беше причината редовните влакове с парни локомотиви в района на Волштин да бъдат спрени за около 2 години, като се палеха и обслужваха само туристически влакове. Това обаче доведе до сериозни икономически загуби за общината и както се вижда, от 15.05 редовните влакове с парна тяга са възобновени с локомотивите OL49-59 (1-3-1) и Pt 47-65 (1-4-1). Успех и дълги години да ги виждаме начело на влаковете!
Повече информация за парната тяга около Волштин има тук:
http://www.parowozy.com.pl/newsd.htm
misan:
Вероятно има някакво споразумение между град Волщин и PKP Cargo,които експлоатират парните локомотиви. Иначе градът прибира печалбата,а железниците носят загубата от редовната експлоатация.
Mixy:
По-интересно е как и с кого са се споразумяли за отпускане на квоти за вредни емисии за експлоатация по редовни линии...
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия