Автор Тема: ROCO MultiMAUS 10810  (Прочетена 112259 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #60 -: 30 Март 2011, 08:45:27 »
PIC12F629  :yes:

n_sirakov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #61 -: 30 Март 2011, 18:54:29 »
Пламен е прав PIC12F629 точно това е  :good:

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #62 -: 02 Април 2011, 17:12:16 »
Ахам - ползва се масово ...
Ако някой успее да прочете програмната му памет и да ми прати файла, може да измисля нещо по въпроса ... Само дано не са му активирали защитата при четене ...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #63 -: 02 Април 2011, 18:13:50 »
Цитат на: optron link=topic=1457.msg57080#msg57080 date=1301753536
Ахам - ползва се масово ...
Ако някой успее да прочете програмната му памет и да ми прати файла, може да измисля нещо по въпроса ... Само дано не са му активирали защитата при четене ...


Забрави...
Де да беше така лесно!!! :haha:
Нали ако забравят защитния бит никой няма вече да си купи такъв декодер!  ;)
Отдавна е проверено :spiteful:
Впрочем РІС-чета се ползват(ха) повсеместно ... Включително и в старите Роковски мишки от типа LokMaus R2 и R3.
Има ги дори и в по-старите звукови декодери, но и там по подразбиране са заключени.
Впрочем в мрежата е пълно с програмен код за такива.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #64 -: 04 Април 2011, 08:51:11 »
Мисля си, че е въпрос на време въпросният защитен бит да бъде "разколачен" - хората гръмват софтуер за по 30 бона в зелено, с незнам какви си "непробиваеми" защити, та на това няма да му намерят цаката. И тогава - ела, че ми трябваш, нема да даваме луди пари за декодери, дето се правят за жълти стотинки.
« Последна редакция: 04 Април 2011, 08:58:06 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #65 -: 04 Април 2011, 09:05:14 »
Вдигнат ли е защитния бит, вече никой не може да "влезне" в съдържанието на чипа.
Вдигането на защитния бит, е като врата в черна кутия -докато я има, влизаш, но заличи ли се (на чисто физическо ниво) влизането става невъзможно просто ...щото врата няма! ;D ;D ;D
Така че там няма не брава (и ключ за нея), а няма вече ВРАТА.
Единственият вариант е да бъде "разкулачен" чрез рязане с лазер и "прочитане" съдържанието на кристала, подобно на някогашното "разкулачване" на рокуелската матрица, като част от чипсета на "Правец-8D".
 Само че за това нещо (декодерите) никой не би си правил чак толкоз труда и парите - много по-лесно е да седнеш и да си напишеш програмата със съдържанието сам.
 :pardon:
« Последна редакция: 04 Април 2011, 09:07:22 от pach »

n_sirakov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #66 -: 04 Април 2011, 09:23:57 »
не разбирам от електроника но не ставали този чип да се смени с друг такъв програмиран по друг начин и изобщо някой можели да го програмира
някой от нас става въпрос

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #67 -: 04 Април 2011, 11:04:05 »
Ами тук има доста хора които го правят и в момента.

Но в крайна сметка (що се отнася за мен) спрях да правя това/онова ...щото не мога (а и не съм длъжен),
да п равя такива неща в зависимост кой до къде е стигнал. (кой къде го сърби  :sarcastic:)

За да бъда разбран правилно ще дам един пример:
- един е на етап - светофори.
- друг на етап - бариерни прелези.
- трети е на етап - датчици за наличие на влак в коловоза.
- четвърти е на етап - управление чрез DCC.
- пети е на етап - декодери.
И това е само в електрониката.
Но мога да продължа:
- има човек на етап - дървета и растителност.
- човек на етап - баластиране.
- човек на етап - модули.
и т.н. и т.н.

..а последното запитване от приятел и наш колега ( в четвъртък) беше - "...давай да правим български сгради".
(и остана малко разочарован като му казах че ...проект "Владая" е точно това и трябва да има малко търпение...) :lol:

Всеки когато стигне до някакъв етап в развитието (си) на макета (или главата)
 започва да "напира" или да задава въпроси. Това само по себе си не е лошо. Лошото е че ги задава, без сам да е потърсил нещо по въпроса. Вярно, че форума е за това, ама да се връщаме всеки път назад, щото някой го мързи да почете и потърси сам...

В крайна сметка мойте лични етапи въпреки покриването им с горе изброените,
 започнаха да изостават в развитието си, да не кажа за някои, че са до ниво "стоп".
(Шатси не съм забравил чичко Тревичко - ще стане  ;))
само защото някой си, но не визирам никой конкретно  :pardon: - щото това е повсеместна практика тук вече,
е стигнал свой етап и го мързи (общо казано) да се порови в мрежата, да намери това което му трябва,
 и да прочете...
Не всеки разбира от електроника (в този пример), нито от архитектура или нещо трето/четвърто,
 но ако почете, ще може да задава адекватни въпроси. Но както казах - това е твърде "трудно" :sarcastic:.
 По-лесно е да зададеш въпросите тук (без да прочетеш дори този форум),
 а някой дори откриват нови теми (което е в нарушение на правилата - да се ползва търсачката,
 за да се определи нужно ли е нова тема въобще) и чакат отговорите на готово.
Добре де, ама тук не е справочник с персонал а форум все пак.

Тъй като както казах напоследък съм наблегнал на личните етапи от каквото и да е естество,
 ще си ги правя и когато виждам че има смисъл - ще ги публикувам тук.
 Ама дали ще са "в час" с нечии друг етап - вече не ме интересува.
Който иска да ме изчаква и да намира отговорите си в мойте постове,
 а който бърза - мрежата голяма, при това пълна с теоретична и практична информация - само трабва да се потърси,
 прочете и реализира.
И ще отговарям според възможностите си, само ако въпроса е адекватен или значително по-интересен за дадено развитие.
(Почвам да разбирам защо Васкопф  :hi: , категорично отказва да напише и един пост тук... :scratch_ones_head: )

Наско, не се стягай, (отново теб ползвам за пример) това не е точно валидно за теб
 и за това си позволявам да реагирам така след твоят въпрос.

Конкретно на него:
Да може всичко, при това не нужно да се сменя чипа (като модел),
 освен ако не искаш да промениш конкретния декодер.
ПРосто го правиш, и ако не можеш сам да си напишеш програмирането му ...не е много писане,
 но трябва да познаваш както структурата на чипа , така и командите от "езика" му,
 ...и да си го направиш сам ...или с чужда помощ.
Още преди доста време, колегата widowmaker е дал схемата на точно такъв декодер,
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,977.msg12833.html#msg12833
за какъвто тук разпитваш - само трябва да го реализираш и да му метнеш вътре програмката.
 Ако ти не можеш, но другите видят че има смисъл, разбира се че ще ти помогнат,
 като не разбираш нищо от електроника.
Ето така стоят (седят...лежат  :lol:) нещата тук.
Пък и нашият Клуб е създаден и за взаимопомощ - само трябва да станеш негов член  :spiteful:!!!
 :hi: ;D

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #68 -: 01 Октомври 2012, 15:52:10 »
Някой да знае дали е съвместима с Loco-Net шина? Може ли да се ползва Master-Slave през LocoNet?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #69 -: 01 Октомври 2012, 16:13:51 »
Май никой не се е пробвал защото ...най-малкото в България не знам някой да ползва системата на "DIGITRAX" за управление по DCC.

Така или иначе, LOCONET e протокола на "DIGITRAX" за DCC,
докато ROCO MultiMaus 10810 работи по протокола създаден от "Lenz" - "X-bus" (стария) който вече по-новия -  "XpressNet".
Разликата между двата протокола не е само в шините...(за LOCONET и XpressNet):
 

С протокола по  LOCONET, не съм много запознат (има непотвръдени сведения за ...PIKO)
но ето нещо за роковския.

XpressNet и предходните версии на X-BUS протокол, се основават на RS485 серийна шина за комуникация.
Протоколната информация вече не е със свободен достъп от сайта на Lenz .
Други реализации
В допълнение към Lenz, няколко други производители са приложили X-BUS V3 протокол:
1."Атлас" - за командване и ръчен контрол.
2."Roco" - за LokMaus II, LokMaus III и MultiMaus. Roco нарича неговото прилагане RocoNet.
3."ZTC" за DCC системи и управления.
4."NCE" за безжична базова станция и управление на скоростта.
5."ESU" за безжична базова станция и управление на скоростта.
6."Хорнби" може по избор в управление на системи  по DCC.

ПП.Принципно тук известната ни фирма "CT-Elektronik" произвежда adapters for LocoNet, CAN-Bus, CT-Bus!!!
« Последна редакция: 01 Октомври 2012, 16:37:19 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #70 -: 01 Октомври 2012, 16:50:04 »
Горе съм допуснал малка грешка...има отново достъп до протокола "XpressNet" на LENZ7
http://www.lenzusa.com/techinfo/index.htm
След отваряне н агорния линк, кликни на подчертаната дума в това изречение ...
"Open Protocol - We have published our full protocol for others to use."
Обърни внимание на 8-ма страница от PDF-а ...
 ;D ;D ;D

Loconet:


XpresNet:
« Последна редакция: 01 Октомври 2012, 16:55:21 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #71 -: 01 Октомври 2012, 17:11:44 »
Ето ти и един адаптер на Ulenbrock:

Uhlenbrock 63840 Maus Adaptor LocoNet to XpressNet
model UH63840


http://www.ekmpowershop2.com/ekmps/shops/aandhmodels/uhlenbrock-63840-maus-adaptor-loconet-to-xpressnet-8668-p.asp
 :blink:

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #72 -: 03 Октомври 2012, 15:53:47 »
Здравейте,

Понеже много хора питат за основни неща свързани с конфигурирането и използването на мултимауса, по тяхна молба сядам да опиша с думи прости как се борави с нея, тъй като се оказва, че на никой не му се четат упътвания.

Основните функции по избор на локомотив, пускане на светлини задаване посока на движение мисля да ги прескоча.
Започвам с няколко съвета:
1.   ВИНАГИ, когато поставяте или вдигате локомотив от релсите натисткайте бутона STOP. Вече няколко човеха изреваха, че са изгорили декодери не спазвайки това правило.
2.   При преконфигуриране на локомотив/декодер се старайте само той да бъде на трасето или за по- сигурно го правете на отделна релса, използвана само за тази цел.
3.   Задължително почистете хубаво колелата на модела и релсите!!!.Ще си спестите излишно чудене, задаване на въпроси във форума и губене на време.


И така основните CV-та, които се налагат да бъдат променяни:
Посочените CV-та са тествани на декодери Flieschmann DCC-DECODER 685301,DCC-DECODER 685401, DCC-DECODER 685501.
Моля да прочетете упътването на Вашите декодери. Посочените CVта могат да са различни
Адрес на локомотива (CV1)
Защо трябва да се сменя: Обикновено при поставяне на повече от един локомотив на трасето се налага всеки от тях да ползва отделен адрес, за да може да се управлява независимо; Обикновено декодера е с присвоена стойност 3 (1-99). Къси адреси са само двуцифрени числа
Как се сменя:
1.   Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2.   С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3.   В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4.   Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5.   С функционалните бутони нзтиснете 1 (за CV1) и след това */ОК бутона;
6.   Излиза V=3*. С функционалните бутони изберете адреса на локомотива, който искате да присвоите и натиснете */ОК бутона
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойността по подразбиране за съответното CV!!!

След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.

Какви стойности да задаваме: Обикновено номерата на адресите могат да са последователни (пореден номер от вашата колекция) или да следвате логика на номер на локомотива и съответния адрес, например BR94 е на 94 адрес. Втория вариант е неудобвен при няколко локомотива от една и съща серия или локомотиви от голяма серия (BR232), за които трябва да ползваме дълги адреси, но които няма да разглеждам.... Във всеки случай при повече от 3-4 локомотива вероятността да забравите кой локомотив на кой адрес е голяма и за това препоръчвам в мишката да се записват с имената им като се оказва на кой адрес са. Едно списъче с адресите или лепенка на кутията с актуалната стойност няма да е зле поне за CV 1 до 10.
За използване на дълги адреси се налага конфигуриране на CV17, 18 и 29.

Минимална скорост на локомотива (CV2)
Защо трябва да се сменя: Част от локомотивите изпитват техническа трудност да потеглят и изобщо да вървят при много  ниска скорост. Ако вашия локомотив е от тях можете да го промените. Обикновено декодера е с присвоена стойност 3 (0-255).
Как се сменя:
1.   Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2.   С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3.   В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4.   Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5.   С функционалните бутони нзтиснете 2 (за CV2) и след това */ОК бутона;
6.   Излиза V=3*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!

След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.

Какви стойности да задаваме: Няма препоръвана стойност и всичко зависи от състоянието на локомотива. Стойностите трябва експериментално да се установят за конкретната машина

Ускорение на локомотива (CV3)
Защо трябва да се сменя: Ако искате да изпитате реално ускорение на локомотива, независимо колко бързо завъртате управлението за скоростта тази стойност е необходимо да се промени.  Колкото по- голяма е стойността, толкова по- бавно ще ускорява локомотива до избраната от селектора стойност (врътката). Обикновено декодера е с присвоена стойност 2 (0-255).
Как се сменя:
1.   Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2.   С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3.   В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4.   Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5.   С функционалните бутони нзтиснете 3 (за CV3) и след това */ОК бутона;
6.   Излиза V=2*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.

*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!

След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.
Какви стойности да задаваме: Пробвайте и изберете стойност, която не ви дразни с прекалено бавното ускоряване или твърде бързо такова.

Забавяне на локомотива (CV4) спирачен моментум
Защо трябва да се сменя: Ако искате да изпитате реално забавяне на локомотива, независимо колко бързо завъртате управлението за
скоростта тази стойност е необходимо да се промени.  Колкото по- голяма е стойността, толкова по- бавно ще забавя локомотива до избраната от селектора стойност (врътката). Обикновено декодера е с присвоена стойност 2 (0-255).
Как се сменя:
1.   Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2.   С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3.   В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4.   Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5.   С функционалните бутони нзтиснете 4 (за CV4) и след това */ОК бутона;
6.   Излиза V=2*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.

*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!

След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.
Какви стойности да задаваме: Пробвайте и изберете стойност, която не ви дразни с прекалено бавното спиране или твърде бързо такова. За целт аможе от максимална скорост бързо да завъртите до скорост 0 и да видите, колко време ще отнеме на локомотива да спре.,

Максимална скорост на локомотива (CV5)
Защо трябва да се сменя: Всеки локомотив си има максимална проектна скорост.  За по- реално пресъздаване движението им върху макета може да промените стойността на тази променлива. Обикновено декодера е с присвоена стойност 180 (2-255).
Как се сменя:
1.   Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2.   С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3.   В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4.   Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5.   С функционалните бутони нзтиснете 5 (за CV5) и след това */ОК бутона;
6.   Излиза V=180*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!
След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.

Какви стойности да задаваме: Проверете максималната скорост на локомотива по документация и присвоете тази стойност.
Контрол на двигателя (CV9)

Защо трябва да се сменя: Честотата на работа на двигателя често оказва влияние върху движението на модела. Много често производителя на декодера се съобразява със собствените си двигатели на модели. Обикновено декодера е с присвоена стойност 20 (0-22).
Как се сменя:
1.   Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2.   С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3.   В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4.   Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5.   С функционалните бутони нзтиснете 9 (за CV9) и след това */ОК бутона;
6.   Излиза V=20*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!
След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.
Какви стойности да задаваме: Пробвайте при каква стойност движението ще е плавно и без насичания.
0: честота 100 Hz;
15-22: motor frequency 15-22 kHz.

Аналогово/цифрово управление (CV12)
Защо трябва да се сменя: Ако искат евашия модел да бъде управляван както по аналогово, така и по цифрово трасе е добре да разрешите тази функция (ако не е зададена). Обикновено декодера е с присвоена стойност 1 (0/1).
Как се сменя:
1.   Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2.   С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3.   В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4.   Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5.   С функционалните бутони нзтиснете 12 (за CV12) и след това */ОК бутона;
6.   Излиза V=1*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!
След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.
Какви стойности да задаваме: 1- разрешава DC и DCC Управление, 0- разрешава само DCC;

Ресетиране (CV64)
Защо трябва да се сменя: Ако толкова много сте се заиграли с настройките, че за;почвате да се губите , забравяте кое до къде сте го добутали и искате да започнете на чисто с фабричните настройки това е вашия шанс.
Как се сменя:
1.   Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2.   С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3.   В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4.   Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5.   С функционалните бутони нзтиснете 64 (за CV64) и след това */ОК бутона;
6.   Излиза V=*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!
След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.
Какви стойности да задаваме:
CV64=1 – Ресет на всички CV до фабрични стойности.
CV64=3: ресет само на на  CVs 67-95, CVs 66, 95;
CV64=4: ресет само на  CVs 2, 5, 6, CVs 66, 95;
CV64=6: ресет на  CVs 1, 17, 18, 29.

Ако искате да ресетирате конкретно CV Х, тогава използвайте CV8=X, например ако искате CV3 да го върнете към фабрични насройки, тогава на CV8, присвоете стойност 3


TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #73 -: 03 Октомври 2012, 16:01:03 »
Емо, много благодаря за точното и кратко упътване за работа с Мултимауса! :hi:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:ROCO MultiMAUS 10810
« Отговор #74 -: 03 Октомври 2012, 16:30:59 »
И аз благодаря.
Би било полезно по същия начин да се опишат и настройките на     CV - то, което командва включването/изключването на светлините. Питам, понеже имам Флайшмански локомотив със звук, чието управление с Мултимаус е безпроблемно с изключение на възможността за включване и гасене на светлините - не реагират по никакъв начин при натискане на бутона на мултимауса. Светват си сами при ниска скорост и работят до някакъв диапазон, след увеличаване извън който изгасват и обратно - отново светват при влизане в този диапазон и изгасват при определена по-ниска скорост. На всичкото отгоре декодерът няма упътване. Знам само, че напълно съответства на NMRA DCC стандарта, не е от ония, на които им викат FMZ, единствената разлика с роковските е, че е 6-пинов, не 8, защото локомотивът е с такъв съединител.

Не съм забелязал проблеми с декодера при слагане на локомотив върху релсите или при вдигане, без да е натисната внезапната спирачка, необходимо е само врътката за движението и скоростта да е в положение "нула" и звукът да е изключен. Ама то един път става, така че явно трябва да се внимава.

Относно упътването, съветът ми е да се чете, защото в крайна сметка не е написано и сложено за украса. На предишната ми работа написах две книги с 200 и 400 страници относно работата с едни програми, където всичко съм обяснил най-подробно и нещо повече - всичко беше предварително изпробвано дали наистина работи, и въпреки всичко по цял ден клиентите загряваха телефоните да питат как става това или онова, понеже нямали време, гонели срокове или по-точно понеже ги мързи да четат. Да, ама на нас не може постоянно всички функции да са ни в главата.....
« Последна редакция: 03 Октомври 2012, 16:39:40 от IKAR »