Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Железопътни катастрофи и изцепки

<< < (62/249) > >>

Jospen:

--- Цитат на: Vlado link=topic=3179.msg75186#msg75186 date=1332568102 ---Силно ме стресна при изброяването на катастрофите какви изразни средства са използвали, за да опишат загинали, щети и пр.: "надънва", "пихтия", "бастисан", "отпътуват за рая" и т.н. Някак не върви! Това са човешки съдби, загубени човешки животи и такъв гаменски изказ е недопустим!
Не взимам насериозно (като факти) тази статия, а за изказа да не говорим - под всякаква критика!

--- Край на цитат ---
Аз отдавна твърдя,че журналистическата гилдия в БГ в по-голямата си част е съставена от тъпаци,в доста случаи полуграмотни,които не заслужават да се наричат журналисти

Jospen:

--- Цитат на: fpk1999 link=topic=3179.msg75407#msg75407 date=1332850910 ---Намерих информация за катастрофата на гара Гривица през 1987 година.
В междугарието Гривица-заТритата гара Згалево товарен влак теглен от трабант серия 42 изкачва стръмния баир.Трабантът не успява да се справи с наклона,спира и за жалост.......тръгва назад и започва да се спуска надолу по баира.В това време БВ "Дунав" е на гара Гривица.Последния вагон на товарачката удря с пълна сила спрелия БВ и след като буквално разбива предната част на локомотива "прелита" над него и се забива между задната кабина и вагон-фургона.Двамата машинисти на локомотива загиват :(,а локомотива е възстановен.

Прочел съм информацията от друг форум,поправете ме ако има нещо "жълто" в нея :yes:

--- Край на цитат ---
Като гледах снимките на локомотива,чак не ми се вярва,че са успели да го възстановят.Бригадата е била русенска май

bdz43r:
Не само са го възстановили, а работи и днес и то в Словакия и вероятно ще надживее събратята си.

--- Цитат на: pavel75 link=topic=3179.msg89838#msg89838 date=1372338672 ---Тошко (bdz43r) знае повече. От него знам, че системата била РУКЗ (или нещо такова) и тя можела да се манипулира. Това се е получило - светофора е показвал пък свободен в права, а стрелката е била обърната в отклонение. Влака влиза в стрелката с почти 100 км/ч

--- Край на цитат ---
При РУКЗ (релейна уредба за ключова зависимост) има два ключа за всяко положение на стрелката - един за самата стрелка и един за ключалката на РУКЗ, които са свързани неразделно със заварена халка. Ако стрелката не е обърната в съответното положение, не може да се заключи и ключът не може да се извади, съответно не може да се постави втория ключ в РУКЗ. Така наличието на ключ в ключалката на РУКЗ е гаранция, че стрелката е обърната и заключена в съответното на ключа положение и става възможно отварянето на светофор със съответно на ключовете показание, а последните се блокират и не могат да се извадят от ключалките. Всички ключове естествено са различни и влизат в само една ключалка.
При катастрофата на Одърне зависимостта е била нарушена - двата ключа от положение "+" (правия коловоз) на първата стрелка са били разделени. Единият си е стоял на стрелката, която е стояла отключена, а другия - в ключалката на РУКЗ, където е подавал погрешна информация за заключена за главния коловоз стрелка, докато същата е отключена и обърната за отклонение.

След този случай се намалява скоростта на всички гари с РУКЗ на 40 км/ч, което по-късно се променя на 60 км/ч само за насрещните стрелки.

Jospen:
Благодаря за информацията :good:

Adrian:


По-леко с цистерните в завоя :

http://www.blitz.bg/news/article/209541

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия