Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Железопътни катастрофи и изцепки
toniemi:
https://btvnovinite.bg/svetut/tragedijata-na-relsite-v-garcija-vizhte-momenta-na-sblasaka-mezhdu-dvata-vlaka-video.html
Видео от момента на катастрофата!
Добре че в България намалението е 25км/ч по стрелките и тези умопомрачителни скорости от 160км/ч ще ги сънуваме още дълго :lol: :lol: :lol:
За сега е безопасно!
bdz43r:
--- Цитат на: Vlado link=topic=1410.msg124325#msg124325 date=1677746666 ---От различни медии разбрах, че в участъка се е работело по ръчен способ без работеща сигнализация или системи за сигурност и се замислих, какъв шанс е имало машинистите да избегнат катастрофата при положение, че пътническият влак се е движел със скорост от 160 км/ч, а товарният - 120 км/ч., а те са могли единствено да видят с очите си идващата срещу тях композиция и да спрат управлявания от тях влак. И отговорът за съжаление е никакъв.
--- Край на цитат ---
На двупътна линия в крива, дори да видиш светлините на насрещен влак, до последно ще си мислиш, че е по съседния коловоз.
Проблемът в Гърция е системен. И у нас го има това, но в далеч по-ниска степен. Истинска лудост е движението с такива скорости само по устни инструкции по радиото, каквато е традиционната практика там. Неработещата осигурителна техника не е нещо нечувано, но нормално е движението да става с много по-ниска скорост при такива обстоятелства.
Освен това там влаковете се карат като коли... максималните скорости са приблизителни и пожелателни. Когато през 2007 г пътувах до Атина, по-голямата част от новата линия за 160 км/ч вече беше готова и влаковете още тогава се движеха по нея "на честна дума" по радиото и това съвсем не пречеше влакът да се движи на места с до 200 км/ч, въпреки че и максималната скорост на самите вагони беше 160. В нашата гара Кулата има няколко случая с гърци, които минават на червено и срязват стрелките. Така смачкаха и нашия 07 071 на гара Родополис, с което приключи отдаването им под наем. От тези наеми, които през 90-те години, когато имаме голям излишък от дизелови локомотиви, са били значителен брой, има много информация как се работи там... С нашите локомотиви до 100 км/ч е имало случаи да се карат с до 140 км/ч, а 120 км/ч е било съвсем обичайно и то с товарни влакове.
Въпреки, че тази катастрофа е една от най-големите, Гръцките железници имат много сериозно досие в това отношение и отдавна оглавяват класацията за най-опасна железница в Европа.
Това разбира се не значи, не ние сме цъфнали и вързали. Чист късмет е, че нашите случаи на пуснати един срещу друг влакове се разминават с катастрофата, което е благодарение на ниските скорости и по-дългото време за реакция. Имаме само един по-пресен случай от преди 15 г и тогава бяха успели да спрат единия влак, та се размина само със смачкани ламарини и счупени крайници.
Между другото, в някои железници има правило, а и в нашата до неотдавна имаше, при движение по неправилен път, влакът да се сигнализира отпред с едно червено и едно бяло. Така карайки по правилния път на двупътна линия, ако видиш насреща червено и бяло фарче вместо две бели, значи насрещният влак идва срещу теб. Колкото и да звучи полезно, реално няма особено практическо значение, защото на прав участък и без това ще видиш, че е срещу теб, а в крива няма да имаш време за реакция.
D2:
Допълнение към по горно описаното-дори машинистите да са видяли,че се движат един срещо друг,удара е бил неизбежен защото при тази скорост спирачния път и на двата влака влака е над 1000 метра.
BaHkaTa:
Кой и защо нареди машинистите на БДЖ да изключат автоматичната защита на влаковете? :blink:
https://www.flagman.bg/article/288000
IvanC:
--- Цитат на: BaHkaTa link=topic=1410.msg124331#msg124331 date=1677783418 ---Кой и защо нареди машинистите на БДЖ да изключат автоматичната защита на влаковете. :blink:
https://www.flagman.bg/article/288000
--- Край на цитат ---
"Кой" разбрах. Не разбрах "защо":
"На основание чл. 17, ал. 1 т. б от Учредителния акт на "БДЖ-Пътнически Превози" ЕООД, и във връзка с констатирани нанесени материални щети по локомотиви серия 10 80-00 от експлоатационния персонал"
Какво има в този член, алинея и точка точно пък в Учредителния акт на БДЖ-ПП и какви са тези констатирани нанесени материални щети от персонала? Не схванах и как може осигурителна система да спомага за нанасянето на материални щети. Обикновено е обратното и затова нещо не ми се връзва в главата.
Да не е грешка на секретарката, "напечатала" заповедта, като е разменила думите включена и изключена (въведена и изведена)? :blink:
Иван
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия