Автор Тема: Tillig 72095 CFR 60, или друго яче казано БДЖ 06(след пребоядисване)  (Прочетена 15413 пъти)

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
След доста перипетии по намирането, поръчването и получаването на въпросния модел, най накрая е пред мен, и ще се опитам максимално обективно да ви го представя със снимки поне на първо време. Ще се опитам да е обективно, защото не крия че този локомотив беше мечтата ми още когато бях на 8г през земетръсната 1977г. Тогава бях току що оборудван със първия сет на Пико с Е11 и 3 сребристи френски вагона. Някои хора вероятно го помнят. По онова време разбира се всичко беше в сферите на мечтите, и трябваше да минат 32г, за да доживея до момента да пипна този модел. Както се казва с търпение всичко се постига.
Та да се върнем на въпросното произведение на Тилиг.
Досега техен локомотив в Н0 не съм имал и ми беше интересно как точно е направен модела в сравнине с РОКО, Флайшман или Гютзолд примерно.
Локомотивите пристигнаха опаковани придружени със следния сертификат


За съжаление не мога да разбера много, но това показва все пак някакво уважение към клиента(доста голяма рядкост по нашата страна).
Локомотива е опакован по подобие на други модели, като в кутийката с допълнителните части има маркучи, купли, фанфарна свирка, която може да се замени със въздушната такава, цели плугове ако решите да махнете бюгел или куц кеплунгите от едната или двете страни. Интересно е че производителя е сложил резонатор за говорител в този комплект, като по-такъв начин ви ограничава да монтирате точно определен говорител, което мен лично не ми допада, понеже мразя ограниченията. По нататък по-опдробно по този въпрос.


Тъй като основното притеснение беше свързано с балансирането на мотора, първото нещо което направих е да го кача на ролките и да тествам при различни обороти и двете машини.

След като ги пуснах си отдъхнах, субективното ми мнение е че не забелязвам характериня шум при определени обороти, когато има дебалансиране на мотора. Може би има съвсем леко жужене при високи обороти, но съм имал доста по-лоши попадения в това отношение. Да не говорим че моторите на Роко примерно, последните години се представят доста по-различно и по-лошо от абсолютно същите мотори от преди 6-8г да речем. Забелязвам обаче че при движение шестака показва склононст към леко виене на предавките - обикновенно резултат или от некачествени зъбни колелета, или от използване на такива с прави зъби, вместо с наклонени- но това ще се изясни като разглобим модела.
Засега се задоволяваме с пускане напред-назад, и оглеждане от вън и търсене на кусури.


Един неуспешен опит да снимам интериора, който инак е доста детайлен

Най накрая успявам

Поглед към талигата

Страничен изглед

Поглед отпред за тестване на челното осветление направено с бели светодиоди(с една идея за цвят към луминисцентното осветление)

Същото но в обратна посока за да се видят червените светлини

Пристъпваме към сложната част. Сложна защото модела дойде със всичко друго но не и с инструкция за експлоатация и ремонт. След десетина минути ръчкане и оглеждане стигнах до извода да пробвам с два болта сложени на сложно место от долу току пот талигите. За да ги развиеш трябва тънка плоска отверка и държейки я под някакав крив ъгъл(което е абсурдно за този тип винтове), с доста голямо напъване винтовете се развиха и о воала, винответе излезнаха дълги което беше сигурен признак че се завиват в покрива. така модела се открехна.

Разкачих куплунзите за осветлението(доста добре направено между другото, без да се налага да се разпоява) и стигнах до тук

Двете ями в платката от двата и края са за декодер и за монтиране на резонатора за говорителя.
Както виждате на платката има една камара гнезда освен тези за включване на декодера. Какво им е предназначението, може само да се гадае, до момента в който не пристигне инструкцията за работа с модела. За да смъкнете платката, трябва да разпоите проводниците за мотора и захранващите от към талигите.
Пристъпвам към демонтажа на талигите. За целта трябва да се разкачат държачите на шнековете, и да се извадят от лагеруващите легла, за да се прекъсне механичната връзка между мотора и талигите.

Направи ми впечатление че шнека е с малка стъпка, което е гаранция за високо преводно отношение, както и това че от двете страни на шнека има тънки месингови шайби, които изпълняват ролята на аксиални лагери. В комбинация с радиалните втулки, този възел впечатлява с подсигуряването си! Отдолу обаче се подаде зъбно колело с прави зъби, което е озадачаващо, пред вид това че шнека е с определн ъгъл на спиралата и беше логично поне първия ред зъбни колела да са с наклонени зъби съгласно червяка. Не че и други фирми не го правят, но от техническа, технологична и коструктивна гледна точка е неправилно. 
От снимката се вижда че токоснемането е много добро, поради вземане на ток от всичките 12 колелета.
Продължавам с разголобяването, и се оказва че конструкциятана талигата е залепена с типичното китайско цианоакрилатно лепило. Ако детайлите бяха залепени с плюнка, вероятно щях да ги разглобя по-трудно. Но този минус има много повече плюсове, а те са че лесното разглобяване спомага за безпроблемното подготвяне на детайлите за пребоядисване

Правя интересно откритие. Ресьорите на едната талига са монитрани така

а е правилно така

Изглед към задвижването на талигата

Направи ми впечатление че мотора е някак си малък за този локомотив. Това не е много добре, тъй като мощността е функция на въртящия момент и оборотите. Колкото момента е по-малък толкова трябва оборотите да са по-високи, от където следва извода , че локомотива няма да се държи стабилно при ниски скорости. Като прибавим и малкия запас от инерционен момент поради малките маховици, прави движението в аналогов режим при ниски скорости доста трудно премеждие. Надявам се че с поставяне на декодера, този въпрос да бъде решен в положителна насока. И тъй като и двата модела ще са със звук, започвам с монитрането на резонатора, на дъното на който трябва да закрепя говорителя на декодера.



Поставяме говорителя и декодера

След малко довършителни работи по инсталацията, сглобавам корубата и модела е готов за програмиране





Какво мога да кажа в заключение: въпреки че модела има някои недоразумения, като цяло е доста добре детайлиран и като изключим липсата на коминно тяло и по-малките фарове, този модел е абсолютно копие на нашите шестаци. Верно че цената му е малко висока, но имайки в предвид че все пак е относително малко сериен модел, може да се каже че се преглъща.
За мен всеки който има няква носталгия към БДЖ и разбира се може да си го купи(защото май вече няма да може) би трябвало да има този модел в колекцията си. Особенно след пребоядисване, резултатът ще е изключителен.
Възможно е и нещо да съм пропуснал, така че ако нещо ви интересува питайте.
« Последна редакция: 31 Юли 2009, 15:26:49 от lubomir »

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Браво, ето на това му викам аз ПРЕДСТАВЯНЕ НА МОДЕЛ ... много добро ревю!
Честито и за модела, със здраве да си го търкаляш!
Само ме притесни малко това, че няма инструкции или каквито и да било описания към модела...

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Наистина чудесно ревю правиш, браво и честито!!!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: EMPEROR link=topic=1430.msg20119#msg20119 date=1235561636
Браво, ето на това му викам аз ПРЕДСТАВЯНЕ НА МОДЕЛ ... много добро ревю!
Честито и за модела, със здраве да си го търкаляш!
Само ме притесни малко това, че няма инструкции или каквито и да било описания към модела...
Изпревари ме за секунда само!!!
И от мен поздравления :
- за начина на представяне  :clapping: :clapping: :clapping:
-за детайлното описание на работите ти по него  :clapping: :clapping: :clapping:
- за самият локомотив и описанието на детската ти мечта - направо и мен развълнува , щото ти вярвам - най-хубавото нещо е когато като големи хора , имаме възможности да изпълним поне някой от мечтите си!!!
 :good: :good: :good: :good: :good:

Честито и да има дълготрайни и безаварийни пътувания този локомотив в твоя парк!!!!

Документа , до колкото разбрах е сертификат за автентичност.Ако го сканираш или снимаш да може да се чете , ще ти го преведа!!!

Въпросът ми е - какъв дешифратор му слагаш и т.н.
Въобще продължавай да пишеш така подробно и точно в тази тема , заедно с твойте виждания и опит по въпросите на механиката - поучителни са и може би ще стане и за главата на сайта ни!!!

Още един път - ЧЕСТИТО!

misho_tabakoff

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Добре изглежда, мислено е за монтиране на говорител и декодер.

Ако ме огрее и се сдобия с такъв дзвер, май май ще има побългаряване на зъбните предавки.

Честито за красивата придобивка.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Още един път специални благодарности на Любомир!!!
Така колеги се прави представяне на нов локомотив  и то
особено ако е с такъв интерес към него!!!
Смятам ,че тук трябва да се поучим от колегата !!!
Лично аз , вече си направих темата му и в WORD-формат ,
 за разпечатване и четиво на масата (работната  ;))!
 :good:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Супер евала!!!

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Прааас с лопатата ,утрепа коня,Любооо ;D :clapping: :good:

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: pach
....
Въпросът ми е - какъв дешифратор му слагаш и т.н.
...
Благодаря на всички за добрите отзиви! В скоро вереме очаквайте една друга подобна тема за БР74 на Трикс.
Дешифратора е SL51-4 на СТ- elektronik.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
А при пребоядисването , интериора на кабините ще си добие ли цветовете или така едноцветен ще го оставиш?
 :) ;D

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Любо, честито за шестицата!
Наистина много добра представяне на модела си направил, и в сглобен, и в разглобен вид! Надявам се да го видим на "живо" на сбирката в събота.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Но за боядисването ми се струва твърде сложно- много големи са извивките на декоративните бели линии. Може би някакъв специален шаблон, като този, който Владо прави за надписите БДЖ за седмака.

ES64U2

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Преди да го сглобиш трябваше Тони да го отлее  ;D

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1430.msg20147#msg20147 date=1235592208
Но за боядисването ми се струва твърде сложно- много големи са извивките на декоративните бели линии. Може би някакъв специален шаблон, като този, който Владо прави за надписите БДЖ за седмака.

Сложно - лесно направо нямам избор. Оригиналния цвят е толкова ужасен колкотко и сивото ни ежедневие. Нищо лично и не искам да се обидят колегите от Румъния, но не знам в никоя друга железопътна администрация сивото да е толкова преобладаващ цвят в една разцветка на железопътен състав. Не знам кой "специалист" в Румъния го е наложил, но е просто отврат. Все пак тази разцветка не е за да се прави черно бяла снимка, както беше случая с някои локомотиви на DRG. Ти знаеш, че определени цветови комбинации просто "отварят" даден модел. В случая е точно обратното - сивото просто загрозява този чудесен модел( и оригинала разбира се). Гледал съм другите разцветки от Германия и Полша които просто те грабват. Но това сивото..... просто е нетърпимо.
Така че определно ще се боядисва, и дори и да не го направя по-възможно най-добрия начин ще е по-добре от в момента.
Лошата новина е че съм малко зле със здравето, и ще полагам сили да се посъвзема днес и утре, за да не проваля плановете ни за събота сутринта. А на събирането след обед все още не съм решил дали да ходя, въпреки, че собственика на втория модел има точно такова желание.
Нека доживеем до утре пък тогава ще му мислим.
P.S. Както и предполагах, декодера драматично промени характеристиката на двигателя на ниски скорости и сега модела се движи превъзходно в целия скоростен диапазон.
« Последна редакция: 26 Февруари 2009, 11:34:32 от lubomir »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Някъде из форума ,по повод цвета на този модел ,изразих мнение че ми прилича на череп ;D