Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Железопътни катастрофи и изцепки
bdz43r:
Ето схемичка.
Маршрутът на влака е показан със зелено. Идва от Михайлово по път 1, защото по същото време по път 2 е имало насрещен влак, иначе обичайно се идва по път 2 и се преминава транзит по главния 4-ти коловоз. В Стара Загора път 1 е прекъснат и не може да продължи по него.
Нарочно не съм показал светлините на сигналите, но би трябвало предупредителния да дава мигаща жълта, означаваща, че скоростта при следващия сигнал трябва да се намали под 40 км/ч. Входния би трябвало да е показвал зелена и жълта, означаващи, че е разрешено преминаването с до 40 км/ч и следващия светофор е отворен за преминаване с максималната скорост, съответно на изходния светофор от 4-ти коловоз за Стара Загора е светило едно зелено.
Максималната скорост по книжка-разписание за влака е 125 км/ч и с толкова може да се премине по главен коловоз, но локомотивът е бил серия 45 с максимална скорост 110 км/ч. Скоростта е намалена под 100 км/ч преди стрелките, но не с екстрено задържане. Много машинисти имат навик да преминават с до 100 км/ч през гарите, защото до преди 8 години имаше такова правило, което отпадна.
Всички стрелки са с радиус на отклонението 300 м, което позволява преминаване с до 50 км/ч. Реално при този и при предишни такива случаи (Одърне и Плачковци), локомотивите серия 44/45 са останали на релсите дори при 120 км/ч на първата стрелка, но са дерайлирали на втората.
Adrian:
Да не говорим за машинистите...че ще изпаднем в безтегловност !
Petko Ivanov:
Благодарности на Тошко за подробното и онагледено със схема обяснение и анализ на инцидента. Това е най-смисленото нещо, написано досега във всички форуми по темата.
От написаното става ясно, че движението на влака по път 1 вместо по обичайния път 2 изисква влизане в Калояновец задължително в отклонение. Тази ситуация не е от вчера, така че още след Михайлово машинистите би трябвало да очакват влизане в отклонение в Калояновец, независимо от показанията на семафорите, които най-вероятно са били коректни.
bdz43r:
Малко объркващо съм се изказал за обичайния и необичайния път.
Обичаен се нарича десния по посока на движението. В случая влаковете в посока Стара Загора се движат по необичаен път, защото обичайния е прекъснат след Калояновец. За да се движат по обичаен път от Михайлово до Калояновец, трябва да минават по отклонение и в двете гари и това се прави само, ако има насрещен влак.
Никъде не се спомена май, че влакът благополучно е минал по отклонение в предишната гара.
Интересна е ситуацията и с моста над реката, за който се спомена. Той се намира точно след двете стрелки и влакът е минал по него буквално "на калъч".
mntop:
Бих допълнил ,че влак 8601 не е пуснат от гара Михайлово по път №2,защото по същият е преминал влак 8602,който беше с около 25 мин. закъснение.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия